X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעריכים כי הורדת ריבית תדחוף את הדולר מעל ל-3.50 פריקו: "על בנק ישאל להעביר מסר שהוא כאן כדי להילחם בהאטה במשק"
▪  ▪  ▪
פלוג. תפחית את הריבית לשפל? [צילום: פלאש 90]

היום יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש יוני, מה שעשוי להגביר את התנודתיות במסחר בדולר-שקל בשבוע הקרוב. לאור נתוני הצמיחה והאינפלציה האחרונים, בנק ישראל צפוי בסבירות גבוהה להוריד את הריבית ברבע אחוז ל-0.50%. כך קובעים (יום ב', 26.5.15) FXCM בסקירתם.
הם לא היחידים, 8 מתוך 18 הכלכלנים של סקר בלומברג מעריכים כי הריבית תופחת בעקבות קצב האינפלציה הנמוך שהפתיע במדד אפריל והצביע על עלייה של 0.1% ומנגד, נתוני צמיחה חלשים שעמדו על 2.1% לעומת צפי לצמיחת תוצר של 3%.
כזכור, נתוני הצמיחה לרבעון הראשון היו נמוכים מהמצופה וגם מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל היה נמוך מהמצופה (עלייה של 0.1% בלבד). גם היוזמות האחרונות של ממשלת ישראל ומשרד האוצר לבלימת עליית המחירים בשוק הנדל"ן, מאפשרות לבנק ישראל להוריד את הריבית מבלי ללבות יתר על המידה את בועת הנדל"ן. אם בנק ישראל אכן יוריד היום את הריבית, הדבר יקנה מומנטום נוסף לדולר-שקל ועשוי לדחוף אותו אל מעל 3.50.
"הדולר-שקל ביצע בשבוע האחרון התאוששות מרשימה, כאשר העפיל מרמת התמיכה של 3.45 עד לשיא של 3.495 בטרם נסוג כעת לאזור 3.48. בפן המקומי היה זה ביטול עסקת הגז עם וודסייד שגרם לספקולנטים לשנות עמדה, וזאת מאחר שהתחזיות להתחזקותו ארוכת הטווח של השקל למול הדולר מתבססות במידה רבה על הצפי לתמלוגים ממאגרי הגז, ולאור ההתפתחויות האחרונות הספקולנטים החליטו לקחת צעד אחד אחורה, וזאת לאור המדיניות המהוססת של ממשלת ישראל, שמזגזגת בין הצורך לרצות את דעת הקהל הישראלית ובין הרצון למנף את הרווחים מתגליות הגז על-ידי עידוד משקיעים זרים", נכתב בסקירה.
ברמה הגלובלית, הדולר רשם שבוע חיובי למול המטבעות המרכזיים. "הדולר קיבלת רוח גבית מהפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי, שגילו כי חברי הנהלת הבנק החלו לדון בהליכים להעלאת ריבית. למרות שחברי הבנק הקפידו לסייג ולומר כי מדובר בדיון הכנה בלבד וכי העלאת ריבית בארה"ב אינה צפויה בקרוב, מדובר ללא ספק באיתות נוסף ובשוק כרגע מתמחרים כי העלאת הריבית הראשונה תתבצע לקראת סוף המחצית הראשונה של 2015. בשבוע הקרוב ימשיכו לעקוב בשוק אחר המגמה בנתוני המקרו והן אחר התבטאויות חברי הפד, כדי לאמוד את הסיכויים להעלאת ריבית קרובה מהמצופה ואלה יכתיבו את המגמה של הדולר בעולם ובשוק המט"ח המקומי", ציינו ב-FXCM.
פריקו: "בנק ישראל צריך להוריד את הריבית"
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים מימון, והשקעות, כתב בסקירה משלו: "רכישות מקומיות תומכות בהתייצבות הדולר מעל לרמת 3.475 שקלים, אולם על-רקע אופי פעילותם של יצואנים והצמצום בנפחי המסחר הדולר עשוי לפגוש היצעים מחודשים בתחילת החודש הקלנדרי, דבר המותיר פוטנציאל מוגבל להתחזקות הדולר. ללא מעורבות בנק ישראל והאוצר, שער הדולר היה שב ויורד אל עבר רמות השפל. פעילותו של בנק ישראל כמבוגר האחראי לצד פעילות נקודתית מצד גופים זרים, ייצבו את הדולר סביב רמת 3.48 שקלים. כפי שפירטנו בחודשים האחרונים, ועל-רקע תפקידו של בנק ישראל כמבוגר האחראי הפועל בסביבה הנתונה מזה חודשים ארוכים בהאטה בביקושים המקומיים ובשחיקת רווחיות הייצוא ובתעשיה המקומית, להפחתת ריבית מצד בנק ישראל משמעות רבה הן במישור של עלויות המימון, צמצום האטרקטיביות של ההשקעה בשקל, ובעיקר במסר המועבר לשווקים והמקרין כי בנק ישראל נחוש לנקוט בכל הצעדים שיידרשו לעידוד הפעילות הכלכלית, התעסוקה ויציבות המחירים".
"דבריו של נגיד הבנק המרכזי היפני כי שער הין די חזק אל מול האירו וכי שער הין אינו צפוי להתחזק אל מול הדולר, תמכו בהיחלשות הין. לדיווחים על פיהם בסין התקבלה ההחלטה לצמצם בקשרי הגופים הממלכתיים עם חברות ייעוץ אמריקניות עשויה לפגוע בקשרי הסחר של סין עם ארה"ב, דבריהם של בכירים בבנק המרכזי האנגלי בדבר הצורך להעלות את שער הלירה שרטלינג מוקדם מהמתוכנן תורמים לחוסנה של הלירה שטרלינג", הסביר עוד מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות.
פריימן ציין כי "היום לא יתקיים מסחר בבריטניה ובארה"ב בצל חופשת חג האביב של המערכת הבנקאית ויום הזיכרון בארה"ב. עליית מחיר עופרות הפלדה בלמה את המשך היחלשות הדולר האוסטרלי. ביפן רכישת מניות מצד קרנות גידור במוסדות פיננסים תרמו לחולשת הין היפני"

תאריך:  26/05/2014   |   עודכן:  26/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי פריימן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
FXCM: בנק ישראל צפוי להוריד היום את הריבית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לקחת מב.י 35 מיליארד להחזרת
ראובן גרפיט  |  26/05/14 14:03
2
כרגיל פלוג זורה חול בעיני הציב
בוץ'  |  26/05/14 14:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענים שהחברה לא שילמה להם את מלוא זכויותיהם בעבודה במזרח ירושלים
איתמר לוין
חברת בתו של מיקו צרפתי מונתה לעוזרת קב"ט בתחנת הכוח רדינג, למרות שאין לה הוותק והכישורים הדרושים    ביה"ד הורה לבטל את המינוי ולפרסם מכרז חדש
מירב ארד
בשליש הראשון השנה נרשמת מגמת עלייה בתיירות הנכנסת לעומת 2013, המתקנת את הפגיעה אשתקד בתיירות הנכנסת עקב מבצע 'עמוד ענן'
עופר וולפסון
בביקור פתע באפגניסטן, נשיא ארה"ב ברק אובמה הבטיח כי יחליט בקרוב על היקף הכוח שיוותר במדינה במטרה לסייע להגן על ההישגים שנעשו במשך כמעט 13 שנים של לחימה
איתמר לוין
בת תקפה פיזית את אמה ובעקבות כך ביטל בית המשפט את הענקת הדירה בידי ההורים    השופטת גליק מציינת שהתקיפה הייתה רק חלק ממסכת של התנהגות מחפירה מצד הבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il