X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברות פרטיות יחויבו בשילוט סטטי בעשרות אלפי תחנות עד סוף ספטמבר, אגד ודן - עד סוף דצמבר פורמט המידע יהיה מצומצם כדי לחסוך בעלויות ולאפשר גמישות גודל השלט: 1.10 מ' על 90 ס"מ
▪  ▪  ▪
התחנות ייראו אחרת מאשר היום [צילום: עיריית פ"ת]
להבי: להקשות על נוסעי רכב פרטי בת"א
עידן יוסף
סגניתו של חולדאי מקדמת הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית * הממונה על התחבורה הציבורית בראש העין: לרשויות חייבת להיות אמירה, ועליהן לחולל ביקוש ולדאוג שייערכו בהתאם * תומר גודוביץ: תעריפי הנסיעה חולבים את הנוסע
לרשימה המלאה

עידן יוסף
החלה התקנת צגים דיגיטליים בתל אביב

עידן יוסף
מסתמן פתרון לבעיית המידע בתחנות אוטובוס

עד ה-30 בדצמבר 2014 אמור המידע הסטטי בכל תחנות האוטובוס להיות מוצג בפורמט אחיד וברור. ב-15 באפריל תם המועד בו היו מפעילי התחבורה הציבורית להגיש את סקר מצב התחנות שנערך בכ-27,000 תחנות - כˉ50% מהן סככות וכˉ50% עמודים. מלבד אגד וחברת קווים, כולן העבירו למשרד התחבורה את הממצאים המלאים.
על-פי דרור גנון, סגן בכיר למנהל אגף בכיר תח"צ ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, הסקר הוא הכנה לקראת יישום תיקון 98 של חוק המידע בתחבורה הציבורית שאמור היה להיכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2012 אך עד היום התעכב.
כפי שדווח לראשונה ב-News1, הצבת השילוט הסטטי בתחנות תהיה באחריות המפעילים, ותחולק לפי אזורים גאוגרפיים. מפעיל תחבורה ציבורית אחד יהיה אחראי בכל אזור שייקבע לפי אשכול ההפעלה בו זכה, ועליו יהיה להתקין בכל תחנת אוטובוס בתחומו שלט שיכלול את מספרי הקווים של כל מפעילי התחבורה הציבורית. את המידע לגבי כל תחנה יקבל באמצעות תוכנה מיוחדת של משרד התחבורה, שתתן לו מידע לגבי כל תחנה ותעדכן אותו בשינויים.
גנון, שדיבר בכינוס תחבורה וקהילה שקיימה לאחרונה עמותת תחבורה היום ומחר, סיפר בהרצאתו כי השלטים שיותקנו לא יהיו לפי התוכנית המקורית. לדבריו, עידכון השלט בכל פעם שמזיזים את התחנה או את אחד הקווים בתחנה יצריך שינוי של כל השלט והתחזוק יהפוך לבלתי אפשרי, ולכן פורמט המידע בשלט יהיה בסיסי ויכלול מפה אזורית כללית, טלפונים של מוקדי המידע. המפה הסכמטית הוסרה והמקום הריק בשלט ינוצל להוספת מסלולי קווים. בשלט יופיעו מסלולי תשעת הקווים הכי תדירים והיתר יופיעו בהודעות שבתחתית השלט. בקווים עם כמה חלופות נסיעה תופיע החלופה התדירה ביותר.
מחירו של כל שלט יהיה כ-750 שקלים, במקום המחיר המקורי - 2,000 שקלים. גודל השלט יהיה 110 ס"מ על 90 ס"מ. אולם בתחנות בגוש-דן בהן יש הסכם בין חברת ג'י סי דקו לרשות המקומית, יהיה השילוט קטן יותר - 100 ס"מ על 74 ס"מ. בימים אלה אמורה להתבצע התקנה ב-330 תחנות ומתנהל מו"מ באשר להצבת השילוט בכל 830 התחנות.
עד 30 בספטמבר מחויבים כל מפעילי התחבורה הציבוריות הפרטיים להתקין את השילוט הסטטי האמור, מלבד המפעילים ההיסטוריים - אגד וחברת דן, שלהם ניתנה ארכה עד 30 בדצמבר בשל המספר הגדול של השלטים שעליהן להציב.
העיריות לא מתחזקות כראוי
את עלות התחנות שהן סככה מממנים משרד התחבורה והרשות המקומית - 70% משרד התחבורה ו-30% העיריות, שבפועל לרוב אינן עומדות בהסכמים ולא מתחזקות אותן כראוי. משרד התחבורה מתכוון לאכוף את העניין. העיריות מעוניינות שהמפרסמים יתחזקו את התחנות, ובתמורה המפרסמים מעוניינים ביותר מקום לפרסום וממילא פחות מקום למידע. משרד התחבורה עומד על כך שתהיה חובת הפרדה בשלטים וחל איסור על מידע לא רלוונטי.
בכינוס דיברה גם מיה אלקבץ, המונה על התחבורה הציבורית בצפון הארץ, שהלינה על כך שרשויות מקומיות אינן אוכפות חניה ברחובות צרים. "אין לנו עם מי לדבר, ואין לנו כל דרך לעזור באותו רגע למי שמתלונן.
דרושה מעורבות של הרשויות
דובר נוסף שדיבר על הרשויות המקומיות היה אילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין המחזיקה כ-7% מנתח התחבורה הציבורית בישראל. לדבריו, הרשות המקומית היא "שופר לניג'וז ולעזרה מול הרגולטור ויוצרת ממשק עם פעילי סביבה ושיש להקשר עם מוסדות השכלה".
קרני הזכיר את שרון שביט, סמנכ"ל קשרי לקוחות במטרופולין, שמקיימת כל שבוע מעגל בו משתתפים גורמים שונים כדי לשפר את הקווים, כי "השכינה לא שרתה עלי". הוא עמד על חשיבות השיווק ויחסי הציבור לקווים ועל הצורך להבין שלחלק מהנוסעים השינוי פגם בשירות ולכן נדרשים תיקונים. כמו-כן, דרש להעביר מידע לרשות המקומית על-מנת שתעדכן את מפעילי התחבורה הציבורית באזורה.
קו לעובדות
מנכ"ל מטרופולין סיפר על טלפון שקיבל מראש מועצת רמת נגב, שמוליק ריפמן, שהלין על כך שעובדות במשק בית אשר נוסעות לשדה בוקר מדימונה ומירוחם נוסעות שעה יותר בשל העדר קו ישיר. לאחר מאמץ, נפתח עבורן קו (55) דימונה-ירוחם-שדה בוקר-מרחב עם-מצפה רמון. קרני: "זה קו הפסדי אבל מילא אותנו סיפוק. אני אומנם קפיטליסט, אבל בזכות הקו שוּנה מתווה החיים במקום הזה". הוא הזכיר גם את פתיחת הקו מצומת רעננה לבאר שבע ככזה שהגיע בזכות התושבים והרשות, ואת יוזמת מרכז הצעירים בשיתוף עם ראש הרשות לשעבר, שעזרו להקמת קו מצפה רמון-תל אביב שנוסע בשעתיים וחצי. עוד ציין את קו ה"פרימיום" ("לא אוהב את המושג הזה") הוד השרון-ת"א ואת קו 347 לבינתחומי בהרצליה, שמלא בנוסעים. קרני סיפר לקהל כי שוחח עם ראש עיריית רעננה זאב בילסקי, וביקש ממנו לאשר הפעלת סמי-BRT (אוטובוס רב-קיבולת) מכפר סבא להרצליה, שינוע בין 7 ל-9 בבוקר באחד משני הנתיבים, משום שהדבר ייצור תחבורה ציבורית אחרת באיזור.
ח"כ דב חנין (חד"ש), שדיבר אף הוא בכינוס, אמר: "את מקבלי ההחלטות כבר לא צריך לשכנע שתחבורה ציבורית חשובה. המאזן עדיין נוטה להשקעות בתשתיות על-פני תחבורה ציבורית. עדיין יש שאלה איזו תחבורה ציבורית. לא כל ארומה בפרויקט תחבורה ציבורית היא תחבורה ציבורית. למשל, הרכבת לירושלים לעומת רכבת סופר-מהירה לאילת - שהיא בעצם רכבת משא כדי לשבור את המחירים שהמצרים גובים בתעלת סואץ". מנכ"ל תחבורה היום ומחר, תמר קינן, אמרה כי יש לדרוש מחברות התחבורה הציבורית עמידה במחויבותן, ולפעול איתן לשיפור ולהורדת המחירים.

