X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת הביטוח הודיעה על הפסקת המו"מ למכירת 32% מהחברה לאחר שהמפקחת על הביטוח הטילה ווטו אלשטיין ובן משה מרוצים, אך יחויבו להזרים מאות מיליונים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

קבוצת JT CAPITAL FUND הסינית לא תקנה 32% מכלל ביטוח, בכ-1.46 מיליארד שקל - הודיעה הבוקר (יום א', 1.6.14) כלל ביטוח. הסיבה: המפקחת על הביטוח דורית סלינגר הטילה ווטו על העסקה, מסיבות שלא פירטה.
ההסכם למכירה המניות היה אמור להיחתם לכל המאוחר ביום ה', 29 במאי. נציגי הקבוצה הסינית נפגשו סמוך למועד זה עם סלינגר, שהבהירה כי "לא תיתן להם את היתר השליטה עד לתאריך הקובע" (חוק הפיקוח על עסקי ביטוח קובע, שאין לרכוש 10% מחברת ביטוח, ללא היתר מהמפקח). סלינגר אומנם לא אמרה במפורש שלא תיתן אי-פעם היתר, אף כיון שהמועד הקובע היה ידוע לה, משמעות הודעתה היא, שאין היתר ואין עסקה.
הקבוצה הסינית יכלה לכאורה לקבל אורכה נוספת של שלושה שבועות, עד 21 ביוני. אולם במקרה זה היה עליה להפקיד 150 מיליון שקל, שיועברו לבעלי השליטה בכלל, אי.די.בי. פיתוח, אם לא תהיה עסקה עד לתאריך זה. כיון שסלינגר לא נותנת "עד להודעה חדשה" היתר, החליטו הסינים שלא כדאי לבקש אורכה ולהשקיע כסף העלול ללכת לאיבוד. לכן הודיעו, ככל הנראה, אמש (שבת, 31.5.14) על ביטול העסקה.
בעלי השליטה בחברה-האם אי.די. בי. פיתוח מרוצים, משום שביקשו לשמור בידם את השליטה בחברת הביטוח מספר 2 בישראל, שהיא "מכונה ליצור כסף מזומן". הם היו כבולים על-ידי אופציה שהבעלים הקודמים, קבוצת דנקנר, נתנו לסינים לפני כשמונה חודשים.
עתה יאלצו אלשטיין ובן משה להזרים לחברה כ-500 מיליון שקל, כדי לקיים התחייבויות לבעלי האג"ח. עד עתה הייתה הנחה, שהכסף הסיני ישמש למימון סכום זה. נכונותם של בעלי השליטה שלא למכור את החברה מעידה ככל הנראה, שהם מעריכים שיוכלו להזרים את הכסף הדרוש.
JT הייתה אמורה לקבל גם אופציה לרכישת 22% נוספים בכלל ביטוח, בכ-1.1 מיליארד שקל. במקרה זה, היו מחזיקים בידם 54% מכלל ביטוח, עם שליטה מלאה.
מכיוון שסלינגר לא הסבירה מדוע אינה נותנת את השליטה, ופורמלית גם לא סירבה, אפשר רק להעריך את הסיבות לכך.
זה לא המקרה של ג'נרלי
  • כלל ביטוח מנהלת כ-150 מיליארד שקל של הציבור. לא רצוי לתת לגורם זר לנהל סכום עצום כזה. המקרה של מגדל-ג'נרלי שונה, כי שם היה מדובר על חברה בינלאומית ידועה ומובילה, שפעלה בישראל עוד מהמאה הקודמת ("בנין ג'נרלי" במרכז ירושלים קרוי כך משום שמשרדי החברה בארץ ישראל ישבו בו לפני דורות).
  • JT היא גורם לא ידוע יחסית בשוק הביטוח הבינלאומי. סלינגר ביקשה מהאינטרפול מידע על החברה. זהו אומנם צעד שיגרתי בכל עסקה גדולה של גוף מחו"ל בישראל, ביחוד כאשר מדובר בעסקי פיננסים. אבל עצם הבקשה מעידה על הבעייתיות של העסקה.
  • כלל נותנת הלוואות לחברות וגורמים שונים, בהם בתחומים חיוניים לביטחון ישראל.

תאריך:  01/06/2014   |   עודכן:  01/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ההכנסות ברבעון הראשון של 2014 הסתכמו בכ-510.7 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-573.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
עידן יוסף
תנועה אומ"ץ קוראת להקים ועדת חקירה באשר להתנהלות דרגי הממשל בדרך לגיבוש חוק המשדר הציבורי 2014
איתמר לוין
בית הדין - הכפוף למשרד המשפטים וחבריו מתמנים בידי השר - יחליף את בית המשפט המחוזי ברוב העניינים הקשורים לכניסה לישראל, למעט גירוש מסתננים וכליאתם
אביתר בן-צדף
מראשית מאי מתפתחת שערורייה לגבי איכות שירותי הבריאות שמעניק המשרד לחיילים המשוחררים    המשרד מעניק שירותי בריאות ליותר משישה מיליון וחצי חיילים משוחררים בשנה בכל רחבי ארצות-הברית
איציק וולף
בבדיקה מדגמית של 106 אתרים באזורי הגידול הפוטנציאליים של הלוטרות אובחנה מגמה של דעיכה בגודל אוכלוסיית טורף הבר הקטן    "הרעה דרמטית במצבן של הלוטרות ובתפוצתן ולכן היא מוגדרת בישראל כמין בסכנת הכחדה חמורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il