X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
84% מהציבור סומך על ויקיפדיה ברמה גבוהה 74% מהציבור טוען כי ויקיפדיה מספקת להם את כל המידע שהם מחפשים והם אינם זקוקים למקורות תוכן אחרים 54% מהמשיבים במגזר הערבי היה רוצה לכתוב בוויקיפדיה, לעומת רק 33% בקרב האוכלוסייה היהודית
▪  ▪  ▪

כ-84% מהציבור סומכים על ויקיפדיה (כ-53% ברמה גבוהה, ו-30% ברמה בינונית-גבוהה). כך עולה מסקר חדש ונרחב. הסקר מצביע על כך שהמדגם היהודי הבוגר מעיד מהימנות גבוהה באופן מובהק יותר מאשר במגזר הערבי.
כ-60% מהאוכלוסייה בישראל עושה שימוש בוויקיפדיה פעם בשבוע ויותר. באוכלוסייה הערבית אחוז השימוש מדי יום גדול מהחברה הישראלית (27.9% לעומת 21.6% בחברה היהודית).
עוד עולה מן הסקר כי כמעט שלושה רבעים מאוכלוסיית המחקר (74%) השיבו כי קריאה בוויקיפדיה מספקת להם את כל המידע שהם מחפשים והם אינם צריכים להיעזר במקורות תוכן אחרים.
54% מהמגזר הערבי היו רוצים לכתוב בוויקיפדיה, זאת לעומת רק 33% במגזר היהודי ובקרב בני נוער. רק 25% מהמשיבות היו רוצות לכתוב בוויקיפדיה, זאת לעומת 42% מהמשיבים.
רק 4% מכלל הציבור הודו כי הם מכירים את ויקיפדיה אך אף פעם לא עושים בה שימוש. למעלה ממחצית מאוכלוסיית המחקר (ובאופן מובהק יותר בני נוער מאשר האוכלוסייה הבוגרת) יודעים כי כתיבת הערכים בוויקיפדיה פתוחה לכל אדם בציבור הרחב.
היסטוריה ואישים
49.4% מכלל הציבור גולשים בוויקיפדיה מתוך סקרנות ורצון להרחיב את הידע הכללי. בקרב בני נוער הסיבה המובילה, הגבוהה בפער מובהק מהמדגמים האחרים (54.1%), היא חיפוש מידע עבור לימודים או מחקר.
41% מהמשיבים באוכלוסייה הערבית מחפשים בוויקיפדיה ערכים בתחומים מדעיים זאת לעומת 36.2% בחברה הישראלית. בקרב בני הנוער היסטוריה ואישים מהווה את תחום העניין העיקרי (55.5%).
86% מכלל האוכלוסייה מקבלת ברוב הפעמים או בכל פעם מענה לידע אותו היא מחפשת בוויקיפדיה. אחוז האנשים באוכלוסייה אשר טענו כי אף פעם ויקיפדיה לא סייעה להם עומד על 0%.
רק 8% מהציבור תיקנו אי-פעם ערך בוויקיפדיה, 20% מהציבור נתקלו במידע שדרש תיקון אך לא ידעו שהם יכולים לתקן בעצמם. 23% לא עשו זאת מכוון שלא היה להם זמן.
נתוני הסקר הוצגו במהלך אקדמיית ויקיפדיה השישית אשר נפתחה הבוקר (א', 1.6.14) בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה הכותרת "עתיד ויקיפדיה - האנציקלופדיה החופשית הגדולה בעולם". מדובר בסקר הראשון הנרחב שבדק את עמדות והיקף השימוש של הציבור הישראלי (לרבות בני נוער ומגזר ערבי).
יו"ר ויקימדיה ישראל, איציק אדרי, הציג את עיקרי תוצאות הסקר במהלך מושב הפתיחה של הכנס: "הנתונים מדברים בעד עצמם. עד היום היו לנו נתוני גלישה מרשימים של ישראלים בוויקיפדיה, ובעיקר תחושה טובה מהפידבק שאנחנו מקבלים מדי יום מאנשים על איך ויקיפדיה מסייעת להם. אבל עכשיו ממצאי הסקר קובעים בצורה ברורה: ויקיפדיה היא חלק בלתי נפרד מהאינטרנט בישראל ומהווה מקור מידע יומיומי ואמין למיליוני ישראלים - בכל המגזרים והגילאים. קהילת המתנדבים של ויקיפדיה יכולה להתגאות היום בתרומתה לידע ולתוכן החופשי בישראל".

המחקר בוצע במהלך חודש מאי על-ידי מכון המחקר פאנלס, בהנהלת שרית שטרנברג, באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי panel4all ובקרב 751 משיבים: 500 משיבים בגילאי 18 ומעלה במדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת, 150 בני נוער בגילאי 12-17 מהמגזר היהודי הכללי ו-100 משיבים בגילאי 18-40 מהמגזר הערבי.
תאריך:  01/06/2014   |   עודכן:  01/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-60% מאוכלוסיית ישראל משתמשים בוויקיפדיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד הוכחה לרמת הטמטום בעם
דמוגרף  |  1/06/14 19:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
העלייה בשיעור הזכאים לבגרות ככל הנראה אינה נובעת מירידה ברמתן    אין שום עדות מחקרית לכך שהפרמטרים המרכזיים עליהם התלמידים אמורים להיבחן - רמת ההבנה וההעמקה בחומר, כושר הניתוח והיכולת לנסח תשובה - נפגמו
אלעזר לוין
בעוד יבנה ובאר שבע מסתייגות מתוכנית הסכמי הגג לבניית 20,000 דירות, דורשת עיריית בת ים להכליל בתוכנית שלושה מתחמים שלה, לבניית 9,000 דירות    דורשת לפרסם את קני-המידה לבחירת הערים    "אנחנו מופלים לרעה, ודורשים שויון"    רומזים: נפנה לבג"ץ
אלעזר לוין
חברת הביטוח הודיעה על הפסקת המו"מ למכירת 32% מהחברה לאחר שהמפקחת על הביטוח הטילה ווטו    אלשטיין ובן משה מרוצים, אך יחויבו להזרים מאות מיליונים
מחלקה ראשונה
ההכנסות ברבעון הראשון של 2014 הסתכמו בכ-510.7 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-573.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
עידן יוסף
תנועה אומ"ץ קוראת להקים ועדת חקירה באשר להתנהלות דרגי הממשל בדרך לגיבוש חוק המשדר הציבורי 2014
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il