X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המועצה לשידורי הכבלים והלווין תגביל את הוט ויס בנסיונות להחזיר לקוחות שעזבו ח"כ קול על הטלפונים הטורדניים ללקוחות: "כאשר גבר פונה למישהי בתדירות כזו זה נחשב להטרדה"
▪  ▪  ▪
עיקר ההטרדות מצד הוט [צילום: AP]

רבים מלקוחות הכבלים והלווין מכירים את התופעה בה לאחר שהם מבקשים להתנתק מן החברה, הם מקבלים טלפונים חוזרים ונשנים מצד החברות, בניסיון לשכנע אותם לחזור לחברה. אזרחים רבים פנו לוועדה לפניות הציבור, בבקשה להתערבות הוועדה בסוגיה, בטענה שהתופעה הפכה למטרד של ממש.
בפתח הישיבה (יום ב', 2.6.14), אמרה היושב-ראש עדי קול כי הוועדה קיבלה מאות פניות בנושא, שמעלות את השאלה האם אכן ניתן "להתגרש" מחברות הכבלים, מבלי לקבל מהן שיחות הטרדה יומיות ולעיתים אף יותר מפעם ביום. "כאשר גבר פונה למישהי בתדירות כזו זה נחשב להטרדה, וגם כאן מדובר בהטרדה שעוברת כל גבול אפשרי. צרכן שפנה לוועדה טוען שהתקשרו אליו 15 פעמים במשך שבועיים. יש לי ביד 15 פניות רק מהשבועיים האחרונים, של אנשים שלא מצליחים להיפטר מהשיחות הטורדניות הללו."
בוועדה נחשף לראשונה תהליך שימור הלקוחות של חברות הכבלים והלווין. מתשובת החברות שהועברו לוועדה עולה נוהל מטריד לפיו עם צרכן המבקש להינתק נערכות לפחות ארבע שיחות של שימור לקוחות בתווך היומיים לאחר בקשת ההינתקות. לשאלת ח"כ קול, ענו נציגי החברות כי אין הגבלה על מספר השיחות שהחברה רשאית להתקשר לצרכן.
חברת יס (yes) העבירה לוועדה נתונים מפורטים על מספר הלקוחות שעוזבים בכל שנה - בשנת 2011 עזבו 69,070, בשנת 2012 עזבו 90,105, בשנת 2013 עזבו 79,136 לקוחות. מדברי נציגי חברת יס עולה כי החברה מצליחה לשמר רבע מן הלקוחות המבקשים להתנתק, כאשר מתוך 8,336 שיחות שבוצעו, 2,525 לקוחות החליטו להישאר מנויים. לעומת זאת, חברת הוט (HOT) העבירה לוועדה הערכה כללית ביותר הטוענת כי החברה מצליחה לשמר למעלה מ-70% מן הלקוחות המבקשים להתנתק.
על-פי נתוני המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין שהועברו לוועדה, רוב מוחלט של התלונות לעניין הטרדת לקוחות הופנו כלפי הוט, כאשר בשנה וחצי האחרונה התקבלו במועצה 116 תלונות נגדה, לעומת 9 תלונות בלבד נגד יס.
עו"ד עופר ויסוקר, היועץ המשפטי של חברת יס: "הנוהל אצלנו ברור, אני לא פונה ללקוח אלא אם כן הלקוח אישר לי לעשות את זה בהקלטה או בכתב. שואלים אותו במפורש האם הוא מאשר לפנות אליו גם כשהוא מצטרף וגם כשהוא עוזב. אם הלקוח לא מאשר אני לא אצור איתו קשר, נקודה. הנוהל ביס אומר שלפחות שלושה חודשים אחרי מועד הניתוק לא יצא טלפון ללקוח, ולאחר מכן לא תהיה יותר מפנייה אחת. בכל רגע שהלקוח אומר שהוא לא רוצה שיצרו איתו קשר, הוא מסומן ככזה ולא יצרו איתו יותר קשר. כשלקוח מתקשר, באותו רגע נפתח תהליך הניתוק. תהיה שיחה יוצאת אחת לבדוק אם הוא שינה את דעתו אבל זה לא אומר שמפסיק תהליך הניתוק. לקחנו את הנושא מאוד ברצינות, ולראיה אין נגדנו תלונות".
