X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר עיכוב של שבוע אישרה מליאת הממשלה את הצעת החוק שתסכל חנינת מחבלים השר בנט: שמנו סוף לדיל ה'רצחת-שוחררת', מול ממשלת הטרור הפלשתינית נהיה הממשלה הנלחמת בטרור
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
נתניהו. ההצעה עוכבה אך אושרה [צילום: AP]

ממשלת ישראל אישרה (יום א', 8.6.14) את הצעת החוק המונע חנינה למחבלים. בכך, דחתה את הערר שהגיש השר יעקב פרי על אישור הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה.
במהלך הדיון על הצעת החוק קיבלה הממשלה את בקשת השר אורי אריאל והסמיכה את שר הביטחון להחיל את החוק גם על בתי הדין הצבאיים ביהודה ושומרון. החוק יוחל על-ידי צו אלוף כפי שדרוש להחלת כל חוק ישראלי בשטחי יהודה ושומרון.
בשבוע שעבר החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדחות את ההצבעה בנושא למורת רוחם של שרי הבית היהודי. זאת, לאחר שהבית היהודי נמנע מלסכל הצעת חוק של יש עתיד על דעת שלאחר מכן תאושר ההצעה ל'סינדול' עסקות שחרור המחבלים.
"שמנו סוף לדיל ה'רצחת-שוחררת', דיל שקיים רק בישראל. על-פי החוק, במעשי רצח חמורים, יוכלו השופטים לגזור מאסר עולם, ללא אפשרות חנינה. אם מדינת ישראל לא עמדה במוסר הפשוט שרוצחים צריכים למות בכלא, אז מעכשיו לא תהיה לה ברירה. אם החוק הזה היה קיים קודם לכן, ייתכן שהרבה רוצחים היו מבינים שלא משתלם לרצוח יהודים", אמר יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט. לדבריו, מול ממשלת אחדות הטרור של הפלשתינים, מביאה הממשלה תשובה ציונית הולמת. "אנחנו נהיה ממשלת המלחמה בטרור", אמר.
ההצעה, שהועלתה על-ידי יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, קובעת כי בית המשפט יוכל לקבוע כי מטעמים מיוחדים שיירשמו, נשיא המדינה לא יחון ולא יקל בעונשו של רוצח על-ידי הפחתת עונשו או המרתו.
השר פרי, שהתנגד לחוק גם לאחר אישורו בוועדת השרים לחקיקה, טען כי מדובר בחוק עוקף מנהיגות אשר כובל את ידי הממשלה ופוגע בסיכוי להסדר מדיני עתידי. לדבריו הצטרף גם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אשר טען בישיבה בשבוע שעבר כי נשגב מבינתו מדוע הממשלה תרצה לחוקק חוק כזה. "אני מצדיק ומחזק את דבריו של השר פרי. החוק הזה כובל את ידיה של הממשלה״, טען אז.
ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה כי מדובר לא רק במהלך מוסרי, אלא גם במהלך מסכל פיגועים. "כעת יידע כל רוצח שמהכלא הוא לא ייצא חי, ואולי יחשוב פעמיים לפני ביצוע פעולת טרור", לשון תגובת המפלגה.
ח״כ דוד צור, שהיה שותף להגשת החוק, הדגיש כי לא מדובר בחוק איסור שחרור מחבלים, אלא בחוק איסור שחרור רוצחים נתעבים בכלל, בין אם הרקע לממעשה היה פלילי ובין אם לאומני.
"כל רצח הוא נתעב, אך כשיש מקרים יוצאי דופן בחומרתם כגון: רצח משפחת אושרנקו, רצח משפחת פוגל או רצח של ראש ממשלה, יש צורך למנוע מהרוצחים ליהנות מהליך חנינה מנהלי שפוגע בצדק. הצעת החוק באה לחזק את סמכויות השופטים על-ידי יצירת מדרגת ענישה נוספת בין עונש המוות שאינו קיים בישראל לבין מאסר עולם, מה שוודאי יעזור לחזק את ההרתעה ולהגביר את תחושת הביטחון האישי של האזרחים", ציין.

