X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקשת צים נדחתה בוועדת חוץ וביטחון מנכ"ל החברה מביע חשש שתפורק ראש המל"ל: למנוע את המכירה אלקין: "אסור שהשיח בנושא יתקיים בדלתיים סגורות"
▪  ▪  ▪
מנכ"ל צים, רפי דניאלי [צילום: פלאש 90]

ועדת החוץ והביטחון דנה (יום ב', 9.6.14) באפשרות כי "מניית הזהב" של המדינה בחברת "צים" תבוטל. יו"ר הוועדה ח"כ זאב אלקין (הליכוד ביתנו) אמר בפתח הישיבה כי להחלטה על מניית הזהב בחברת צים קיימת משמעות הן בפן הביטחוני והן בפן הכלכלי".
חברת הספנות "צים" המצויה בקשיים כלכליים פנתה למדינה בבקשה לאפשר לה לבטל את "מניית הזהב" שבגינה היא מחויבת בין השאר להשאיר מספר ספינות בבעלות החברה וכך גם לגבי הפעלת צוות ישראלי. על-פי עיקרון זה, המבוסס גם על ניסיון העבר, קיימת הערכה כי בשעת חרום חברות זרות ימנעו מלפעול בארץ דבר שעלול לשבש באופן משמעותי את המשך האספקה השוטפת הנדרשת למערכת הביטחון והמשק הישראלי בכלל.
רפי דניאלי, מנכ"ל חברת "צים", תקף את האפשרות למנוע מהחברה לבטל את מניית הזהב. לטענתו, אין במהלך כזה כדי לעשות רווח כלכלי. הרעיון הוא לאפשר לחברה להמשיך להתקיים. אם ההסדר הזה לא יתאפשר, צים תתפרק ובמצב כזה לא ניתן יהיה בכל מקרה להחזיק ב"מניית הזהב". מנכ"ל החברה הוסיף כי "במקרה שלא יתאפשר לבצע את המהלך יש לקחת בחשבון שמספר רב של עובדים יישארו ללא עבודה. בתוך שבועיים עתידה החברה לכנס אסיפה כללית בנושא ואם לא תתקבל החלטה, הדבר עלול להוביל לסגירת החברה".
סגן ראש המל"ל, זאב צוק-רם, הציג בדיון את תפישת ארגונו לפיו "יש לפעול כדי למנוע את מכירת "מניית הזהב" מאחר שעל-פי ניסיון העבר אנחנו זקוקים בשעת חרום לכל כלי שיבטיח את המשך האספקה הצבאית והאזרחית. אנחנו מתנגדים בתוקף לביטול מניית הזהב".
למתנגדים לביטול המנייה הצטרף גם אלוף במיל' גיורא איילנד שגם כתב דוח בנושא. לדבריו, "בשעת חרום, התובלה הימית היא קריטית ואי-אפשר לוותר על ספינה בבעלות ישראלית שמופעלת על-ידי צוות ישראלי". למתנגדים הצטרפו גם משרד התחבורה ומשרד הביטחון, שבמהלך הדיון הציג דעה לא אחידה.
בסיכום הישיבה אמר יו"ר הוועדה אלקין כי "בוועדת החוץ והביטחון קיימת תמימות דעים על כך שלא נכון לבטל את מניית הזהב בצים. אם נבטל את המניה זו עלולה להיות בכייה לדורות והימור מסוכן על צרכי הביטחון והצרכים האזרחיים בשעת חרום". עוד הוסיף אלקין כי "אסור שהשיח בנושא יתקיים בדלתיים סגורות מאחר שיש בכך כדי לסכן את מדינת ישראל לדורי דורות".
