X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים הנוקבים אמר חתן פרס נובל באירוע ההשקה לספרו של פרופ' אבישי גולץ על אודות ההיסטוריה של בתי החולים הפרטיים בישראל (הוצאת איתי בחור)
▪  ▪  ▪
פרופ' צ'חנובר. ההתעניינות בהיסטוריה מועטה מאוד [צילום: חדוה רוקח, איתי בחור]

"אם נמשיך להסתכל על ההיסטוריה ועל מדעי הרוח בעיניים כלכליות של נשיאי אוניברסיטה, מדינת ישראל תלך ותיעלם אט אט. אם לא נבין את השורשים העמוקים שמחברים אותנו למקום הזה, בכל מחיר שלא יהיה, ולא נעודד סטודנטים ללמוד ספרות עברית, היסטוריה מוזיקה ואמנות ישראלית ויהודית, רעה ומרה תהיה אחריתנו בארץ הזו. נאבד את עצם הסיבה להיותנו כאן".
כך אמר חתן פרס נובל לכימיה פרופ' אהרון צ'חנובר באירוע השקת הספר ההיסטוריה של בתי החולים הפרטיים בישראל מאת פרופ' אבישי גולץ, שנערך בפקולטה לרפואה בטכניון.
"המוצר המובהק ביותר של הידע הוא הבורות"
עוד אמר פרופ' צ'חנובר: " החשיבות של ההיסטוריה, באשר היא, עצומה. אנחנו נמצאים בחברה שעובייה כקליפת הביצה. חברה דקיקה מאוד מבחינת ההתייחסות שלנו. לרבים מאיתנו נדמה שהידע נולד איתנו ויעלם אחרינו, וההתעניינות בהיסטוריה מעטה מאוד. לא רק בהיסטוריה של ישראל, גם בהיסטוריה של המדע. גם אם תשאלו את אנשי המדע הבכירים פה בבניין הפקולטה לרפואה בטכניון - העוסקים בד.נ.א, במוטציות, במחלות תורשתיות - מהיכן הגיע הדי.אנ.אי? מה הניסיון הראשון בחומר הגנטי? תתקלו בדממה מחרישה ומטרידה. ולא מדובר בהיסטוריה עתיקה, מדובר על סוף שנות הארבעים תחילת החמישים. הכל המשכי, לא התחלנו דבר ולא נגמור דבר. אנחנו גשר צר מאוד כמו שאמר רבי נחמן".
פרופ' צ'חנובר, שבעצמו נולד בבית חולים פרטי שפעל בחיפה בשנות הארבעים בשם 'בתר', ציטט את חתן פרס נובל דיוויד גרוס שאמר, ש"המוצר המובהק ביותר של הידע הוא הבורות". לכן כל כך חשוב שנדע את המקורות שלנו ולכן אני מעריך את פרופ' גולץ שלקח על עצמו פרק אחד, ההיסטוריה של הרפואה הפרטית וחקר אותה במצוינות האופיינית לו לעומק. "שמענו על קיצוץ נרחב במדעי הרוח באוניברסיטה העברית בירושלים, שמענו שהחוג ללימודי צרפת בתל אביב נסגר, מצב מדעי הרוח בכי רע! ראש הממשלה שלנו אץ לחוקק חוק על מדינת הלאום אבל אני רוצה שתדעו שהמחלקה הגדולה ללימודי היהדות בעולם איננה נמצאת במדינת היהודים אלא באוניברסיטת ניו-יורק". אמר-קבל פרופ' אהרון צ'חנובר.
באירוע, בו נכחו כ-200 איש, השתתפו גם ראש עיריית חיפה יונה יהב, המשנה הבכיר לדיקן הפקולטה לרפואה בטכניון פרופ' מיכאל אבירם, מזכירת החברה הישראלית לתולדות הרפואה פרופ' שפרה שורץ ושר התקשורת והרווחה לשעבר משה כחלון. הנחה: איתי בחור.

תאריך:  26/05/2014   |   עודכן:  26/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'חנובר: ישראל תיעלם ללא מדעי רוח
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בורות
שלמה רוזן  |  26/05/14 16:35
2
ראוי להיות נשיא ל"ת
יש  |  26/05/14 16:43
3
אמת! ל"ת
וינטר הניה  |  26/05/14 16:47
4
איזה חכם בלילה קופץ בראש!הדיוט ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  26/05/14 21:56
5
איראן מתקיימת בלי מדעי רוח
תועה בדרכי החיים  |  26/05/14 22:54
6
באין חינוך ליהדות=יפרע עם! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  27/05/14 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
   כך עולה מנתונים שמפרסמת הלמ"ס לקראת יום ירושלים ה-47    מחצית מהעוברים לגור בירושלים הם צעירים בני 20-34    בארבע השנים האחרונות מספר הצעירים שעזבו את העיר ירד בכ-70%
גלית יצחק-אוגנוב
בוועדה שתתקיים ביום ג' בכנסת יועלו טענות אודות יחס הרופאים המטפלים בחולים בישראל מול מדינות המערב    ח"כ פייגלין: מצב הטיפול בחולי הפרקינסון בפריפריה גרוע. חולים מטורטרים למרכז לעבור טיפולים
אלעזר לוין
החשד: ב. יאיר העבירה לגן רווה כספים תמורת שני חוזי בנייה, ולאחר מכן הועברו הכספים מגן רווה למטרות של הלבנת הון ומרמה    המשטרה: "י"ב(1) שוחח עם אברג'יל"    הסניגור: "לא שוחח!"; "מיליונים, לא 60 מיליון"    הוארך מעצרו של י"ב(1)
עופר וולפסון
משרד האנרגיה והמים ביקש להאריך את ההוראות ב-10 שנים ובכוונתו להשיק קמפיין שיזכיר לצרכנים את האפשרות להחליף ספק גז    ועדת הכלכלה אישרה, בינתיים, רק 5 שנים נוספות, על-רקע "כישלון השוק המתמשך"
יצחק דנון
בתביעה נטען כי הסייג שבנוהל הפנימי של המשרד לזכאות בסיוע מימון שכר הדירה המונע את הסיוע במקרה בו מדובר בדירה שבבעלות קרובי משפחה הינו בלתי סביר ושרירותי ויש להורות על ביטולו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il