X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרכב מורחב מעגן את הפסיקה שניתנה לפני שלוש שנים נאור קוראת למדינה להשלים את הליכי החקיקה שיאפשרו לערכאת הערעור להמיר של"צ בעבודות שירות גם אם המורשע כבר החל לרצות את עונשו
▪  ▪  ▪
נאור. לא לסטות מהתקדים

לא ניתן להמיר עונש של עבודות לתועלת הציבור בעונש של עבודות שירות, אם המדינה הגישה את ערעורה על העונש המקורי לאחר שהמורשע החל לרצות אותו. כך קובע (5.6.14) בית המשפט העליון בהרכב מורחב, המעגן פסק דין זהה שניתן בהרכב רגיל.
פסק הדין המקורי ניתן בשנת 2012 בעניינו של אלון גנני, בידי השופטים אליעזר ריבלין, סלים ג'ובראן וחנן מלצר. נקבע בו: "אם במועד גזירת הדין לא יכול בית המשפט לגזור על נידון הן עונש מאסר בפועל והן צו שירות לתועלת הציבור - הרי שגם במסגרת הערעור לא יכול בית המשפט לעשות כן ואין זה משנה האם שני העונשים ניתנו במקביל באותה ערכאה, או בשתי ערכאות שונות".
הנשיא אשר גרוניס דחה במאי 2012 את בקשת המדינה לדיון נוסף בהלכת גנני, באומרו בין היתר: "דומה כי ההלכה שנקבעה בפסק הדין מתייחסת אך ורק למקרים בהם השלים הנאשם את מלוא שעות השירות שנקבעו בצו השירות לפני שניתן פסק דינה של ערכאת הערעור".
המדינה ביקשה לבטל את הלכת גנני בערעורו של אדם סרוסי על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע להמיר עונש של"צ שהוטל עליו בעונש של עבודות שירות. ההרכב בראשות המשנה לנשיא, מרים נאור, החליט על הרחבתו בדיון בבקשת רשות הערעור, ופסק הדין שכתבה נאור ניתן על דעתם של השופטים ניל הנדל, אורי שהם, מלצר וג'ובראן.
נאור אומרת, כי "לא כולנו היינו פוסקים, מלכתחילה, כפי שנקבע באותה הלכה. דעותינו אינן אחידות גם בשאלות האם רק השלמתו של של"צ יש בה כדי להביא לתחולת הלכת גנני, והאם יש טעם בהבחנה בין השלמת שעות השל"צ לבין ביצוע חלקי שלהן. אין חולק כי אנו מוסמכים לסטות מהלכת גנני, ואולם עצם העובדה שיש בידינו הכוח לסטות מההלכה שנקבעה, אין משמעה כי ראוי לעשות כן.
"אכן, 'אין כל קדושה בתקדים, אך גם אין כל חזון בסטייה ממנו'. על כן, גם כשנקודת המוצא היא כי חלק מאיתנו היו מעדיפים הלכה אחרת, אין די בכך. עלינו להעריך את עלות השינוי. עלינו לקחת בחשבון כי בעצם הסטייה מהתקדים נגרם נזק לשיטת המשפט. סטייה מתקדים פוגעת בצורך ביציבותה, בוודאותה ובעקביותה של הפסיקה".
בית המשפט העליון קיבל את ערעורו של סרוסי והשיב על-כנו את עונש השל"צ, שכאמור את רובו כבר ביצע. לגבי הלכת גנני אומרת נאור: "אנו סבורים שהדרך הנכונה שבה על המשיבה לנקוט היא להמשיך ביוזמות חקיקה, אשר כפי שהסתבר בדיון הוחל בהן אך הן נעצרו. בינתיים, הלכת גנני תמשיך לחול. על כן, ראוי כי במקרים בהם חלה ההלכה, תגיש המדינה בקשה לעיכוב ביצוע השל"צ (אף בטרם הכרעה סופית אם ברצונה להגיש ערעור על גזר הדין, אם לאו), וראוי כי בתי המשפט ייעתרו לבקשות אלה - כפי שמקובל גם היום".
את סרוסי ייצגו עוה"ד נתנאל לאגמי ורות לוין, ואת המדינה - עו"ד אבי וסטרמן.

תאריך:  09/06/2014   |   עודכן:  09/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: של"צ לא יומר בדיעבד בעבודות שירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
עו"ד עדי בן-יעקב תבע מעמוס רולניק 150,000 שקל בעקבות מכתב של האחרון    בית המשפט: לא היה מקום להגשת התביעה; המכתב נהנה מהגנות של אמת, תום לב והבעת דעה
יצחק דנון
יצחק פינטו, ששימש כמנהל הסניף המרכזי של בנק הדואר באילת, מואשם בגניבת 374,000 שקל מחשבון שניהל בסניף אזרח צרפתי
יצחק דנון
הרשת ומנהל סניפים בה מואשמים שסירבו לקבל לעבודה כקופאית אישה מחמת הריונה ובכך עברו על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה
איציק וולף
גורמים בלשכת ראש הממשלה תקפו את שר האוצר שהודיע כי יתנגד לכל ניסיון סיפוח ביהודה ובשומרון    "לא ניתן לעשות ויתורים מבלי לקבל דבר בתמורה"
לילך ויסמן
גם דליה דורנר חשפה את הונה: פנסיה כקצינה בצה"ל וכשופטת לשעבר ב-35 אלף שקל, רכב וולבו שנת 2004 ודירת 4 חדרים בשכונת בית הכרם בירושלים    המועמד מאיר שטרית סירב לשתף את הציבור בהונו הפרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il