X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר כתב בעבר: "היום יצאנו במהלך להגבלת שכר הבכירים בבנקים, בחברות הביטוח ובבתי ההשקעות. למה? כי זה הכסף של אזרחי ישראל"
▪  ▪  ▪
פרשר. תגמול נאה [צילום: פלאש 90]

נציגי הגופים המוסדיים שהשתתפו היום באסיפת בעלי המניות של בנק מזרחי טפחות אישרו את חבילת התגמול של מנכ"ל הבנק אלדד פרשר. זאת, בניגוד לעמדת משרד האוצר.
אתמול דיווחנו כי שר האוצר יאיר לפיד מתכוון לפעול גם נגד אישור חבילת השכר של פרשר, שמגיעה לעד 6.4 מיליון שקל. בכוונת השר לתשאל את חברי דירקטוריון הבנק, כפי שנעשה באחרונה עם חברי דירקטוריון הפניקס.
אלא שבמקרה הזה, יש ללפיד בעיה: בניגוד לפניקס, שהיא חברת ביטוח בפיקוחו של אגף שוק ההון באוצר, בנקים נמצאים תחת הפיקוח של בנק ישראל, בחטיבת הפיקוח על הבנקים שבראשות דודו זקן. כלומר כלל לא בטוח שלשר האוצר סמכות סטטוטורית לזמן או לתשאל את נושאי המשרה בבנק. על כן לפיד עשוי לפנות באופן אישי לזקן, כדי שיעשה זאת במקומו במידת הצורך.
נזכיר כי לפני כשבועיים התקומם לפיד נגד התגמול של מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, שלפיה חבילת השכר שלו תגיע לעד 41 מיליון שקל ב-4.5 השנים הקרובות. בשני המקרים מדובר בחבילת שכר הגבוהה מהמגבלה שמציע האוצר בתוכניתו האחרונה. בתחילת אפריל הודיע לפיד כי בכוונתו להגביל את חבילת התגמול של מנהלי הבנקים, חברות ביטוח וגופים מוסדיים ל-3.5 מיליון שקל לשנה בכך שכל שכר שישולם מעבר לסכום זה, לא יוכר לצורכי מס. בימים האחרונים אף פורסם תזכיר חוק לקידום ההצעה.
נזכיר כי כאשר פרסם שר האוצר את ההצעה להגביל את השכר ל-3.5 מיליון שקל, הוא כתב בעקבות זאת בעמוד הפייסבוק שלו: "היום יצאנו במהלך להגבלת שכר הבכירים בבנקים, בחברות הביטוח ובבתי ההשקעות. למה? כי זה הכסף של אזרחי ישראל". כבר אז עלתה השאלה איך בדיוק מתכוון לפיד לאכוף את תוכניתו החדשה על מנהלי הבנקים, וכעת, אותה שאלה מקבלת משנה תוקף.
באחרונה פרסמה חברת הייעוץ אנטרופי המלצה לגופים המוסדיים דווקא לאשר את חבילת השכר של פרשר. במסמך בן 34 עמודים מנמקים בחברת הייעוץ מדוע החליטו להמליץ על אישור התוכנית. באנטרופי מציינים במסמך כי החליטו לאשר את תוכנית התגמול לאור היעדים לתגמול שהם מאוזנים וראויים. "בכדי להתאים את תוכנית השכר להוראות המפקח על הבנקים, הבנק נקט לדעתנו גישה אמיצה שבה לא בוצע שינוי ביעדים או בתנאי הסף, אלא הופחתה תקרת התגמול המשתנה על-מנת לעמוד ביחס שדרש בנק ישראל", כותבים באנטרופי.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  10/06/2014   |   עודכן:  10/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוסדיים אישרו 6.4 מיליון שקל למנכ"ל מזרחי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לעצור את החזירות מייד ל"ת
ברק ברקוביץ  |  10/06/14 16:36
2
היכן רשימת המצביעים?
פרופ אליהו בן-חנן  |  11/06/14 09:07
3
מס הכנסה
גנבים נמאסתם  |  11/06/14 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"התפטרותי - על-רקע האירועים האחרונים והחשדות לכאורה נגד בעלי שליטה"    כיהן כדירקטור שנה ורבע    רייך, דיקן פקולטה לביטוח, חבר ב-6 דירקטוריונים נוספים    הדירקטורית רוחמה אברהם-בלילא לא השתתפה באישור הדוחות
יצחק דנון
הטענה: שתי החברות לא מסמנות בצורה בולטת על מיכלי המשקה את המילים "חייב בפיקדון", דבר הגורם לצרכנים להשליך את המיכלים לאשפה במקום להחזירם לחנויות
עופר וולפסון
רשם ברבעון הראשון עלייה בשיעור של כ-6.4% והסתכם בכ-8.5 מיליארד דולר    תחום יצוא שירותים עסקיים זינק בכ-19%    תחום יצוא שירותים של חברות הזנק ועסקות בנכסים בלתי מוחשיים המתאפיין בתנודתיות גבוהה ירד בכ-98%
עופר וולפסון
אישרה מתווה חדש שאחת מטרותיו המרכזיות הינה לכוון את בעלי הרישיון לחדול מהתמקדות בדרישות הטכניות של התהליך שנערך מול הלקוח, ולהביא להתמקדות במהות כך שתביא להכרות אמיתית של צרכיו
יפעת גדות
אלול, בן 57, היה ח"כ מטעם מפלגת העבודה בכנסת ה-13 וראש מועצת מזכרת בתיה בין השנים 1985-1994
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il