X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשות השנייה: ההתבטאות נגד החד-הוריות בתוכנית רמזור מבזה ומשפילה וחצתה את הגבול הדק בין הומור לפגיעה בצופות התנצלותה של קשת רפה האימהות החד-הוריות למנכ"ל קשת: דורשות פגישה והתנצלות או שנמשיך בפעולות ציבוריות ומשפטיות
▪  ▪  ▪
מילר. דרושה התנצלות [צילום: פלאש 90]

"אני סבור כי נחצה הגבול הדק שבין הומור לבין הפגיעה בצופים ובעיקר בצופות. מספרן הגדול של הנפגעות מאמירה זו והמחאה שבאה בעקבות התוכנית, מצביעים על היקף הפגיעה. על הזכיינית היה לתת את הדעת לכך מעבר להתנצלותה הרפה, כפי שעולה מהמענה שלה." כך כתב בשבוע שעבר נציב פניות הציבור, דוד רגב, לאחר שסיים את בדיקתו בתלונות שהוגשו על-ידי אימהות חד-הוריות נגד התבטאות קשה שהובעה נגדן בתוכנית רמזור.
במכתב התשובה שלו כותב רגב "האם כינוין של האימהות החד-הוריות בכינוי הגנאי "שרמוטות" הוא הומור? בבדיקה שערכתי עולה כי המילה שרמוטה מקורה בשפה הערבית ולה שני פרושים; אחד, סמרטוט. שני, הנפוץ יותר, הוא פרוצה. מומחים בשפה עמם שוחחתי, אמרו כי מדובר במילת גנאי בה משתמשים כשמבקשים לפגוע באישה. אני סבור כי מילה זו היא פוגענית, מבזה ומשפילה בכך שמציגה את אוכלוסיית האימהות החד-הוריות כמופקרות. במשך שנים הוצגה אוכלוסייה זו, שלא בצדק, כבעייתית ונצלנית. תקופה ארוכה נאבקות האימהות החד-הוריות על שמן הטוב ולא תמיד בהצלחה".
בעקבות הדברים שלחו הבוקר המנהלות השותפות של קבוצת הקול הנשי-מחאת החד-הוריות, המייצגות אלפי אימהות חד-הוריות מרחבי הארץ, מכתב למנכ"ל קשת, אבי ניר, ובו דרישה חד-משמעית להתנצלות פומבית וזאת במסגרת פגישה שיקיים איתם בימים הקרובים.
במכתבן למנכ"ל קשת כותבות גלית נחום, בובה לוי ואניטה רונזבאום כי "לפני יותר משבועיים שודרה במסגרת שידורי קשת התוכנית רמזור בה הובאה, ולא בפעם הראשונה, התבטאות שלילית של שחקני התוכנית כנגד ציבור האימהות החד-הוריות בישראל. חשבנו אז כי מדובר בחציית הקו האדום שבין האסור והמותר בחופש הביטוי.
בעקבות התוכנית הגיעו אלינו מאות אימהות מזועזעות בין השאר מן העובדה כי ילדים בגילאי העשרה ואף קטנים יותר צופים בתוכנית, לעיתים אפילו מעריצים שלה והינה הם סופגים אמירה בוטה כאילו הם שייכים למשפחה מקוללת.
סטירת לחי
מאז שידור התוכנית מוצפים דפי הפייסבוק של קבוצות האימהות החד-הוריות בטקסטים קשים כנגד כותבי התוכנית והשחקן הראשי שבה, אדיר מילר. בין השאר נכתב: זה לא סאטירה זו סטירה לכולנו, פגיעה אישית בי ובמשפחתי, הבן שלי ישב בסלון והסתכל עלי ואני נבוכתי, הפכו אותנו לזונות בחסות החוק, רן שריג קורא כאן לאימא של בנותיו שרמוטה? וגם זו שאיתו? יוצרי רמזור יוצרים סטראוטיפים, מזכיר את הגישה הגברית לאונס.
בתוך ימים ספורים התחילו להגיע גם התגובות מבתי הספר, מהחוגים, כולן מלגלגות ופוגעניות.
מבדיקה שעשינו עולה כי לא מדובר בהתבטאויות בידוריות לשמן. מתברר כי כותב הטקסטים, אב גרוש, רן שריג, החבר בקבוצה אלימה של גברים המסרבים לשלם מזונות והמנהלים מאבק ציבורי בנושא החליט להשתמש בתוכנית והמשאבים הנתונים לרשותו כדי לקדם את המאבק בפריים טיים הטלויזיוני. (כל ההוכחות לכך מצויות בידינו) וכך הפכה להיות התוכנית ככלי, בידיו של אב גרוש במאבק כוחני שרק הולך ומסלים.
לאור הדברים שכתב נציב פניות הציבור ולאור העובדה כי בתוכנית לא הובעה עד היום התנצלות פומבית אמיתית ומשמעותית אנו דורשות להיפגש איתך ולשמוע את ההתנצלות מפיך וזאת בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כמו גם התחייבות כי התבטאויות כגון אלה לא ישמעו יותר בתוכנית רמזור או בתוכניות אחרות המשודרות במסגרת שידורי קשת.
לא מדובר בהומור, מדובר בפגיעה בילדים שלנו. פגיעה שאנחנו לא מוכנות לשאת יותר ובמידה ולא נענה נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותינו על-מנת לשמור על זכויותינו ומעמדינו.
יוזכר כי כחלק מהמאבק של האימהות נגד ההתבטאויות בתוכנית רמזור הוגשו לפני כשבוע, בתחנות משטרה ברחבי הארץ תלונות בטענת הסתה נגד שידורי קשת והתסריטאי רן שריג על הדברים הבוטים שנאמרו במסגרת התוכנית רמזור.
הנשים אמרו אז כי "בשלב הבא נדרוש מהרשות השנייה להורות על הורדת התוכנית ולחלופין הפסקת עבודתו של שריג אשר מודה כי הוא פועל כדי לקדם את האג'נדה האישית שלו כאב גרוש".
במסגרת התלונה הגישו האימהות כתבות וצילומי מסכים מרשת הפייסבוק של שריג בו הוא מודה, לכאורה, כי מדובר במהלך מחושב של רדיפה על-רקע אישי של מגזר האימהות החד-הוריות בישראל".

