X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הערכה: הסכום נועד לכסות תביעות מס אפשריות בקשר לחקירות שנערכו המשטרה מאשרת: החשדות - רק בקשר לפרויקט באילת "אנחנו מעוניינים בהמשך הפעילות התקינה של החברה" הרווח הרבעוני זינק ב-890%(!) ל-34.6 מיליון שקל מכירות טובות
▪  ▪  ▪
פרויקט של ב. יאיר. החשדות אינם נגד החברה

חברת ב. יאיר תעביר למדינה 30 מיליון שקל, ככל הנראה כדי לכסות תביעות אפשריות של מס הכנסה בקשר לחקירת פרויקט המגורים באילת. החברה תמחה למדינה זכות לקבל בארבעת החודשים האחרונים 22 מיליון שקל מתמורת המכירות של דירות שהיא בונה. בנוסף, תאפשר החברה למדינה לתפוס עודפי מזומנים ב-8 מיליון שקל, מתוך כספים שתקבל בשנים קרובות (עד 2016 או מאוחר יותר), מפרויקט בנייה עתידי אחד שלה.
ב. יאיר אומרת שהדבר לא יפגע בפעילות התקינה של החברה: 22 מיליוני השקלים היו מיועדים בעיקר לרכישת מגרשים בעתיד, אך לחברה יש כמה פרויקטים לבניה מיידית, כמפורט בהמשך. אשר למזומנים, לחברה יש כיום 32 מיליון שקל במזומן בקופה, והעברת המזומנים תהיה בין כה וכה מתוך הכנסות בשנים הבאות.
המשטרה: מעוניינים בתפקוד תקין של החברה
משטרת ישראל הודיעה רשמית, שהחשדות נגד החברה מתרכזים בפרויקט לבניית 86 דירות באילת. הבנייה הסתיימה וכל הדירות נמסרו, כך שאין לדיירים ממה לחשוש. המשטרה אומרת שהיא מעונינת בהמשך הפעילות בתקינה של ב. יאיר, ופועלת בעניין זה בשיתוף פעולה עם "הגורמים הרלוונטיים" בחברה.
החשדות של רשויות החוק מתרכזים בהעברת כספים מהפרויקט באילת לחברה הקבלנית שלו, גן רווה, ובשאלה האם ולאן הועברו כספים מגן רווה. יצוין, כי פרויקט זה הסתיים בהפסד של 20 מיליון שקל, ונראה שהחשד הוא שההפסד נובע מהעברת כספים החוצה.
עם זאת מודיעה המשטרה, שהחשדות הם רק נגד חשודים ספציפיים - האחים יאיר ויורם ביטון, שהם אומנם בעלי השליטה בחברה. החשדות אינם נגד החברה עצמה. בקשר לכך אומרת ב. יאיר, שאם החשדות נכונים, הרי שני בעלי השליטה פעלו נגד האינטרס של החברה, ולכן אין חשדות נגד החברה עצמה. יש להעיר, כי שני האחים ביטון הם, יחד, בעלי 82% בחברת ב. יאיר. רואי החשבון והחברה גם יחד אומרים, שמכיון שפרטי החקירה אינם ידועים לחברה, אין היא יכולה להעריך האם ובאיזו צורה תשפיע החקירה על מצבה של החברה.
בינתיים הכל בסדר, ומרוויחים יפה
לפי שעה, כך נראה, מצבה של ב. יאיר תקין ואפילו טוב מאוד: החברה פרסמה בסןף השבוע את הדוחות הכספיים לינואר-מרס, והם מצביעים על זינוק חד וכמעט חסר תקדים, 890%(!) ברווח הנקי - 34.6 מיליון שקל השנה, לעומת 3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה גם פרסמה דוח על מצב המכירות שלה, המצביע על כך שכמעט כל הדירות בפרויקטים הפעילים נמכרו, וחלק גדול מהדיירים כבר נכנסו. החברה מכרה עד 31 במרץ 313 מתוך 404 דירות בשלבים א' וב' של משכנות האומה ירושלים, 27 מתוך 68 דירות בשרי ישראל ירושלים, נמכרו כל 104 הדירות בפסגת זאב, כל 76 הדירות בבית שמש, 100 מתוך 103 דירות במודיעין, 117 מתוך 120 דירות בנתניה, וכאמור כל 86 הדירות באילת.
מכירות מועטות היו, באופן טבעי, בפרויקטים שבניתם רק החלה, כמו 1 מ-27 דירות בצור הדסה ו-33 מ-120 דירות בשכונת ארנונה ירושלים. עם זאת יצוין, שנמכרו עד היום רק 20 מתוך 176 דירות שהחברה בונה בבודפשט. החברה מתכננת לבנות 128 דירות ברמלה ועוד 110 דירות בפסגת זאב בירושלים.
ב. יאיר מפרסמת נתונים חיוביים נוספים על פעילותה בחודשים האחרונים:
קבוצת רכישה קנתה 89 דירות בירושלים
  • קבוצת רכישה בראשות איל הנדלר (שהיה בעבר מנכ"ל החברה) רכשה מראש 89 מתוך 125 הדירות של שלב ג' בפרויקט משכנות האומה.
  • פראג: נמכרו 272 מ-2 282 דירות בשלב א'.
  • החברה חתמה זה עתה על חוזה ליווי פיננסי לבניית שלב ב' של פרויקט מגורים בפראג, ובו כ-260 דירות. הבנייה רק החלה, וכבר נמכרו 90 דירות.
  • קניון בפסגת זאב: התפוסה מגיעה ל-96%, והתשואה 7.5%.
  • שטחי מסחר במשכנות האומה ירושלים: עד היום הושכרו 1,035 מתוך 3,000 מ"ר, בדמי שכירות של 214 שקל בממוצע לחודש.
הדירקטוריון אישר את הדוחות ב-29 במאי. הם חתומים על-ידי סגן היו"ר יוסף ביטון, מאחר שהיו"ר יאיר ביטון היה באותו יום במצר. הדירקטורית יהחיצונית רוחמה אברהם-בליליא, לשעבר ח"כ, לא השתתפה בישיבה. לא נמסרה הסיבה לכך.

תאריך:  02/06/2014   |   עודכן:  02/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ב. יאיר תעביר למדינה 30 מיליון ש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנכ"ל משרד מבקר המדינה העביר ללבני תלונה אנונימית, המצביעה על חששות לנפוטיזם, משוא פנים וניגוד עניינים בבחירה הצפויה של דיינים לבתי הדין הרבניים
עופר וולפסון
בהליך המיון במכרז לגיוס סוורים חדשים לנמל התגלה כי ישנם מועמדים קרובי משפחה של שני נציגי העובדים החברים בוועדת הקליטה    כיהנו בוועדת הקליטה תוך הימצאות בניגוד עניינים ממשי ומובהק ולא דיווחו על כך
מיטשל א' לוין
גם שלל בית המקדש שהביא טיטוס נבזז בידי הוונדלים
גלית יצחק-אוגנוב
מסקר שנערך לרגל היום הבינלאומי ללא עישון עולה, כי 83% רוצים החמרת החקיקה כנגד עישון ו-63% מעירים לאנשים שמעשנים בקרבתם
עידן יוסף
הבוקר הושבתה כמעט לגמרי התחבורה הציבורית באזור בקעת אונו    עשרות רבות מעובדי קווים הפגינו מול משרדי קבוצת מאיר בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il