X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האפיפיור, נשיא המדינה ויו"ר הרשות הפלשתינית יצאו בקריאה לשלום בטקס נטול סממנים דתיים בגינת הוותיקן בהשתתפות אנשי שלוש הדתות
▪  ▪  ▪
מפגש משולש בוותיקן [צילום: AP]
הטקס בוותיקן לא יכלול תפילה ויתקיים בגינה
עידן יוסף
הוותיקן קיבל את בקשת הנשיא לאחר שהרב הראשי לישראל הודיע כי רבנים לא יוכלו להשתתף בטקס בוותיקן אם לא יתקיים במקום ניטרלי שבו אין סממנים נוצריים, לא יכיל תפילה משותפת ויכלול רק הקראת פסוקים
לרשימה המלאה

נשיא המדינה שמעון פרס, האפיפיור פרנציסקוס ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן יצאו בקריאה לשלום. בטקס בגינת הוותיקן יחד עם משלחת רבנים, אנשי דת נוצרים ואימאמים, הקריאו ציטוטים מהמקורות.
פרס אמר בנואומו: "באתי מירושלים, העיר שהינה ליבו הפועם של העם היהודי, ויקרה למאמיני שלוש הדתות המונותאיסטיות. בשפה העברית, שפתנו העתיקה, המילה ירושלים והמילה שלום יונקות משורש אחד. ואכן השלום הוא חזונה של ירושלים. השלום אינו בא מאליו. עלינו לעמול בכל מאודנו כדי להשיגו. ולהשיגו בהקדם. גם אם הדבר כרוך בוויתורים ובפשרות. הפלשתינאים הם שכנינו. אנו מתפללים שלא ירחק היום בו נחיה בכבוד הדדי ובשכנות טובה".
אבו מאזן אמר כי עמו מחויב לשלום ופנה בתפילה לשמיים לביטחון וליציבות במדינה פלשתינית ריבונית ״נתפלל כולנו לאלוהים - שמוסלמים נוצרים ויהודים יחיו יחד בשלום ביציבות וביטחון. הפיוס והשלום הם מטרותינו זה מה שציווה עלינו אלוהים ואנו מחויבים לשלום". יו"ר הרש"פ פנה בתפילה לאל ואמר: "תעזור לנו אלוקים לעשות שלום, אם נעשה שלום בירושלים יהיה שלום בכל העולם כך אמר יוחנן פאולוס השני. נבקש כולנו במעמד זה להביא שלום על הארץ שלנו, שלום ויציבות לשלוש הדתות לנצרות ליהדות ולאיסלאם". עוד הוסיף בתפילתו "הקל על עמנו ועל בעיותינו ותעשה שלום הוגן ושווה, שגשוג ודו קיום, לנו ולעמינו אנא אלוהים עשה את עתיד עמנו לרווחה שגשוג".
האפיפיור פרנציסקוס הודה לאורחיו ואמר להם: "כולי תקווה שפגישה זו היא תחילתה של דרך חדשה בחיפוש אחר מה שמאחד, על-מנת להתגבר על מה שמפריד. נוכחותכם, רבותיי הנשיאים, היא אות גדול לאחווה, שאותה משיגים ילדיו של אברהם, וביטוי ממשי לאמון באלוהים. פגישתנו למען בקשת השלום בארץ הקודש, במזרח התיכון ובעולם כולו, מלווה בתפילותיהם של אנשים כה רבים, מתרבויות, מולדות, לשונות ודתות שונות, אנשים שהתפללו בעבור פגישה זו ועתה מאוחדים עמנו באותה הבקשה. זוהי פגישה העונה על רצונם של כל העורגים לשלום וחולמים על עולם בו גברים ונשים יוכלו לחיות כאחים ולא כיריבים ואויבים. רבותיי הנשיאים, העולם הוא ירושה שקיבלנו מאבותינו, אך בה בעת הוא הלוואה מילדנו: ילדים שעייפים ומותשים מעימותים וכמהים להגיע אל שחר השלום; רבים מדי מאותם ילדים נהיו לקורבנות חפים מפשע במלחמה ובאלימות, פרחים שנקטפו בשיא פריחתם.