תאריך:  09/06/2014   |   עודכן:  09/06/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman אברהים צרצור אברהם מיכאלי אברהם (אבי) וורצמן אופיר אקוניס / Ofir Akunis אורי מקלב / Uri Maklev אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אחמד טיבי / Ahmad  Tibi איילת שקד / Ayelet Shaked אילן גילאון / Ilan Gilon איתן כבל / Eitan Cabel אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan אליהו ישי אמנון כהן אראל מרגלית / Erel Margalit אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri באסל גטאס / Basel  Ghattas בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar גיורא איילנד גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka דב חנין / Dov Hanin דב ליפמן דני בן יוסף דנון / Dani Danon זאב אלקין / Ze'ev Elkin זבולון כלפה חיים כץ / Haim Katz חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar חמד עמאר / Hamad Amar חנא סוייד חנין זועבי / Haneen  Zoabi טלב אבו-עראר יאיר לפיד / Yair  Lapid יאיר שמיר / Yair  Shamir יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov יעל גרמן / Yael  German יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יעקב מרגי / yaakov Margi יעקב פרי / Yaakov  Perry יפעת קריב יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch יצחק הרצוג יצחק וקנין יצחק כהן / Yitzhak  Cohen יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli יריב לוין / Yariv Levin ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל חסון ישראל כץ / Israel  Katz כרמל שאמה-הכהן לימור לבנת / Limor  Livnat מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מוחמד ברכה מיכל בירן / Michal Biran מיכל רוזין / Michal Rozin מיקי לוי / Mickey  Levy מיקי רוזנטל מירב בן ארי / Merav Ben Ari מירי  רגב / Miri Regev מסעוד גנאים מרב מיכאלי / Merav  Michaeli מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev משה גפני / Moshe Gafni משה מזרחי משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין משולם נהרי / Meshulam Nahari משרד התחבורה נחמן שי ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz נסים זאב נפתלי בנט / Naftali  Bennett סילבן שלום / Silvan  Shalom סתיו שפיר / Stav Shafir עדי קול עוזי לנדאו / Uzi  Landau עיסאווי פריג' / Issawi Frej עליזה לביא / Aliza Lavi עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev עמרם מצנע עפו אגבאריה עפר שלח / Ofer  Shelah פניה (פאינה) קירשנבאום פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni קארין אלהרר / Karin  Elharar רוברט אילטוב / Robert Ilatov רונן הופמן רות קלדרון רינה פרנקל שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich שמעון  אוחיון שמעון סולומון תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ביטול מניית הזהב של צים - בכייה לדורות
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן להלאים את צים מחדש
יעקב444  |  10/06/14 06:16
2
זה מריח לא טוב
לא טטרן  |  10/06/14 08:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 19
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה את מכירת יתרת אחזקות המדינה בבנק לאומי, שתושלם בתוף שנה מהיום    החשבת הכללית עבאדי-בויאנג'ו הסבירה כי 1.2 מיליארד השקלים שיתווספו לקופת המדינה יסייעו בהפחתת החוב-תוצר, אך לא יתרמו לגירעון השוטף של הממשלה
עידן יוסף
138 שדלנים רשומים במרשם השדלנים בכנסת    עלייה של 29% שנרשמה בשנה החולפת במספר השדלנים הרשומים מטעם אחת מארבע חברות השדלנות הגדולות
עידן יוסף
המועצה לשידורי הכבלים והלווין תגביל את הוט ויס בנסיונות להחזיר לקוחות שעזבו    ח"כ קול על הטלפונים הטורדניים ללקוחות: "כאשר גבר פונה למישהי בתדירות כזו זה נחשב להטרדה"
עידן יוסף
בחלוקה לפי עלות סלילת שביל אופניים למטר עולה כי מדובר בסלילת 100 מטר בממוצע לרשות בלבד בשנת 2013    ארגוני הרוכבים ונציגי הערים בכינוס השדולה לתחבורה בת-קיימא: המדינה חייבת להפעיל תוכנית לאומית בתחום רכיבת האופניים    זנדברג: אגיש הצעת חוק למרחק מינימלי מרוכבי אופניים
עידן יוסף
היוהל"ן: מניעת מידע על מסלולי השירות מהבנות בשלב המשמעותי של קבלת ההחלטות מחבל ביכולתן לשרת במקום שמתאים להן ופוגע ביכולתן לממש את זכויותיהן כבנות דתיות    משרד החינוך: בת שמעוניינת להתגייס מקבלת הכוונה מהיועצת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il