X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת השרים להפרטה אישרה את הצעת רשות החברות למכירת החברות בבעלות משותפת עם עיריית תל אביב-יפו החברות: נתיבי איילון, אוצר מפעלי ים, אתרים, החברה לפיתוח יפו העתיקה וחלמיש
▪  ▪  ▪
חברת אתרים. מכירה

ועדת השרים להפרטה אישרה (יום א', 1.6.14) את הצעת רשות החברות הממשלתיות למכירת אחזקות המדינה בהון המניות ו/או באמצעי השליטה, בחברות אוצר מפעלי ים, אתרים, החברה לפיתוח יפו העתיקה וחלמיש לידי העירייה.
נכון להיום חברת אתרים מוחזקת באופן שווה בין המדינה לעיריית תל אביב-יפו, בחברת אוצר מפעלי ים המדינה מחזיקה ב-82.2% ממניות החברה, לעירייה 0.83% ולבעלי מניות פרטיים 16.89% ואילו בחברה לפיתוח יפו מחזיקה המדינה ב-49% מהמניות והעירייה ב-51% ממניות החברה.
במסגרת המתווה המתגבש תרכוש חברת אתרים את חברות אוצר מפעלי ים והחברה לפיתוח יפו, ולאחר מכן ימכרו אחזקות המדינה באתרים לידי העירייה באופן שהיא תהפוך לחברה בבעלות עירונית מלאה. בנוסף, תרכוש המדינה את חלקה של העירייה (50%) בחברת נתיבי איילון, רכישה זו עוגנה בשבוע שעבר בהחלטת ממשלה [הרחבה בהמשך].
עסקת הפרדת האחזקות בחברות המשותפות, תבוצע באמצעות מנגנון הערכות שווי שיאושרו בין היתר בידי הדירקטוריונים של החברות האמורות וכן בידי רשות החברות הממשלתיות ועיריית תל אביב.
חברת חלמיש המוחזקת בחלקים באופן שווה על-ידי המדינה והעירייה פועלת בעיקר בתחום ניהול הדיור הציבורי וניהול פרויקט שיקום כפר שלם. משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון מעוניינים לצמצם את פעילות החברה בתחום ניהול הדיור ולמזג את ניהול הדיור הציבורי לאחת משתי החברות המרכזיות בתחום- עמידר או עמיגור וזאת מטעמי יעילות וחסכון. יתר על כן, מעוניינת המדינה לפרק את החברה או למכור אותה לעירייה בכדי להאיץ את הטיפול במתחם כפר שלם וזאת בכדי לשווק קרקעות באופן שיביא לבנייה של כ-2,000 יחידות דיור. צעד זה הינו חלק ממהלך כולל של הממשלה והוא צפוי, בין היתר, לסייע בהתמודדות עם מחירי הדיור.
בהחלטת הממשלה בעניין נתיבי איילון נקבע כי המדינה תרכוש את חלקה של העירייה (50%) בחברה בהתאם להסכמות עם העירייה ולמנגנון הערכת שווי שייקבע, כך שהחברה תהפוך לחברה ממשלתית שכל מניותיה מוחזקות בידי המדינה.
עסקה זו תתבצע במסגרת עסקה לסיום אחזקותיה של הממשלה בארבע החברות שבהן למדינה ולעירייה אחזקות משותפות, בכפוף ובהתאם להחלטת הפרטה ככל שתתקבל בנוגע לארבע החברות בוועדת השרים לענייני הפרטה.
עלות רכישת מניות העירייה בחברה תופחת מתמורת המכר שתנבע מן העסקה הכוללת. ככל שיידרש תיקון מטרות החברה, תובא על-ידי רשות החברות הממשלתיות בהסכמה עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הצעת החלטה מתאימה לאישור ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה.

תאריך:  01/06/2014   |   עודכן:  01/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה מוכרת אחזקותיה בחברות של עיריית ת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עידן יוסף
דגשים יינתנו לחיזוק החקלאות והעבודה העברית, עם דרבון ל"היתר המכירה" ול"אוצר בית דין", ומתן אפשרות לחקלאים שחפצים בכך לשמוט את הקרקע
אריאל כהנא
בפגישה לילית עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון טען ראש הממשלה כי לא היה מודע להשלכות ההקפאה, ובהן פגיעה בתקציבי הרשויות    ראשי המתיישבים: "בלי הרשאות, לא ניתן להציב עמוד תאורה לשומר"
איציק וולף
בין הפרויקטים: שיפוץ בית הכנסת העתיק תפארת ישראל בעיר העתיקה והחכרה של בית הטנא לעיריית ירושלים לצורך פעילות תרבות, אמנות, תיירות ומדיה
אלעזר לוין
שר האוצר החליט על "חידוש" כביכול: רשות המיסים תהיה אחראית על ניהול הפטור ממע"מ לקוני דירות יד ראשונה    במה עוסקת רשות המיסים כל היום, אם לא בגביית מיסים ומתן פטורים?!
עידן יוסף
הממשלה מקימה צוות בכירים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה שיגבש דרכים לשילוב חרדים בשירות הציבורי    הצפי: המהלך יקרין על המעסיקים הפרטיים וישפיע על יותר חרדים להשתלב בשוק העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il