ישי: לא נשחרר רוצחים תמורת כלום

ח"כ אלי ישי (שס) ציין כי ההצעה שאושרה בממשלה היא הצעה מוסרית מן המעלה הראשונה אשר תעביר מסר כי מקומו של מחבל הוא לכל הפחות מאחורי סורג ובריח.
"מדובר בהצעת חוק נכונה, ראויה ומוסרית. מחבל צריך להעביר ימיו, עד סופם, מאחורי סורג ובריח. המציאות שבה מדינת ישראל משחררת רוצחים ופעילי טרור בתמורה לכלום ושום דבר חייבת לעבור מהעולם ויפה שעה אחת קודם", ציין.
מנגד, טענה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כי באישור ההצעה מבקש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להחמיר את הענישה של ממשלת הפלשתינית ולתמוך בחוק שכובל את ידיו שלו ביכולת לנהל מו"מ להסכם מדיני.
"כאילו כל מטרתו היא להוביל את מדינת ישראל אל קריסה מדינית. נתניהו, אשר לפני פחות משנה, העדיף לשחרר אסירים על פני הקפאת ההתנחלויות לצורך המשך המו"מ המדיני, נכנע לימין הקיצוני ותומך בחוק דמגוגי המנוגד לאינטרסים הקיומיים של ישראל, ושבעצמו התנגד לו בעבר", טענה.
לדברי גלאון, אפשר להבין לליבן של משפחות נפגעי הטרור כשמדינת-ישראל משחררת אסירים במהלך הסכם מדיני. עם זאת, צריך להשאיר לממשלה מרחב תמרון מדיני, שיאפשר שחרור אסירים, לא כמחווה הומניטרית, או כ'סוכרייה' שניתנת לפלשתינים, אלא, כעסקה, כחלק ממהלך פוליטי, שיהווה צעד בונה אמון למטרות פיוס ולסלילת הדרך להסכם שלום.

תאריך:  08/06/2014   |   עודכן:  08/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה הצעת החוק נגד חנינת מחבלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ומה אם בהמ"ש יחליט לא להכיל את ל"ת
החוק על מחבלים?  |  8/06/14 16:36
2
חוק פופוליסטי .
ישמעאל .   |  8/06/14 16:49
3
התעוררו אחרי שחרור אלפי רוצחים ל"ת
דודי30  |  8/06/14 17:17
4
לצביות סולטאן ביבי אין קץ...
ראיס-פוטין-טיל400  |  8/06/14 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ישראל רוזנבלט
יש בארץ קבוצות שמאל קיצוני ואנטי-ציוני, שמשקלן עומד ביחס הפוך לגודלן או לחשיבותן הציבורית. בעזרת עידוד תקשורתי בזוי הן קידשו נראטיב דמיוני, שכל כולו נועד להצדיק את חיסולה של מדינת ישראל
איציק וולף
מזכירת המדינה האמריקנית לשעבר ומי שעשויה להתמודד על הנשיאות בעוד שנתיים טוענת כי דרישת הממשל האמריקני מישראל שלא לבנות בהתנחלויות רק הקשיחה את עמדות הפלשתינים
רפי לאופרט
דרוש מהלך המייצר מציאות בעלת דגשים חדשים, ומטה את הדיון בסכסוך מהתמודדות עם אוטופיות ומשאלות-לב, לעבר התמודדות ריאלית עם המציאות, כשהדגשים החדשים ממקדים את הראיה לעבר סוגיות הבסיס והצורך למצוא להן תשובות ברות-קיימא
אפרים הלפרין
עננה שחורה עוברת על העולם, אנו זוכרים ימים כאלה מתחילת-אמצע המאה הקודמת, הרעים הופכים לטובים, הטובים הופכים לרעים, עולם שמן, מנומנם ועצל, מעצמת על מנומנמת ועצלה, ושמאל ישראלי בדיוק באותו מצב
זאב קם
נתניהו בדיון סגור בוועדת החוץ והביטחון: "אני לא רוצה מדינה אחת מהים ועד הירדן, ולכן צריך להגיע להיפרדות"
רשימות נוספות
מכרזים ל-1,699 דירות ביו"ש ובירושלים  /  אלעזר לוין, איציק וולף
כ"ץ: האמריקנים עשו לנו "כיפה אדומה"  /  עידן יוסף
"מוטרד מתמיכת ארה"ב בממשלה עם חמאס"  /  עופר וולפסון
עם ישראל צוהל - אלון פנקס אבל  /  אליקים העצני
המחרים - את עצמו הוא מחרים  /  ד"ר שמואל גורדון
שרת השלום, תביא מלחמה?  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il