X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשד: ב. יאיר העבירה לגן רווה כספים תמורת שני חוזי בנייה, ולאחר מכן הועברו הכספים מגן רווה למטרות של הלבנת הון ומרמה המשטרה: "י"ב(1) שוחח עם אברג'יל" הסניגור: "לא שוחח!"; "מיליונים, לא 60 מיליון" הוארך מעצרו של י"ב(1)
▪  ▪  ▪
איציק אברג'ל [צילום: AP]

ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל היה שותף עם י"ב (נאשם מספר 2) ועם הקבלן שמעון בלולו בחברת גן רווה. כך גילה (יום ב', 26.5.14) נציג המשטרה, רב-פקד ישי כהן, בדיון שנערך בעניינם בבית המשפט. כהן אמר, כי כספים הועברו מחברת ב. יאיר לחברת גן רווה ושימשו למטרות פליליות, ובהן הלבנת הון, וכן עבירות מרמה ועבירות רישוי קבלנים.
רב-פקד כהן סיפר, כי הכספים הועברו בעיקר באמצעות הלוואות, שניתנו כנגד שני חוזי בנייה. הוא הודה, כי החוזים כשלעצמם היו חוקיים, אך הדגיש כי "הועברו גם כספים נוספים". אחת ההלוואות הועברה באמצעות אדם בשם נסים זוהר (שאינו חשוד). עוד ראיה: מכונית של אחד החשודים הועברה לחברה. החברה בנתה בניין, מכרה דירות ודיירים גרים בהן, אבל המידע הנוסף הוא "לב ליבה של החקירה". לדבריו, "מדובר על מיליונים". הוא לא חזר על המספר של 60 מיליון שקל, שהוזכר בדיון הקודם בבית המשפט.
רב-פקד כהן תיאר כך את האירועים: "לוקחים כסף רע, בעיקר מחברת ב. יאיר, מעבירים אותו לגן רווה ומסתירים אותו"?
היה קשר בין י"ב(1) לאברג'יל?
לדברי כהן, יש למשטרה ראיות חזקות לקשר בין י"ב (נאשם מס' 1) לאברג'יל, כולל שיחה שנערכה ביניהם. הראיות עדיין לא הוצגו בפני י"ב. נציגו, עו"ד רונאל פישר, אמר בתגובה כי "מעולם לא הייתה שיחה בין מרשי לבין אברג'יל. אני מכיר את מרשי שנים רבות, והוא לא שקרן!". רב-פקד כהן אמר כי עדיין לא "הטיח" בפני י"ב(1) את הראיות לקשר כזה.
עוד אמר כהן כי החשוד הרביעי בפרשה, נסים פינס, היה מעורב גם הוא בעסקי גן רווה. פינס לא היה יכול להיות מנהל בחברה, כי הוכרז בעבר (ללא קשר עם הפרשה הנוכחית) פושט רגיל. לכן, עבד בחברה כשכיר, "אבל יש ראיות חזקות שמעמדו היה הרבה יותר מזה".
הוא אמר כי החומר המפורט כלול בשלושה דוחות סודיים, שנמסרו לשופט מנחם מזרחי (הדוח השלישי הוגש היום). עוד אמר כי המשטרה כבר חקרה יותר מ-60 איש, וכי החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה בין יחידת להב 433, יחידת יהלום, הרשות להלבנת הון ופרקליטות המדינה.
המגעים והקשרים בין י"ב לאברג'יל, אם היו כאלו, נערכו בהכרח לפני שנים, מאחר שאברג'יל יושב בשנים האחרונות בכלא. המשטרה אומרת כי הקשר החל ב-2007, ונמשך "עד לתקופה האחרונה".
בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום בשלושה ימים את מעצרו של י"ב(1), . בעלים אחר, י"ב(2) נשלח למעצר בית של שישה ימים, בערבות 100 אלף שקל, ודרכונו נלקח לשלושה חודשים. כן האריך בית המשפט בשלושה ימים את מעצרם של ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל ושל קבלני המשנה שמעון בלולו ונסים פינס מאילת, החשודים אף הם בפרשה. הארכת המעצר של אברג'יל תיאורטית, מכיון שהוא יושב ממילא בכלא בגין עבירות אחרות.
בית המשפט התיר לפרסם את שמותיהם המלאים של י"ב וי"ב. עם זאת, לבקשת הסניגור, עיכב השופט מנחם מזרחי את הפרסום ב-24 שעות, כדי לאפשר לחשודים להגיש ערר על ההחלטה.

תאריך:  26/05/2014   |   עודכן:  26/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה: י"ב ואברג'יל - שותפים בגן רווה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
משרד האנרגיה והמים ביקש להאריך את ההוראות ב-10 שנים ובכוונתו להשיק קמפיין שיזכיר לצרכנים את האפשרות להחליף ספק גז    ועדת הכלכלה אישרה, בינתיים, רק 5 שנים נוספות, על-רקע "כישלון השוק המתמשך"
יצחק דנון
בתביעה נטען כי הסייג שבנוהל הפנימי של המשרד לזכאות בסיוע מימון שכר הדירה המונע את הסיוע במקרה בו מדובר בדירה שבבעלות קרובי משפחה הינו בלתי סביר ושרירותי ויש להורות על ביטולו
איתמר לוין
האמרגן של עפרה חזה יפצה את אחיה על פגיעה בפרטיותו ועל לשון הרע נגדו בספרו "מכתבים לעפרה" ובהצגה שהועלתה בעקבותיו
עופר וולפסון
חתם על צו המורה על הפחתת גובה ריבית הפיגורים שגובות הרשויות מ-0.75% ל-0.5%
מירב ארד
רשת מלונות רימונים הופכת את מלון אופטימה רמת גן למלון עסקים בהשקעה של 2 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il