X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי הגדיל את הפיצוי שישלמו גבר ואביו לאשתו-לשעבר של הגבר בשל מסכת ארוכה ומכוונת של השמצות ופגיעה בפרטיותה
▪  ▪  ▪
ברנר. יוצא מן הכלל [צילום: בוצ'צ'ו]

גבר ואביו ישלמו 400,000 שקל לגרושתו של הגבר בשל שורה ארוכה של מעשי הוצאת לשון הרע ופגיעה בפרטיותה. כך קבע (19.5.14) בית המשפט המחוזי בתל אביב.
בית המשפט למשפחה חייב את השניים לשלם לאישה 300,000 שקל. השופט חגי ברנר דחה את ערעורם על פסק הדין, באומרו שאין מקום להתערב בממצאים העובדתיים של בית המשפט למשפחה, ושאין כל מקום להעניק להם את ההגנות להם טענו. במקביל, קיבל ברנר חלקית את ערעורה של האישה, אשר ביקשה לפסוק לזכותה את מלוא הסכום המקורי שתבעה - 800,000 שקל.
לדברי ברנר, על בית המשפט להיזהר בבואו לפסוק פיצויים בגין לשון הרע בסכסוכים משפחתיים, שכן מטבעם הם גוררים ביטויים קשים ויש להימנע מהצפת בתי המשפט בתביעות כאלו. ואולם, המקרה הנוכחי הוא דוגמה מובהקת ליוצא מן הכלל:
"אין המדובר בפרסום אקראי ובלתי מכוון של לשון הרע מתוך סערת רגשות, שראוי לנהוג בסלחנות ביחס אליו, אלא במסכת שיטתית, עקבית ומרושעת של פרסומים, שכל תכליתם היתה, כפי שציין בצדק בית המשפט קמא, לפגוע במשיבה ובשמה הטוב בקרב בני משפחתה, חבריה וכן מעבידה. ריבוי המעשים ואופיים השיטתי מעיד כי היה מדובר במסע נקם ובתוכנית מוקדמת ומתוכננת מראש ובקפידה, שנועדה לפגוע במשיבה בכל המעגלים הקרובים אליה ולמנוע ממנה כל יכולת להתפנות לניהול ההליכים המשפטיים נגד [הבעל].
"לא בכדי ציין בית המשפט קמא כי המערערים ניסו לגרום לבידודה וניתוקה של המשיבה מבני משפחתה, למנוע ממנה כל תמיכה כספית או אחרת, לרבות סיוע בהשגחה על ילדיה, והחמור מכל, [אביו של הבעל] ניסה לפגוע במקום עבודתם של המשיבה ושל אביה כדי לפגוע במטה לחמה ולהותירה ללא הכנסה".
לדעת ברנר, במקרה זה היה מקום לפסוק לטובתה של האישה פיצוי גלובלי בגין נזקים לא-ממוניים, שאינו מוגבל בתקרה כמו הפיצוי הסטטוטורי שניתן לפסוק ללא הוכחת נזק. הוא מצא לנכון להגדיל את הפיצוי גם לנוכח העדר החרטה של הבעל ואביו, וכדי להרתיע אותם מלחזור על מעשיהם. ברנר קבע, כי הבעל ישלם 100,000 שקל, ואביו - שחלקו היה דומיננטי בהרבה ושבהיותו אדם אמיד יש להטיל עליו סכום שיהיה משמעותי בעיניו - ישלם 300,000 שקל.
אביו של הבעל חויב גם בתשלום הוצאות בסך 35,000 שקל. השופטים ישעיהו שנלר וד"ר קובי ורדי הסכימו עם ברנר. את הבעל ואביו ייצגו עוה"ד אמיר טיטונוביץ' ואפרת אזולאי, ואת האישה - עוה"ד שרה בן-מנחם, ליאור אדם וליהיא בורשטיין בן-מנחם.

תאריך:  11/06/2014   |   עודכן:  11/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בקרים יפקחו לראשונה על עמידתה של רכבת ישראל במדדי שירות לנוסע    ייבדקו דיוק זמני היציאה וההגעה של הרכבת, צפיפות ברכבות ועיכובים בתחנות
איתמר לוין
אב ואם גרושים לא הצליחו להגיע להסכמה בשאלת מתן חיסון נוסף נגד פוליו לבנם    ביהמ"ש דחה באופן נדיר את עמדת המומחה מטעמו וקבע: הילד לא יחוסן
עידן יוסף
חקירתו השנייה של מזכיר הממשלה נמשכה 10 שעות    אשכנזי חשוד בקנוניה ואשתו רונית במעורבות
אריאל י. לוין
הארגון הקיצוני ISIL ממשיך להשתלט על ערים בעירק    המדינה לקראת הכרזה על מצב חרום    השתלטות על אזורי הנפט הנרחבים תביא לפגיעה במחירי הנפט בעולם כולו
איתמר לוין
שבח דחתה תביעה של חברה בבעלות לבייב נגד עו"ד שייצג בעלי מניות מיעוט בסכסוך עם שותפו של לבייב לכריית זהב בקירגיסטן    לדעתה לבייב היה צריך לתבוע את עורך דינו שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il