התעשיה האוירית פרסמה (יום ד', 28.5.14) את דוחותיה הכספיים המאוחדים לרבעון שהסתיים ב-31 במרס 2014. החברה מציגה היקפי שיא במכירות, לצד החולשה בפעילות תחזוקת מטוסים והסבות מטוסי נוסעים לתצורת מטען.
מכירות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-979 מיליון דולר בהשוואה ל-849 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 15%.
עיקר הגידול במכירות ברבעון נובע מצמיחה בחטיבות הצבאיות של החברה - חטיבת מערכות טילים וחלל, חטיבת כלי טיס צבאיים ואלתא. מכירות החטיבות הצבאיות ברבעון הראשון הסתכמו ב-735 מיליון דולר, בהשוואה ל-615 ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 20%.
נתח המכירות ליצוא ברבעון הראשון עמד על 78% (לישראל - 22%), בהשוואה ל-79% ברבעון המקביל אשתקד. המכירות לשוק הצבאי ברבעון הראשון הסתכמו ב-721 מיליון דולר, גידול של 17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. נתח המכירות לשוק הצבאי ברבעון הראשון עמד על 74%, בהשוואה ל-72% ברבעון המקביל אשתקד. גידול במכירות לשוק הצבאי מיוחס בעיקר לעלייה בהכנסות בתחום כלי הטיס הבלתי מאויישים, מכלולים תעופתיים צבאיים, מוצרי אלקטרוניקה צבאית ומערכות הגנה.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם ב-15 מיליון דולר (1.5% מהמכירות) בהשוואה ל-20 מיליון דולר (2.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 5 מיליון דולר המשקף קיטון בשיעור של 25%, ונובע בעיקרו מהיחלשות שע"ח של הדולר ביחס לשקל, מעליה בהוצאות המו"פ ממקורות עצמיים ומעליה בהוצאות שיווק ומכירה. הרווח הנקי הסתכם ב-9 מיליון דולר (0.9% מהמכירות) בהשוואה ל-19 מיליון דולר (2.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד - קיטון בשיעור של 53%, הנובע ברובו מגידול בהוצאות המס ומגידול בהוצאות המחקר והפיתוח ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
צבר ההזמנות של החברה לסוף הרבעון הראשטו הסתכם בסך של 9.8 מיליארד דולר (מתוכו 2.4 מיליארד למכירה בשנת 2014), בהשוואה לצבר בסך של 10 מיליארד דולר בסוף 2013. הירידה בצבר ההזמנות מיוחסת ברובה לרישום שמרני של התקשרויות בפעילות תחזוקת מנועים (MRO) בחטיבת בדק מטוסים, על-רקע האטה בשוק התעופה האזרחית. הצבר מבטיח כ-2.7 שנות פעילות. 83.5% מצבר ההזמנות מיועד למכירה ללקוחות בחו"ל. צבר ההזמנות מורכב ממגוון מוצרים ומלקוחות בפיזור גאוגרפי רחב.
יוסי וייס, מנכ"ל החברה, מסר כי "האתגרים העסקיים עימם מתמודדת החברה, הופכים את המציאות העסקית למורכבת מתמיד. בין היתר, אנו ניצבים בפני עיכוב תשלומים של משרד הביטחון ובפני דחייה בביצוע התקשרויות חדשות. אלו הם חלק מהגורמים לתזרים השלילי שחווינו ברבעון הראשון. שוק התעופה האזרחית עדיין נתון בהאטה, מה שמוביל לפגיעה בתוצאות הפעילות בתחום זה".