X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכירות החברה ברבעון הראשון גדלו ב-15% ל-979 מיליון דולר, אך הרווח הנקי ירד ב-53% כתוצאה מגידול בהוצאות המס צבר ההזמנות קטן קלות, עקב האטה בשוק התעופה האזרחית
▪  ▪  ▪
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית [צילום: תע"א-יח"צ]

התעשיה האוירית פרסמה (יום ד', 28.5.14) את דוחותיה הכספיים המאוחדים לרבעון שהסתיים ב-31 במרס 2014. החברה מציגה היקפי שיא במכירות, לצד החולשה בפעילות תחזוקת מטוסים והסבות מטוסי נוסעים לתצורת מטען.
מכירות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-979 מיליון דולר בהשוואה ל-849 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 15%.
עיקר הגידול במכירות ברבעון נובע מצמיחה בחטיבות הצבאיות של החברה - חטיבת מערכות טילים וחלל, חטיבת כלי טיס צבאיים ואלתא. מכירות החטיבות הצבאיות ברבעון הראשון הסתכמו ב-735 מיליון דולר, בהשוואה ל-615 ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 20%.
נתח המכירות ליצוא ברבעון הראשון עמד על 78% (לישראל - 22%), בהשוואה ל-79% ברבעון המקביל אשתקד. המכירות לשוק הצבאי ברבעון הראשון הסתכמו ב-721 מיליון דולר, גידול של 17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. נתח המכירות לשוק הצבאי ברבעון הראשון עמד על 74%, בהשוואה ל-72% ברבעון המקביל אשתקד. גידול במכירות לשוק הצבאי מיוחס בעיקר לעלייה בהכנסות בתחום כלי הטיס הבלתי מאויישים, מכלולים תעופתיים צבאיים, מוצרי אלקטרוניקה צבאית ומערכות הגנה.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם ב-15 מיליון דולר (1.5% מהמכירות) בהשוואה ל-20 מיליון דולר (2.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 5 מיליון דולר המשקף קיטון בשיעור של 25%, ונובע בעיקרו מהיחלשות שע"ח של הדולר ביחס לשקל, מעליה בהוצאות המו"פ ממקורות עצמיים ומעליה בהוצאות שיווק ומכירה. הרווח הנקי הסתכם ב-9 מיליון דולר (0.9% מהמכירות) בהשוואה ל-19 מיליון דולר (2.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד - קיטון בשיעור של 53%, הנובע ברובו מגידול בהוצאות המס ומגידול בהוצאות המחקר והפיתוח ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
צבר ההזמנות של החברה לסוף הרבעון הראשטו הסתכם בסך של 9.8 מיליארד דולר (מתוכו 2.4 מיליארד למכירה בשנת 2014), בהשוואה לצבר בסך של 10 מיליארד דולר בסוף 2013. הירידה בצבר ההזמנות מיוחסת ברובה לרישום שמרני של התקשרויות בפעילות תחזוקת מנועים (MRO) בחטיבת בדק מטוסים, על-רקע האטה בשוק התעופה האזרחית. הצבר מבטיח כ-2.7 שנות פעילות. 83.5% מצבר ההזמנות מיועד למכירה ללקוחות בחו"ל. צבר ההזמנות מורכב ממגוון מוצרים ומלקוחות בפיזור גאוגרפי רחב.
יוסי וייס, מנכ"ל החברה, מסר כי "האתגרים העסקיים עימם מתמודדת החברה, הופכים את המציאות העסקית למורכבת מתמיד. בין היתר, אנו ניצבים בפני עיכוב תשלומים של משרד הביטחון ובפני דחייה בביצוע התקשרויות חדשות. אלו הם חלק מהגורמים לתזרים השלילי שחווינו ברבעון הראשון. שוק התעופה האזרחית עדיין נתון בהאטה, מה שמוביל לפגיעה בתוצאות הפעילות בתחום זה".

תאריך:  28/05/2014   |   עודכן:  28/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תע"א: שיא במכירות; חולשה בשוק האזרחי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנכ"ל רשות המקרקעין, בן ציון ליברמן, הודיע על חתימה קרובה של הסכמי-גג לבניית 12,500 דירות בבאר שבע ו-7,500 ביבנה    שני ראשי העיריות מסתייגים, ובלעדיהם אי-אפשר לקדם את ההסכמים
איציק וולף
שרת המשפטים טענה כי ניסיונות להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ובשומרון פוגעים בשלום ובירושלים    "אם מספחים - גם הערבים המתגוררים שם יהיו אזרחים שווים"
עידן יוסף
הרובע היהודי נכבש בידי הלגיון הערבי ועד מלחמת ששת הימים לא היו יהודים בעיר העתיקה
אלעזר לוין
ישלם 96 מיליון שקל ועוד 25 מיליון שקל הוצאות פיתוח    גינדי מערערת    ב. יאיר שוב בחדשות: הצעתה נפסלה בגלל טעות מהותית בערבות הבנקאית    מכרז בשני שלבים
איתמר לוין
דחה את בקשתו של אחד החשודים בפרשת נמל אשדוד לאסור את פרסום שמו, אם כי קבע שהפרסום ייעשה מחר    מזכיר את ההלכות המחייבות של ביהמ"ש העליון בנוגע לצמצום איסורי הפרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il