X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שגורמים אינטרסנטיים מנסים לצייר את משרתי הקבע כאילו הם נהנתנים מסכים עם דרישת האוצר להכניס את מערכת הביטחון למתווה רב-שנתי של הפחתת תקציב הביטחון
▪  ▪  ▪
בנט. "לא הכי מאוימים"
הבור בקריה
אריאל י. לוין
די מגוחך לשמוע את מנכ"ל משרד הביטחון טוען שאין במערכת הביטחון בורות שומן, ואומר זאת בעומדו בבור הגדול מכולם: הקריה בתל אביב * שימו לב להתערבות חמורה של השב"כ בעבודת הרשות המחוקקת
לרשימה המלאה

תקציב הביטחון צריך להיגזר מהאיומים ולא בצורה אריתמטית מהתל"ג או מכלל התקציב, ועל מערכת הביטחון להיכנס לתהליך התייעלות ארוך טווח. כך אומר (יום ה', 29.5.14) שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בתשובה לשאלת News1 במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת בר-אילן.
בנט אמר: "תקציב ביטחון צריך להיגזר מהאיומים. משרד הביטחון בא ואומר: האחוז של התקציב הביטחון מהתקציב הכללי או מהתל"ג הולך ויורד, וזה לא הגיוני. אני חלוק על זה. תקציב הביטחון הוא לא פונקציה של גודל התל"ג והכלכלה הישראלית, הוא פונקציה של האיומים.
"צריך להסתכל מה האיומים בלבנון, בסוריה, באירן, במצרים, בטרור, בחיזבאללה וחמאס, אל מול האיומים ואל מול צפי האיומים ל-20 שנה קדימה. צריך לזהות מה המענה ולתקצב. ולכן, אני לא מקבל את עמדת משרד הביטחון שבאים וקובלים על זה שתקציב הביטחון תופס נתח יותר ויותר מצומצם מהתל"ג. אני חושב שבעת הזאת זה ראוי.
"מצד שני, מה שנעשה כרגע, ציבורית כלפי משרתי הקבע בצה"ל, הוא דבר שלא ייעשה. הוא נעשה על-ידי גורמים שיש להם אינטרס אולי ללחוץ את מערכת הביטחון. מנסים לצייר אותם כאיזו קבוצה נהנתנית, שרק מבלה. לא נשכח שמדברים על מ"פים, מג"דים ומח"טים שמגיעים לפעמים הביתה פעם בשבועיים. לא רואים את המשפחה, מסכנים את החיים. מדובר בהקרבה אדירה. כרגע יש איזשהו שיח ששופך את התינוק עם המים.
"הקו שאני מקדם בקבינט הוא הקו הבא: קו שמצד אחד יחזק את השדרה המהותית, הפיקודית של צה"ל, וכמובן את האימונים והכשירויות. כרגע המצב בלתי נסבל, כי צה"ל הפסיק להתאמן. מצד שני, לבוא בדרישת אמת למערכת הביטחון, גם אם זה לא מהיום להיום, גם אם אנחנו נכנסים למתווה על פני חודשים ושנים, מתווה מוגדר מראש של זיהוי המקומות שחייבים לקצץ בהם.
"אם אומרים שאתה צריך להוריד 10 ק"ג - זה אפשרי. אם אומרים לך לעשות את זה עד מחר, אז אתה צריך לקטוע איברים, דבר שאנחנו לא רוצים. שני הצדדים צודקים ושניהם טועים. המדינה צודקת בדרישה ארוכת הטווח להיכנס למתווה של משקל הולך ופוחת, של תקציב הביטחון לאור האיומים. האם אנחנו מאוימים? כן. האם אנחנו הכי מאוימים שהיינו בהיסטוריה? ממש לא.
"יש איום של 150,000 טילים בדרום לבנון. אבל סוריה בכאוס וחולשה, ירדן עד עירק אנחנו בסדר, מצרים האיום הוא נמוך. אנחנו צריכים לבנות מערכת שיודעת להתמודד עם זה, וגם יכולה להתמודד עם שינוי, שפתאום המצב משתנה אנחנו יכולים להגיב. אנחנו לא יכולים להתייחס כאילו לא קרה דבר. אירן הוא איום משמעותי, אולי המשמעותי מכל.
"לסיכום: אי-אפשר לדרוש מהיום למחר קיצוץ שכרוך בקטיעת איברים, מצד שני צריך לדרוש ולכפות על מערכת הביטחון כניסה לנתיב רב-שנתי שמוביל לדבר הזה. עד היום הם לקחו את הכסף ולא הלכו על הדברים האלו. זאת הדואליות. להתנות את התקציב הנוכחי בכניסה למתווה שנקרא לו ה'דיאטה' ולנסות להכיל את זה".
תאריך:  30/05/2014   |   עודכן:  30/05/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
בנט: תקציב ביטחון צריך להיגזר מהאיומים
תגובות  [ 3 ]מוצגות  [ 3 ] כתוב תגובה 
1
שקיפות מחיבת פרוק צה"ל ותקציבו
ראובן גרפיט  |  30/05/14 09:26
2
להיגזר מההתנחלויות ל"ת
euzv  |  30/05/14 10:31
3
בנט אלוף הארץ בספינים אבל
יעקב555  |  31/05/14 23:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
בנט מסביר מדוע הוא תומך בחוק שימנע מישראל היום להיות חינמון: אין לו מודל כלכלי אפקטיבי    משרד הכלכלה יציע ליזמים שירות עד הבית כדי להקים עסקים קטנים ולהתגבר על הרגולציה
עידן יוסף
כך אמר אבי ניסנקורן, באירוע חילופי יו"ר ההסתדרות, שנערך לרגל כניסתו הרשמית לתפקיד    באירוע שנערך בבית ההסתדרות בת"א השתתפו שרים, חברי כנסת ומאות עובדים, גמלאים וחברי תנועות הנוער
אלעזר לוין
JT לאחר פגישה עם המפקחת סלינגר: לא נבקש מכלל ארכה, לא נפקיד 150 מיליון שקל
מחלקה ראשונה
נתנו לאישים: גבי ברקאי, מיכאל פרוינד, הרב יוסף צבי רימון, נתנאל אלינסון והבטאמו יוסף    חבר ועדת הפרס, אביגדור קהלני: "אנחנו כאן בירושלים ולא נזוז מכאן לעולם"
אלעזר לוין
יבואני הרכב רכשו מברונפמן-פישר 50% מהמגרש שקנו לפני 5 שנים    על המחצית הראשונה של המגרש בנו היזמים את איקאה ראשון לציון    עתה מכרו לקרסו את המחצית השנייה, ברווח ברוטו של 39 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il