X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון ביטל את פסק הדין שהורה למדינה לחשוף את שמות החברות הפרטיות שקיבלו מענקים ניכרים בהתאם לחוק עידוד השקעות הון ההליך עשוי להתחדש לאחר קבלת עמדות החברות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון ביטל (יום ב', 2.6.14) את חיובה של המדינה לחשוף את שמותיהן של חברות פרטיות שקיבלו מענקים בסכומים ניכרים בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון.
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן, הורתה למדינה לחשוף בפני העיתון גלובס את שמות החברות שקיבלו את מירב הסכומים לפי החוק. המדינה חשפה את שמות החברות הציבוריות, אך ערערה לעליון על חיובה לחשוף את שמותיהן של החברות הפרטיות. הנשיא אשר גרוניס והשופטים עוזי פוגלמן ונעם סולברג הבהירו בדיון, כי טענותיה של המדינה מקובלות עליהם.
לדברי השופטים, לאגמון-גונן לא הייתה סמכות מקומית לתת את פסק הדין, שכן העתירה הייתה צריכה להיות מוגשת לבית המשפט המחוזי בירושלים. עוד אמרו, כי לא ניתן היה להורות על חשיפת שמותיהן של החברות הפרטיות מבלי לשמוע אותן - גם אם המדינה טעתה כאשר לא ביקשה לצרף אותן כמשיבות בעתירה.
"אתם לא היחידים בארץ שמגישים עתירות, אין סיבה שזה יהווה תקדים, פסק הדין איננו נכון", אמר גרוניס בנושא הסמכות המקומית. על-פי הצעתו הסכים בא-כוח המדינה, עו"ד יצחק ברט, כי פסק הדין של אגמון-גונן יבוטל, המדינה תפנה לחברות הפרטיות הרלוונטיות ותקבל את עמדתן בנוגע לפרסום שמותיהן, ולאחר מכן יוכל גלובס לעתור לבית המשפט בירושלים. בא-כוח גלובס, עו"ד יורם מושקט, התנגד לביטול פסק הדין בציינו שהחלק הנוגע לחברות הציבוריות כבר בוצע.
גרוניס קבע, כי רשות המיסים תפנה בתוך חודש לחברות הפרטיות בהן מדובר והן יוכלו להגיב בתוך 45 יום על הבקשה לחשוף את שמותיהן. חודשיים לאחר מכן תחליט רשות המיסים האם לחשוף את השמות ותודיע על כך לחברות ולגלובס, והאחרון יוכל לעתור שוב תוך קביעת נהלי דיון שימנעו את חשיפת השמות. ביהמ"ש העליון ביטל גם את חיובה של המדינה בהוצאות לטובת גלובס.

תאריך:  02/06/2014   |   עודכן:  02/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תבוטל חשיפת חברות פרטיות שקיבלו מענקים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודקים. אם יחשפו את כל החברות
שקבלו "שלמונים"  |  2/06/14 20:33
2
למה לא לחשוף את מי שנהנה מכספי
ישראלי כועס וזועם  |  3/06/14 02:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מספר גדל והולך של בתים אמריקנים החחל לגדל קיפודי פיגמי אפריקניים כחיות מחמד    יש להם גם קהל מעריצים באינטרנט ומגדלים אומרים כי יש להם רשימות המתנה עצומות עבור היצורים החמודים
איתמר לוין
טוענת שהקבוצה לא שילמה לשחקניה את משכורות אפריל    מבקשת גם לאסור על ההנהלה בראשות אלי טביב להעמיד לדין משמעתי את השחקנים שמחו על הלנת שכרם
עידן יוסף
שביתה בקול ישראל, ובערוצים 1 ו-33    עובדי רשות השידור לממשלה: לכבד את הסכם הרפורמה שנחתם אתנו    הפגינו מול משרד האוצר בקריאה למנוע פיטוריהם של 2,000 עובדים
אדריאן פילוט
יו"ר בנק דיסקונט בוועידת שוק ההון: "אין מערכת שלא יודעת להתייעל"    יו"ר בנק לאומי: בשער ריבית נמוך ואין אלטרנטיבת השקעות, אין ספק שחלק מהביקושים העודפים נמצאים בשוק הדיור"
מירב מורן
10 תחנות השכרת אופניים יוקמו בחצי השנה הקרובה בגבעתיים    ההחלטה נפלה במועצת העיר גבעתיים, אולם את התחנות תקים ותפעיל עיריית תל אביב דרך הזכיין "תל אופן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il