X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מצטרפת לתוכנית המחקר והפיתוח האירופית HORIZON 2020 לאחר שקודם לכן חתמה על ההסכם בראשי תיבות
▪  ▪  ▪
מעמד החתימה [צילום: פלאש 90]

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי וראש משלחת האיחוד האירופי בישראל השגריר לארס פאברוג-אנדרסן, חתמו (יום א', 8.6.14) במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא הנציבות האירופית חוזה מנואל בארוסו על הצטרפותה של מדינת ישראל לתוכנית המחקר והפיתוח האירופית "אופק 2020" (HORIZON 2020).
לדברי השר פרי: "מדובר בהוכחה ניצחת לעוצמתו של המדע הישראלי ולחשיבותו לעתידה של מדינת ישראל. הצטרפותנו לתוכנית מהווה בשורה משמעותית למדע הישראלי, ותביא לקשרי מדע מחוזקים עם אירופה ולמאות מענקי מחקר נדיבים לחוקרות ולחוקרים בישראל".
"אופק 2020" היא בין התוכניות הגדולות בעולם לשיתוף פעולה מדעי ותעשייתי וישראל תעביר אליה מדי שנה כ-140 מיליון אירו ממשרדי המדע, הכלכלה והות"ת. ההשקעה בתוכניות הקודמות של האיחוד האירופי החזירה עצמה: יחס החזר ההשקעה הישראלית בתוכנית עמד על כמעט 60% - ישראל השקיעה בתוכנית השביעית 535 מיליון אירו - ואילו גופים ישראלים קיבלו מענקים בהיקף של 840 מיליון אירו מתוכם 579.5 מיליון אירו למדענים באוניברסיטאות. בתוכנית, שהסתיימה בשנה שעברה, אושרו 1,197 פרויקטים בהשתתפות 2,124 מדענים ישראלים מהאקדמיה ומהתעשיה.
החתימה על ההסכם, שעד כה היה חתום רק בראשי תיבות, מאשרת את מעמדה של ישראל כשותפה מלאה בתוכנית. הקולות הקוראים הראשונים של התוכנית פורסמו בדצמבר 2013 ועד כה הוגשו כ-500 הצעות הכוללות משתתפים מישראל. תהליך השיפוט של ההצעות יסתיים בספטמבר 2014 והסכמי המענקים ייחתמו עד סוף השנה.
הפרויקט הראשון של ישראל שזכה השנה במימון של האיחוד האירופי תחת התוכנית הוא "ליל המדענים", המתקיים מדי שנה בשיתוף משרד המדע ובריכוז מדעי של "מדעטק". בשונה משנים קודמות, התמודד השנה "ליל המדענים" מול אירועים דומים גדולים ורבים יותר מרחבי אירופה, אך בסוף נבחר הודות להצלחה הגדולה של השנה האחרונה עם 55 אלף מבקרים באירוע.

תאריך:  09/06/2014   |   עודכן:  09/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
האפיפיור, נשיא המדינה ויו"ר הרשות הפלשתינית יצאו בקריאה לשלום בטקס נטול סממנים דתיים בגינת הוותיקן בהשתתפות אנשי שלוש הדתות
עידן יוסף
מופז: לפיד ממחזר תוכנית שהצעתי    בנט: תוכנית הריבונות לא נועדה להענשת הפלשתינים    לבני: מפעל ההתנחלויות הוא נטל ביטחוני, כלכלי וערכי    סער: הסטטוס קוו אינו דבר רע
איתמר לוין
חוקר מס הכנסה העיד במשפטו של פרץ: הזמר הסתיר את העובדה שיש לו כספת, אחר כך טען שיש בה קלטות אינטימיות שלו, וכאשר התגלו בה 1.3 מיליון שקל - "אמר שיהיה פה רצח"
איתמר לוין
פיינר צפוי להישלח לשישה חודשי עבודות שירות בבית החולים הדסה    רוזן אמר שיקל עם לופוליאנסקי ופיינר גם לנוכח העובדה שהשוחד שקיבלו הועבר למוסדות ולא לכיסיהם
עידן יוסף
"אם ההכנסות ממיסוי יצוא הגז הטבעי ייכנסו ישירות לתקציב המדינה, אנחנו נראה בתוך מספר שנים את התחזקות השקל שתוביל לסגירת מרכזי פיתוח בישראל"    ינקי מרגלית: "צריך להרחיב את ההגדרה של הייטק, ולהשריש תוכנית לימודית מותאמת כבר בגיל הגן"    פרופ' דניאל זייפמן: "תפקיד האוניברסיטה הוא לקחת כסף ולהפוך אותו לידע. תפקיד התעשיה לקחת ידע ולהפוך אותו ליותר כסף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il