"כדי לעשות שלום דרוש אומץ רב הרבה יותר מזה הדרוש לעשיית מלחמה. דרוש אומץ לומר כן למפגש ולא לעימות; כן לדיאלוג ולא לאלימות; כן למשא-ומתן ולא לעויינות; כן לכיבוד ההסכמים ולא לפרובוקציות; כן לכנות ולא לצביעות. לכל אלה דרושים אומץ לב ותעצומות נפש רבות. אנחנו כאן, מכיוון שאנחנו יודעים ומאמינים שאנו זקוקים לעזרתו של האלוהים. בקריאה לשבור את מעגל השנאה והאלימות, לשבור אותה במילה אחת: "אח". אך כדי לומר מילה זו, עלינו להרים את עינינו למרומים, להכיר אחד בשני כבנים לאב אחד. לו, ברוחו של ישוע המשיח, אני קורא, ומבקש את תפילתה של מרים הבתולה, בת ארץ הקודש ואמנו".
האפיפיור המשיך ופצח בתפילה ל'אלוהי השלום': אלוהי השלום, שמע תפילתנו! זמנים רבים של עויינות ואפלה; שפיכות דמים כה רבה; חיים כה רבים אשר התנפצו; תקוות כה רבות אשר נקברו ... אך לשווא. עתה אל, עזור לנו אתה! אתה הענק לנו שלום, אתה למדנו שלום, אתה תנהיגנו אל השלום. פתח עינינו ולבבנו לתת לנו את האומץ לומר: "די למלחמה!", "המלחמה הורסת הכול!" חזק בקרבנו את האומץ לקיים מעשים ממשיים להשכנת שלום. ה', אלוהי אברהם והנביאים, אלוהי האהבה אשר ברא אותנו וקרא לנו לחיות כאחים וכאחיות, הענק לנו את הכוח להיות רודפי שלום בכל יום תמיד. הבער בליבנו את אש התקווה לנקוט בהתמדה ובסבלנות בצעדים לקראת דיאלוג ופיוס, כדי שלבסוף השלום ינצח. ה', פרוק את לשוננו וידינו מנשקן. חדש את לבבינו ושכלנו, מי ייתן והמילה המובילה אותנו למפגש זה בזה תהיה "אח" ואורח חיינו יהיה: שלום (בעברית), פאצ'ה (שלום באיטלקית), סאלאם (בערבית)! אמן".
לאחר מכן, נטעו השלושה עץ זית בגינת הוותיקן ופנו לפגישה משותפת.

תאריך:  09/06/2014   |   עודכן:  09/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאומים ופסוקי שלום בגינת הוותיקן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
פאתטי ל"ת
יעקב444  |  9/06/14 02:04
2
שמעון לך הביתה ,מספיק לחתור!
yאיציק  |  9/06/14 05:24
3
הבנו:פרס נשיא במעמדו של "נשיא"
נתין מדמנת ישראל  |  9/06/14 06:39
4
הצגה מזוייפת ומאולצת של
מנהיגים מאוסים של  |  9/06/14 08:02
5
שיביא פסוק אחד מהקוראן על שלום
קורא ותיק  |  9/06/14 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מופז: לפיד ממחזר תוכנית שהצעתי    בנט: תוכנית הריבונות לא נועדה להענשת הפלשתינים    לבני: מפעל ההתנחלויות הוא נטל ביטחוני, כלכלי וערכי    סער: הסטטוס קוו אינו דבר רע
איתמר לוין
חוקר מס הכנסה העיד במשפטו של פרץ: הזמר הסתיר את העובדה שיש לו כספת, אחר כך טען שיש בה קלטות אינטימיות שלו, וכאשר התגלו בה 1.3 מיליון שקל - "אמר שיהיה פה רצח"
איתמר לוין
פיינר צפוי להישלח לשישה חודשי עבודות שירות בבית החולים הדסה    רוזן אמר שיקל עם לופוליאנסקי ופיינר גם לנוכח העובדה שהשוחד שקיבלו הועבר למוסדות ולא לכיסיהם
עידן יוסף
"אם ההכנסות ממיסוי יצוא הגז הטבעי ייכנסו ישירות לתקציב המדינה, אנחנו נראה בתוך מספר שנים את התחזקות השקל שתוביל לסגירת מרכזי פיתוח בישראל"    ינקי מרגלית: "צריך להרחיב את ההגדרה של הייטק, ולהשריש תוכנית לימודית מותאמת כבר בגיל הגן"    פרופ' דניאל זייפמן: "תפקיד האוניברסיטה הוא לקחת כסף ולהפוך אותו לידע. תפקיד התעשיה לקחת ידע ולהפוך אותו ליותר כסף"
עידן יוסף
בעקבות השינוי יועדפו עשרה יישובים בצפון, יישוב אחד בעוטף עזה ושני אזורי תעשיה    המדידה תיעשה מהבית הקיצוני הקרוב לגבול ולא ממרכז היישוב    המשמעות: 15% הטבה במכרזי משרד הביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il