שימי עזר, מנהל אגף פניות הציבור בחברת הוט, אמר כי "יש נתונים, שקשה לכמת במספרים, מכיוון שמרבית הלקוחות מבקשים לבחון את התנאים, זה טבעו של השיח. ב-90% מן המקרים הלקוחות אומרים שהם רוצים לעזוב אלא אם נשפר את התנאים ואכן רבים מהם נשארים בסופו של דבר. רק כדי להסביר את ההיקפים, אנחנו מקיימים מעל שני מיליון מפגשים עם לקוחות בחודש. יש מקרים בהם נציגים של החברה נוהגים שלא על-פי הנהלים והמקרים האלה מטופלים ביד קשה".
קול פנתה לנציג הוט: "אתה יכול להראות לי את הנהלים? אתה יכול להראות מקרה שעובד פוטר בגלל זה? אני רוצה לראות בנוהל כמה תשלום מקבל עובד על לקוח משומר? אתה מתכחש למציאות, והיא שחברת הוט פונה שוב ושוב ומטרידה את הלקוחות".
ח"כ קול הוסיפה כי "נראה שמקור הבעיה הוא הסכמי הרישיון השונים בין כל אחת מהחברות לבין המועצה לשידורי הכבלים והלווין, כאשר ההסכם עם הוט מאפשר לחברה להתקשר ללקוחות ללא הגבלה, כאשר הלקוחות כלל לא מודעים לכך שהם חותמים על סעיף המאפשר זאת בזמן ההתקשרות עם החברה".
מירב שטרוסברג, מנהלת ההגנה על הצרכן במועצה לשידורי כבלים ולווין, הודיעה כי המועצה תחדד את הסעיף "ונביא למודעות הצרכנים את העובדה שהם חותמים על סעיף המאפשר לחברות להתקשר אליהם, על-מנת שידעו להימנע מחתימה עליו. אנחנו לא נהסס לנקוט בכל פעולה כדי לשנות את המצב ולשנות את הסעיפים בהסכמים ביננו לחברת הוט. אני מבטיחה שנפעל לשינוי המצב ושבשנה הבאה אתם לא תראו את אותה תמונה. בימים הקרובים נקיים דיון עם חברת הוט ונצמצם את התופעה".

תאריך:  03/06/2014   |   עודכן:  03/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-70% מהלקוחות חוזרים להוט; רק כ-25% ליס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שירות גרוע להוט
כוכי  |  4/06/14 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
בחלוקה לפי עלות סלילת שביל אופניים למטר עולה כי מדובר בסלילת 100 מטר בממוצע לרשות בלבד בשנת 2013    ארגוני הרוכבים ונציגי הערים בכינוס השדולה לתחבורה בת-קיימא: המדינה חייבת להפעיל תוכנית לאומית בתחום רכיבת האופניים    זנדברג: אגיש הצעת חוק למרחק מינימלי מרוכבי אופניים
עידן יוסף
היוהל"ן: מניעת מידע על מסלולי השירות מהבנות בשלב המשמעותי של קבלת ההחלטות מחבל ביכולתן לשרת במקום שמתאים להן ופוגע ביכולתן לממש את זכויותיהן כבנות דתיות    משרד החינוך: בת שמעוניינת להתגייס מקבלת הכוונה מהיועצת
עידן יוסף
בגרמניה, שם הזנות חוקית, רוב הנשים בזנות הן עובדות לא חוקיות חסרות זכויות    בשבדיה, חלוצת המדינות שהפלילה לקוחות זנות, הזנות פחתה מאוד
עופר וולפסון
וועדת החוקה אישרה הרחבה משמעותית של רשימת העבירות הפליליות, בהן המשטרה תהיה רשאית ליטול דגימת ד.נ.א מאדם שנחשד בהן
עופר וולפסון
עד היום, כל מצווה שביקש להפקיד צוואה, או למשוך את צוואתו הישנה, נדרש לשלם אגרה בסך 107 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il