X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
פרופ' דניאל כהנמן יקבל תואר ד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית בעצרת מיוחדת שתיערך באמפיתיאטרון על שם רוטברג בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה
▪  ▪  ▪
טקס מכובד [צילום: איתמר לוין]

פרופ' דניאל כהנמן זוכה בתואר בשל הישגיו המהפכניים בהבנת תהליכים אנושיים של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות בשדה הפסיכולוגיה. הישגיו אלה זיכו אותו בפרס נובל לכלכלה בשנת 2002, בהוקרה רבה על מחקרו פורץ הדרך, 'תורת הערך', מחקר שעשה עם עמיתו פרופ' עמוס טברסקי ז"ל, והיה לאבן יסוד בתחום 'הכלכלה ההתנהגותית'. התואר מוענק לכהנמן בהכרת תודה על נאמנותו רבת השנים לאוניברסיטה העברית, שבה למד וגם לימד ועל מסירותו וידידותו הנדיבה לחוקריה ולתלמידיה.
דניאל כהנמן הוא פרופסור לפסיכולוגיה הנודע בעיקר בהתמחותו בכלכלה התנהגותית. מחקריו העוסקים בתהליכי קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות הקנו לו מוניטין בינלאומיים. כהנמן הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת פרינסטון ועמית במרכז לחקר הרציונאליות באוניברסיטה העברית.
הוריו של כהנמן נולדו בליטא והיגרו לצרפת בראשית שנות ה-20. הוא נולד בתל אביב, בעת שאמו ביקרה בארץ-ישראל. המשפחה התגוררה בצרפת בתקופת הכיבוש הנאצי במלחמת העולם השנייה, אך אביו נפטר שבועות אחדים לפני סיומה. בשנת 1946 עלה כהנמן לארץ עם אמו ואחותו.
כהנמן למד באוניברסיטה העברית במסגרת העתודה האקדמאית והשלים תואר בוגר במתמטיקה ובפסיכולוגיה. בתקופת שירותו בצה"ל פיתח שיטת מבדקים למיון מועמדים לקורס קצינים. השיטה שעיצב הייתה בשימוש הצבא עשרות שנים, שבמהלכן נדרשו לה התאמות קלות בלבד. עם תום שירותו הצבאי נסע לעשות דוקטורט באוניברסיטת קליפורניה בברקלי. בשנת 1961 שב לישראל והצטרף לסגל המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, ופרש ב-1978 כאשר עבר לאוניברסיטת קולומביה הבריטית. בשנת 1986 התמנה לפרופסור באוניברסיטת קליפורניה בברקלי ומשנת 1993 ועד 2007 שימש פרופסור לפסיכולוגיה ומדיניות ציבורית באוניברסיטת פרינסטון.
פרופ' כהנמן שומר על קשר חם עם האוניברסיטה העברית, ומשנת 2000 הוא עמית במרכז לחקר הרציונאליות, מבקר בו תדיר ומעורה בפעילותו.
בעבודתו ארוכת השנים עם עמיתו ורעו פרופ' עמוס טברסקי ז"ל, שנעשתה ברובה באוניברסיטה העברית, הונחו היסודות למחקר שזיכה אותו בשנת 2002 בפרס נובל במדעי הכלכלה. הפרס הוענק לו על שילוב תובנות מתחום הפסיכולוגיה במדעי הכלכלה, במיוחד בכל הנוגע לשיפוט האנושי וקבלת החלטות בתנאי אי-ודאות.

תאריך:  29/05/2014   |   עודכן:  29/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופ' דניאל כהנמן יקבל תואר ד"ר לשם כבוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
יפעת גדות
נשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר, תעניק השנה את פרס עמיתי כבוד של חבר הנאמנים של "שנקר" לתעשיין ואיש העסקים גד פרופר, הצלם והאמן אורי גרשט, השחקנית והקומיקאית קרן מור ופרופ' אחמד עבדאלאל
יפעת גדות
נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, הפועל ללא לאות נגד האנטישמיות באירופה, יקבל תואר ד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית
יפעת גדות
יהושע קנז יקבל תואר ד"ר לשם כבוד על היותו אחד הקולות הספרותיים החשובים של הסיפורת העברית    יקבל את התואר מהאוניברסיטה העברית בעצרת מיוחדת שתיערך באמפיתיאטרון על שם רוטברג בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה
יפעת גדות
נשיא המדינה שמעון פרס יסיים את כהונתו עם קבלת פרס על מנהיגות מהאוניברסיטה העברית    הפרס - על מנהיגות אמיצה רבת שנים
איתמר לוין
סבור שלא היה זה נכון להגיש את כתב האישום ערב הבחירות לרשויות המקומיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il