X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר שהדבר יאפשר לערכאת הערעור להתערב בממצאי אמינות אומר על הגישור הפלילי: השם ישמור עמית מגיב: זה הרבה יותר מסודר מאשר הזמנת השופט לצדדים להיכנס ללשכתו
▪  ▪  ▪
גרוס. "זכות ענקית מקופחת"
כמו חידון התנ"ך
השופט יצחק עמית העיר, כי כאשר הצדדים במשפט פלילי אינם מתכוננים כיאות, הוויכוחים ביניהם עשויים להישמע כמו "חידון התנ"ך" של הסרט "לול": זה לא הסעיף הזה, זה הסעיף האחר; הוא לא חבשי, הוא סודני.

"כאשר יעילות וזכויות נאשם מתנגשות, ודאי שהזכויות גוברות. הדרישה ליעילות נובעת מרצונו של הציבור לראות את הצדק נעשה, ויש להיות ערים לכך" - אומרת סגנית פרקליטת מחוז המרכז, עו"ד אורלי בן-ארי. היא דיברה (יום ב', 26.5.14) בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין.
בן-ארי ציינה, כי יש להביא בחשבון גם את זכויות נפגעי העבירה. לדבריה, לא תמיד התמשכות ההליכים שומרת על זכויות הנאשם: "אתם הרי מייצגים מי שטוענים לחפותם, אז האינטרס שלהם הוא שהמשפט יסתיים מהר ככל האפשר". עוד אמרה, כי נוהל השמיעה הרצופה של הנשיא אשר גרוניס מכביד גם על הפרקליטות, והיא תעשה הכל כדי לעמוד בה.
לדברי בן-ארי, נציבות הביקורת על הפרקליטות ודאי תתן את דעתה על יעילות ההליכים ותוכל לסייע לפרקליטות בקיצור הזמן הנדרש לה. עוד ציינה, כי על סניגורים לשאול את עצמם האם הם משרתים תמיד את טובת לקוחותיהם, המעוניינים שענייניהם יסתיימו בהקדם האפשרי.
פרופ' עמנואל גרוס הביע את החשש, שלא נשמר כראוי האיזון בין זכויות הנאשם לבין יעילות ההליך. "למשל: הגישור הפלילי. השם ישמור. מעולם לא שמעתי על כזה דבר. הגענו למצב שבו השופטים מעורבים בהסדרי טיעון. איזה אופי יש למשפט שלנו כאשר יש גישור פלילי?".
לדעת גרוס, יש להכניס לבית המשפט מצלמות, כדי שערכאת הערעור תוכל לבחון אמינות עדים. "אני יודע למה לא: כי אז מספר הערעורים שיגיעו לפתחו של בית המשפט העליון יהיה עצום והוא יקרוס. אז תגידו את האמת: זה בגלל שאנחנו לא יכולים. וכך זכות ענקית של נאשם מקופחת בגלל סיבות פרקטיות".
עו"ד אלי זהר נשאל כיצד על סניגורים להיערך למשפטים הנשמעים שלושה ימים בשבוע. הוא השיב, שזו כשלעצמה אינה הבעיה, כפי שנוהל משפט אולמרט בירושלים. "ליבת הבעיה היא סטיות התקן שנעשות לטובת הקצב והיעילות. הבעיה היא כל אותם דברים שבסוף היום גורעים מזכויות הנאשמים".
שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, אמר, כי לא ניתן לומר שום דבר רע על נוהל השמיעה הרצופה, והוא עצמו פעל בצורה כזו כבר כאשר היה שופט שלום. "כל הרעיון הוא לשפר את ההליך הפלילי, כך שכאשר הצדדים יגשו לשלב ההוכחות - הדברים יהיו מבושלים ככל האפשר", הסביר.
בנושא הגישור הפלילי אמר עמית, כי הוא שמח על קיומו. "לא פעם ראיתי את שני הצדדים תולים את עיניהם בשופט ומחכים שיגיד את משפט המחץ: תיכנסו אלי ללשכה. היום זה הרבה יותר זהיר, כי הגישור איננו בפני אותו שופט. לפעמים הסדרי טיעון מתפוצצים על דברים של מה בכך, וצריך שופט שיפשר".

תאריך:  26/05/2014   |   עודכן:  26/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופ' עמנואל גרוס: לצלם משפטים פליליים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שופטים "שומרי זכויות"1
צרצר  |  26/05/14 20:44
2
שופטים "שומרי זכויות"2
צרצר  |  26/05/14 20:51
3
שופטים "שומרי זכויות"3
צרצר  |  26/05/14 20:56
4
להראות את התנהגות השופטים
צרצר  |  26/05/14 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תוקף את ההחלטה לנהל את התיק בפני שופט אחד, את לוח הזמנים הלחוץ שקבע השופט דוד רוזן ואת הצורה בה חקר את שולה זקן כאשר השמיעה את דבריה האחרונים
עידן יוסף
כך אומר משרד האוצר הטוען כי מרכיבים משמעותיים לא נבחנו וטרם הושלמה בחינות הכדאיות של הפרויקט    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "חובה לבדוק מראש את כל ההיבטים"    כ"ץ: "מומחי האוצר התנגדו בעבר גם לרכבת לשדרות"
איתמר לוין
מציין שורה של סיבות להתמשכות ההליך הפלילי: ריבוי ראיות ועדויות, מעורבות נפגעי העבירה וטענות מקדמיות של ההגנה    קורא לשופטם להפגין אורך רוח בזמן החקירה הנגדית
עופר וולפסון
רבים בשוק ההון ציפו להפחתה של רבע אחוז: "ההחלטה תעלה ביוקר למגזר העסקי המשווע לתמריצים"    בבנק מתיינים כי ההחלטה עקבית עם המדיניות שנועדה לבסס את האינפלציה ביעד המחירים
אפרת פרץ
לא יקבל פטור מתביעות עתידיות    הישארותו של בן דב בשליטה, חרף תרומת הבעלים הנמוכה להסדר החוב בחברה, היא לדעת מומחה ביהמ"ש בהסדר, רו"ח יואב כפיר, בעלת שווי כלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il