X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האם ייגבה תשלום במוצאי שבת מהנוסעים מהכותל לשכונות החרדיות? באגד אומרים שהוראת משרד התחבורה היא לגבות תשלום, ואילו במשרד התחבורה אומרים כי ההוראה מאפשרת לאגד להסיע על-חשבונו ועוד: קשיים בתחבורה מירושלים בצאת החג
▪  ▪  ▪
קיימת גם בעיית ביטוח [צילום: באדיבות אגד 02]

מחלוקת גרסאות בין משרד התחבורה לאגד באשר להסדרת נסיעות ללא תשלום מן הכותל המערבי כשעה-שעתיים אחרי צאת השבת, מעמידה בספק את המשך ההסדר הקיים מסוף שנות התשעים, ולפיו דתיים שהגיעו בשבת להתפלל בכותל יכלו לנסוע ללא תשלום כשעתיים לאחר צאת השבת.
את התשלום עבור הנסיעה היו משלמים כמעט כולם בימים שלמחרת. לרוב, העולים היו כאלה המחזיקים בכרטיסי רב-קו הטעון בחוזה נסיעה חופשי-חודשי, כך שלא נגרם מהם הפסד לאגד. הדבר היחיד שהרגיז את נהגי אגד היה בקשות מצד נוסעים להמשך אי-תשלום גם בנסיעות המשך. הפטור מתשלום במקום ניתן לנוכח כך שנוסעים הגיעו לא מצוידים בכרטיסי נסיעה או בכסף, האסורים בטלטול בשבת.
לאחרונה הורתה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לאגד להתחיל לגבות תשלום עבור הנסיעה, מה שהוביל למסע שדלנות אצל שר התחבורה. ח"כ אלי ישי (ש"ס) העיר את תשומת לבו של ישראל כ"ץ לבעיה שנוצרה, וזה הבטיח להסדיר את העניין. הצעד הראשון בפתרון הסוגיה היה להורות על עיכוב ביצוע עד למוצאי השבת שאחרי חג השבועות.
רוצים הוראה בכתב ולא בע"פ
באגד אומרים כי בהיעדר הוראה כתובה אחרת מצד משרד התחבורה, בכוונתם למלא אחר הוראת משרד התחבורה לגבות תשלום. להוראת משרד התחבורה אף התלוו איומים בסנקציות אם היא לא תמולא ככתבה וכלשונה...
מנגד, בלשכת שר התחבורה טוענים כי אישרו לאגד להפעיל נסיעה מיוחדת על חשבונו בצאת השבת (ואגד יהיה זה שיחליט האם לגבות את הכסף), משום שלמשרד התחבורה אסור לאפשר נסיעות בחינם.
כעת נותר להמתין ולראות איזו מבין שתי הגרסאות נכונה והאם ייגבה תשלום עבור הנסיעה. שני הגורמים לא ידעו להשיב לשאלה הביטוחית. כידוע, נוסע מבוטח באמצעות כרטיס הנסיעה שלו או הרב-קו, בהיעדר כזה, הוא עלול למצוא את עצמו ללא ביטוח במקרה של תאונה.
עיכוב מכוון או אדמו"ר שלא עומד בסיכומים
ועוד בעניין קווי הכותל. נוסעים חרדיים שהגיעו במוצאי חג השבועות לכותל המערבי קבלו על כך שלא הוקצו עבורם די אוטובוסים, וכי גם נוסעים שהמתינו בתחנה לפני השעה 01:00 בה אמור היה לצאת האוטובוס האחרון לא הצליחו לעלות עליו משום שלא היה באפשרותו להכיל את מאות הממתינים. עוד הם טענו כי אחד הנהגים היכה נוסעים שעלו לאוטובוס למרות שביקש לסגור את הדלת כי האוטובוס מלא.
עוד נטען כי אוטובוסי אגד היסעים, אותם העמיד אגד לרשות חסידים ששהו בחג אצל אדמו"רים בירושלים, לא היו ערוכים מבחינת כרטוס משום שאינם מותאמים לתחבורה ציבורית ונגרם עיכוב רב מאוד הן בשל כך שהוצבה קופה בודדת לתשלום והן בשל כך שפקח באוטובוסים וידא שאכן כולם שילמו לפני שאישר לאוטובוס לצאת לדרך.
באגד משיבים לכל הטענות נגדם ואומרים כי:
  • באשר לרחבת הכותל - עקב תקלה באוטובוס פרטי נוצר פקק תנועה בכביש ההיקפי אשר גרם להגברת הביקוש לנסיעה. עם פתיחת הציר לתנועה ענה אגד לכל הביקושים עד לנסיעה האחרונה, אשר יצאה מרחבת הכותל בשעה 01:10. יתרה מכך, לאחר שווידאו אנשי התנועה של אגד שלא נשאר אף נוסע בתחנה יצאו מהמתחם 8 אוטובוסים ריקים, שהמתינו במקום כתגבור.
  • לעניין הנהג שלכאורה היכה נוסעים - הנושא אינו מוכר באגד. אם אכן יש תלונה של אלימות מצד נהג כלפי נוסעים תמימים ונקיי כפיים אשר לא הפרו את הסדר הציבורי ולא נהגו באלימות כלפי הנהג, אזי שומה על המתלוננים להתלונן במשטרה על האירוע. מעניין אם אכן ינהגו כך ומעניין עוד יותר מה תהיינה התוצאות של בדיקת משטרה את האירוע. המתלוננים מוזמנים לפנות במקביל גם לאגד כדי שתלונתם תיבדק.
  • באשר לקווים מחצרות האדמו"רים בירושלים אל מחוץ לעיר - אגד נערך למתן מענה באמצעות קשר ישיר עם עסקני התחבורה הציבורית של המגזר החרדי. הוראה של אחד האדמו"רים, שניתנה אמש, חרגה מהתיאומים המוקדמים וכתוצאה מכך כ-15 אוטובוסים שתוכננו לקחת נוסעים לכותל נשארו ללא נוסעים והביקוש לנסיעה ליעדים רחוקים הופר.
גם כאן, מדובר למעשה בגרסה מול גרסה, ואיננו מתיימרים לקבוע מי מבין הצדדים צודק.

תאריך:  05/06/2014   |   עודכן:  05/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת גרסאות בין אגד למשרד התחבורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חייב להיות בעייתי
יהודה ב.י  |  5/06/14 21:06
2
אגד אמר פנו למשטרה... חחח
נבות תל צורס  |  6/06/14 03:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חוזי נסיעה שהוטענו בכרטיסי הרב-קו והסתיימו מפורשים במערכות הכרטוס כחוזים לכל דבר    הכשל הטכני מונע טעינת חוזים חדשים בכרטיסים
עידן יוסף
אחד מראשי ועד עובדי חברת קווים נדרס בידי נהג ששבר שביתה    בעקבות כך, שביתה שאמורה הייתה להסתיים נמשכת עד 12
עידן יוסף
סקירת תלונות נוסעים בתחבורה הציבורית הראו בעיקר איחורים ביציאה, דילוג על תחנות ותדירות קווים נמוכה
מירב מורן
10 תחנות השכרת אופניים יוקמו בחצי השנה הקרובה בגבעתיים    ההחלטה נפלה במועצת העיר גבעתיים, אולם את התחנות תקים ותפעיל עיריית תל אביב דרך הזכיין "תל אופן"
עידן יוסף
הבוקר הושבתה כמעט לגמרי התחבורה הציבורית באזור בקעת אונו    עשרות רבות מעובדי קווים הפגינו מול משרדי קבוצת מאיר בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il