X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחלוקה לפי עלות סלילת שביל אופניים למטר עולה כי מדובר בסלילת 100 מטר בממוצע לרשות בלבד בשנת 2013 ארגוני הרוכבים ונציגי הערים בכינוס השדולה לתחבורה בת-קיימא: המדינה חייבת להפעיל תוכנית לאומית בתחום רכיבת האופניים זנדברג: אגיש הצעת חוק למרחק מינימלי מרוכבי אופניים
▪  ▪  ▪
הפוטנציאל לא מוצה [צילום: פלאש 90]
פוגעים בהולכי הרגל
בדיון נכחו גם נציגות הולכי הרגל, אשר מחו על פגיעה בהולכי הרגל על-ידי רוכבי אופניים, ואי-אכיפה של החוק שאוסר על רוכבי אופניים לנסוע על מדרכות. חגית אוריין אמרה כי "91% מהרכיבה נעשית בתוך הערים, וברובה על מדרכות הולכי הרגל. כולם מונים את היתרונות של אופניים אבל זה לא יכול להיות על חשבון חיינו ורווחתנו. המדרכות שייכות להולכי הרגל על-פי חוק ולפי היגיון. הן נכבשות על-ידי גורמים שלא איכפת להם מרווחת ההולכים. המדרכות הן לא פח אשפה שלתוכו אפשר להשליך כל מה שעולה על דעת הרשות השלטונית. רוכבים חשופים לפגיעות מכוניות. נכון. אבל למה אנחנו צריכים לספק את הפתרון? המדינה צריכה, הרשויות, לא אני כהולכת רגל. אני בעיקר מצפה מהח"כים שידאגו לקיום החוק - החוק אוסר רכיבה על המדרכות. אל תמשיכו לקדם את הפרויקטים האלה בלי לדאוג לתשתיות שיפרידו את האופניים מהולכי הרגל ולבנות עוד ועוד תחנות תל אופן מבלי שיש תשתיות".
מורן צוקרמן, המייצגת גם היא את עמדת הולכי הרגל, הוסיפה כי "העיריות פה לומדות לייצר נכים על המדרכה. ילדים וקשישים כבר לא יכולים להיכנס לפארק הירקון או ללכת ברחוב. אתם עוד לא יודעים כמה תביעות תקבלו כי כל הפצועים הקשים יתבעו את העירייה רק עוד כמה שנים. אני מציעה לקחת דוגמה ממקומות כמו ברלין שם יש שבילים תקניים, השבילים בתל אביב אינם כאלה".
חברת מועצת עיריית רעננה ויושב-ראש ועדת התחבורה, עדית דיאמנט, אמרה כי "ברעננה מתחילים לדבר על כל מיני בעיות תחבורה שקשורות בחניה, אבל למה לא לדבר על תחבורה אלטרנטיבית? אם מקבלי ההחלטות היו חושבות על תחבורה אלטרנטיבית אז זה היה שונה. אנו הזמנו את מקבלי ההחלטות לחשוב איך העיר העתידית שלנו צריכה תכנון אחר, צריך לדבר על חשיבה אחרת של תכנון עירוני ואז גם נדבר על תחבורה ציבורית ואופניים. זה דורש שינוי חשיבה אצל מקבלי החלטות אני מקווה שנתחיל לקדם את זה ברעננה בשכונה חדשה שנבנתה יש מדרכה בה יש שלושה מסלולים- מסלול אופניים, מסלול להולכי רגל, וחלק לעצים ותחנות אוטובוס. מהשטח אצלנו אנשים מבקשים התייחסות חוקית בנוגע לתחבורת אופניים של אופניים ממונעות".

40 מיליון שקלים בלבד הושקעו על-ידי משרד התחבורה בסלילת שבילים ייעודיים לאופניים - כך נמסר על-ידי נציג המשרד בכינוס מיוחד של השדולה לתחבורה בת קיימא, שנערך (יום ג', 28.5.14) בכנסת. מדובר בעלות סלילת כביש אופניים באורך של כ-100 מטר בממוצע לכל רשות - אורך זעום אשר אינו עולה בקנה אחד עם הרצון המוצהר לפתח אמצעי תחבורה אלטרנטיביים שאינם מזהמים.
עם זאת, המשרד מסר כי סכום זה כיסה את רוב הבקשות שהגיעו מהרשויות המקומיות וכי נראה כי הכוונה המוצהרת לפתח שבילי אופניים נותרת בינתיים על הנייר.
יושב-ראש השדולה לתחבורה בת קיימא, חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), אמרה כי "על כל הגורמים להפנים ששבילי אופניים אינם קישוט שנחמד שיהיה, אלא תשתית תחבורה עירונית לכל דבר. דווקא עם העלייה בשיעור הרכיבה מתחדד הצורך בתשתית ייעודית שתבוא על-חשבון זכות הדרך של הרכב הפרטי ותצמצם את החיכוך עם הולכי הרגל על המדרכות". זנדברג הודיעה כי תקדם הצעת חוק חדשה, שהוכנה בשיתוף הקליניקה לפרקטיקה ולמדיניות סביבתית בפקולטה למשפטים בבר-אילן ועם ארגון ישראל בשביל אופניים, לפיה תיקבע שמירת מרחק מינימלית של 1.5 מטר בין כלי רכב לאופניים, כאשר נהג כלי הרכב הוא זה שיהיה אחראי לשמירת המרחק. מדובר בחוק שקיים במדינות רבות ואמור להגן על רוכבי האופניים, כאשר מחקרים מראים כי כ-38% מהתאונות נגרמות בשל אי-שמירת מרחק.
