X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הרשות הפלשתינית הודיע כי בעוד יומיים תוכרז ממשלת האחדות הפלשתינית מטעם פתח וחמאס דובר מטעם החמאס מצנן את ההתלהבות שנשמעת מרמאללה: מסרבים להמשך כהונתו של ריאד אלמלקי במשרד החוץ במסגרת ממשלת האחדות
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. "איזו סכנה יש לישראל?" [צילום: AP]

ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) הודיע (שבת, 31.5.14) כי בעוד יומיים תוכרז הקמת ממשלת האחדות הפלשתינית. בממשלה יהיו חברים נציגים מטעם הפתח' ומטעם חמאס.
בפגישה שקיים עם פעילים צרפתים פרו-פלשתינים גילה עבאס כי ישראל הודיעה לו שתחרים את ממשלת האחדות הפלשתינית, מרגע הקמתה. לטענתו, מדובר בממשלת טכנוקרטים אשר תפעל על-פי התוכנית הפוליטית שהוא מתווה. "הממשלה תכיר בישראל, תגנה את מעשי האלימות ותפעל לפי הסכמים בינלאומיים", טען.
"איזו סכנה ישראל רואה בממשלה הזו? ישראל רוצה להחרים אותנו כי הגענו להסכם עם חמאס, אבל חמאס הוא חלק מעמנו. נפעל צעד אחר צעד. לא נהיה הראשונים, נגיב על כל פעולה", אמר.
אחד מצעדי הסנקציות שעלולה ישראל לנקוט הוא עצירת כספי המיסים שהיא אמורה להעביר לידי הפלשתינים. לדברי עבאס, הפלשתינים יגיבו על צעד שכזה.
"אם ישראל תחליט שלא להעביר את כספי המיסים המגיעים לנו, ואין להם כל זכות לעשות זאת, תהיה לנו תגובה לכך. זה הכסף שלנו, לא סיוע מישראל, ולא נשב בחיבוק ידיים", אמר.
אולם לאחר הצהרתו של אבו מאזן דחה דובר החמאס את הדיווח כי ממשלת אחדות תוקם כבר ביום שני. "המועד שפורסם בכלי התקשורת על-ידי אבו מאזן לא תואם איתנו. אנחנו עדיין חלוקים בנושאים מסוימים וההכרזה על ממשלת האחדות תלויה בפתרונם", אמר.
לדבריו, אחת מנקודות המחלוקת נוגעת לאיוש משרד החוץ הפלשתיני ולכוונת אבו מאזן לאפשר לריאד אלמליכי להמשיך בתפקיד. "אנחנו מסרבים להמשך כהונתו של ריאד אלמלקי במשרד החוץ במסגרת ממשלת האחדות. אלמליקי הוא איש לא רצוי מבחינתנו. הוא מחזיק בדעות שליליות מאוד במיוחד בנושא רצועת עזה", טען.
ובתוך כך לא מאפשרת ישראל לשלושה פלשתינים המיועדים לכהן כשרים בממשלת האחדות הפלשתינים לעבור מעזה לרמאללה לקראת השבעת הממשלה. ההחלטה על כך התקבלה על-ידי אלוף יואב מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

תאריך:  31/05/2014   |   עודכן:  01/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עופר וולפסון
מוקדם יותר הודיעו הפלשתינים כי ארה"ב הזמינה את ראש הממשלה של ממשלת האחדות הפלשתינית החדשה לביקור רשמי בוושינגטון    גורם בממשל אובמה: "נבחן צעדינו לאחר שתוכרז ממשלה באופן רשמי"
עידן יוסף
לוחמי מג"ב שזיהו חשוד פלשתיני עם מעיל גילו שמדובר במחבל    העצור נחקר היכן התכוון לבצע את הפיגוע
אריאל כהנא
בפגישה לילית עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון טען ראש הממשלה כי לא היה מודע להשלכות ההקפאה, ובהן פגיעה בתקציבי הרשויות    ראשי המתיישבים: "בלי הרשאות, לא ניתן להציב עמוד תאורה לשומר"
אריאל י. לוין
אומר שאינו מתרגש מן ההתנגדות הצפויה ל"תוכנית ההרגעה" - החלת החוק הישראלי על שטחי יו"ש שבשליטת ישראל: "הפלשתינים נגד הכל, העולם עסוק בצרות שלו"
אריאל י. לוין
די מגוחך לשמוע את מנכ"ל משרד הביטחון טוען שאין במערכת הביטחון בורות שומן, ואומר זאת בעומדו בבור הגדול מכולם: הקריה בתל אביב    שימו לב להתערבות חמורה של השב"כ בעבודת הרשות המחוקקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il