תאריך:  08/06/2014   |   עודכן:  08/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי ניר  הרשות השנייה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשות השנייה: התוכנית רמזור חצתה את הגבול
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אסור לבזות אימהות חד הוריות
י.ח.  |  8/06/14 16:06
2
הגיע הזמן לבדוק את התכניות
נינוצ׳קה  |  8/06/14 16:12
3
אימהות חד הוריות = בחורי ישיבה
משה ג.  |  8/06/14 17:31
4
להוציא מהלקסיקון "חד- הוריות"
reutomania  |  8/06/14 20:55
5
רמזור
אב גרוש  |  8/06/14 21:58
6
חבורה של כ- 300 פרזיטיות
אלקזאי  |  8/06/14 22:24
7
שרמוטות
שרמוטות  |  9/06/14 03:12
8
קבוצה של נשים סהרוריות
מתן39  |  9/06/14 07:51
 
- קלעת בול ל"ת
oren1  |  9/06/14 14:02
9
מדינה דמוקרטית בלי חופש ביטוי
דה קופ  |  9/06/14 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המחיר של 9 מיליון שקל שווה-ערך לכ-37.500 שקל למ"ר, והוא סביר בתנאי השוק של סוף 2011    אמסלם: הדירה נמכרה במחיר מלא
איציק וולף
בתום התייעצות עם היועץ המשפטי של הכנסת החליט יו"ר הכנסת שלא להיענות לבקשות לדחיית מועד הבחירות לנשיאות    "באווירה הקיימת הבחירות תהיינה נטולות כל מימד של חגיגיות ומכובדות"
אלעזר לוין
מספרם יוגדל מייד ל-8,000, ויעלה בהדרגה בעוד חמש שנים ל-15,000    לאחר מכן יוקטן מספרם במהירות, ורובן הגדול יעזבו תוך שנתיים
איציק וולף
לאחר עיכוב של שבוע אישרה מליאת הממשלה את הצעת החוק שתסכל חנינת מחבלים    השר בנט: שמנו סוף לדיל ה'רצחת-שוחררת', מול ממשלת הטרור הפלשתינית נהיה הממשלה הנלחמת בטרור
אלעזר לוין
מחלקת החקירות של הרשות הצליבה מידע מהרשות להלבנת הון, ממידע חיצוני מסוים ומחקירת המשטרה בפרשת נמל אשדוד, והעבירה את כל החומר בשבוע שעבר לפרקליטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il