ח"כ דב חנין (חד"ש) סקר את החוק לעידוד רוכבי אופניים שהגיש, בחתימת 43 חברי כנסת. לדבריו, "יש התנגדויות שמגיעות מתוך חשיבה אנכרוניסטית וצרה. הנכס היחיד שיש לנו להפעיל הוא הלחץ הציבורי. המסר מבחינתי לכל המשתתפים וכמובן לשדולה לייצר לחץ ציבורי מסיבי על מקבלי ההחלטות ועל שר הפנים, שהוא ממייסדיי חוק האופניים בעצמו, על-מנת שהחוק הזה יעבור".
ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו) אמר כי "ההמצאה הכי גדולה מאז המצאת הגלגל היא כשהוסיפו לו עוד אחד - אני פריק של אופניים ואני רוכב כל בוקר, לאופניים אין מה לחפש על הכביש כל עוד אין מסלולים נוספים. הסטטיסטיקה היא קטלנית כשמדובר על אופני כביש. במקום שאין כבר את התשתיות אין לאופניים מה לחפש לא על המדרכה ולא על הכביש. בעיה קשה זה הנושא של האופניים החשמליות, זו זוועת עולם, הרשויות מתעוררות מעט מדי ומאוחר מדי הם מסכנים את עצמם ואת הולכי הרגל גם על המדרכה וגם על הכביש. אני הצעתי שיתייחסו לזה כאופנוע".
ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר בדיון כי עירו כפר קאסם רחוקה רק 20 דקות נסיעה מתל אביב, אך כאשר בוחנים את התשתיות בנושא האופניים מדובר בפערים עצומים, וכי הוא מקווה שהמדינה תדע לסגור אותם בהקדם, שכן מדובר בכלי תחבורה חשוב ומבורך שיש לעודד את השימוש בו.
ארגוני הרוכבים ונציגי הערים טענו כי על המדינה להפעיל תוכנית לאומית בנושא האופניים, מאחר שכל רשות מתקשה לפעול באופן עצמאי בתחום זה, וגם רשויות אשר מצליחות יותר מאחרות נתקלות במחסום ברגע שמגיעות לגבול העירוני. סגנית ראש עיריית תל אביב יפו, מיטל להבי, אמרה כי "ככל שמתקדמת העשייה אנחנו מגלים את הפער בין מה שקורה בינינו לבין מה שקורה במטרופולין סביבנו. פיתחנו תוכנית לטבעת מטרופולינים שתבוצע ב-5 השנים הקרובות. אבל מה שנמצא מחוץ לגבולות המטרופולין לא זז בסנטימטר. האופניים יכולים לזנק בעשרות אחוזי שימוש. זה אמצעי תחבורה קל ומוערך. צריך לפעול יחד לטובת אמצעי התחבורה הזה". אשר בן-שושן ראש רשות התחבורה בעיריית תל אביב-יפו הוסיף כי "יש בערך 18 אלף מנויים בפרויקט ההשכרה תל אופן וכ-2.5 מיליון נסיעות שמתבצעות ברמה שנתית בתל אופן. מדובר במערכת שאינה רווחית, להפך - זה פרויקט שמסובסד על-ידי העירייה כתפישה של תחבורה בת-קיימא ותחליפים לרכב פרטי".
מנכ"ל ארגון "ישראל בשביל אופניים", יותם אביזוהר, אמר כי "אופניים נהפכים לאמצעי גובר בהגעה לעבודה. תועלות בריאותיות, חברתיות, כלכליות וסביבתיות. בתל אביב בשל התשתיות שנפרשו, יש עלייה מתמדת ברכיבה על אופניים. מספר המשתמשים בפרויקט תל אביב עולה בהתמדה, וגם הבטיחות עלתה". לדבריו, יש פוטנציאל בערים גבעתיים, רמת גן, חיפה ובקריות. "בתל אביב מקדמים לא רק תשתיות אלא גם תשתיות תודעתיות. אנחנו ממליצים ללמוד מהמודלים המוצלחים בעולם, לגבש תוכנית לאומית לעידוד השימוש באופניים שממנה ייגזרו תוכניות שונות. לתקצב את התחום ויישום פרויקט תחבורה ירוקה גם בכנסת ובממשלה".

תאריך:  28/05/2014   |   עודכן:  28/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מש' התחבורה השקיע רק 40 מלש"ח באופניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
היוהל"ן: מניעת מידע על מסלולי השירות מהבנות בשלב המשמעותי של קבלת ההחלטות מחבל ביכולתן לשרת במקום שמתאים להן ופוגע ביכולתן לממש את זכויותיהן כבנות דתיות    משרד החינוך: בת שמעוניינת להתגייס מקבלת הכוונה מהיועצת
עידן יוסף
בגרמניה, שם הזנות חוקית, רוב הנשים בזנות הן עובדות לא חוקיות חסרות זכויות    בשבדיה, חלוצת המדינות שהפלילה לקוחות זנות, הזנות פחתה מאוד
עופר וולפסון
וועדת החוקה אישרה הרחבה משמעותית של רשימת העבירות הפליליות, בהן המשטרה תהיה רשאית ליטול דגימת ד.נ.א מאדם שנחשד בהן
עופר וולפסון
עד היום, כל מצווה שביקש להפקיד צוואה, או למשוך את צוואתו הישנה, נדרש לשלם אגרה בסך 107 שקל
עידן יוסף
12 ילדים מתו בחודש האחרון ובממוצע כל יומיים וחצי מת ילד בישראל מתאונה    ח"כ אורלי לוי-אבקסיס כל יום שהתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים טרם תוקצבה על-ידי משרדי הממשלה - זה עולה לנו בחיי הילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il