תאריך:  29/05/2014   |   עודכן:  29/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד השנה: שילוט אחיד בכל תחנות האוטובוס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש דברים יותר חשובים
אבי_1  |  29/05/14 21:12
 
- רוב נובעי האוטובוס אין סמרטפון
בר ברע  |  30/05/14 04:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
לוח הזמנים של הקיץ: תוספת משמעותית של רכבות פרבריות במטרופולין חיפה ולאורך מסילת החוף    500 עצירות נוספות ביממה
עידן יוסף
יוצבו בתחנות האוטובוס ויספקו מידע על האוטובוסים הבאים    העלות - כˉ70 מיליון שקלים
עידן יוסף
כך אומר משרד האוצר הטוען כי מרכיבים משמעותיים לא נבחנו וטרם הושלמה בחינות הכדאיות של הפרויקט    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "חובה לבדוק מראש את כל ההיבטים"    כ"ץ: "מומחי האוצר התנגדו בעבר גם לרכבת לשדרות"
עידן יוסף
כ-600 מעובדי חברת התחבורה הציבורית מבקשים לשפר את מעמדם ולהגן על ביטחונם התעסוקתי    יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "על החברה להכיר ברצון העובדים ולפתוח במו"מ על ההסכם הקיבוצי"
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את טענת הרכבת לפיה עשתה כל שביכולתה כדי למנוע את העישון    מציע להפעיל סדרנים שיוכלו לעכב למשך שעה מעשנים שיסרבו לחדול מכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il