X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הציעה לממן ב-90 אלף שקל את כינוס לשכת רואי החשבון, הנערך השבוע באילת, ובסכום זהה את כינוס לשכת עורכי הדין, שהתקיים לפני שבועיים ההצעה לא יצאה לפועל בגלל פיצוץ המו"מ בין הצדדים חשיפה: מה קורה מאחורי הקלעים
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זמיר]

חברת ארנון פז הציעה לשלם, בצורת "מימון עלויות ומתן חסות", 90 אלף שקל, כדי לממן חלקית את הכינוס השנתי של לשכת רואי החשבון הנערך השבוע באילת. כן הציעה ארנון פז לממן בסכום זהה, גם זאת בצורת "מימון עלויות ומתן חסות", את הכינוס השנתי של לשכת עורכי הדין, שנערך באילת בשבוע שעבר.
ארנון פז ושתי הלשכות שיתפו פעולה, מאז 2009, במסגרת הסכם בכתב. ב-29 בינואר השנה הודיעו שתי הלשכות כי ההסכם יבוטל ב-1 ביוני. עם זאת, התנהל לאחר מכן מו"מ בין הצדדים על הארכת ההסכם. המתת של 180 אלף שקל מופיעה בטיוטת הסכם בכתב מ-1 במאי. ארנון פז אף התחייבה לשלם את הסכומים כמעט מיד - 50% ב-15 ביוני ו-50% ב-1 ביולי.
מהי התמורה שארנון פז הייתה אמורה לקבל בעד ה-180 אלף שקל? טיוטת ההסכם אינה אומרת דבר בעניין זה. אך מרוח הדברים ומסעיפי ההסכם ניתן להבין, שזהו תשלום תמורת הארכת ההסכם, או פיצוי ללשכות עורכי הדין ורואי החשבון, שטענו שלא קיבלו מארנון פז תשלומים מסוימים שהגיעו להן, לדבריהן.
תשלום מקובל
חילוקי הדעות בין הצדדים לא יושבו, ולא נחתם הסכם. לכן, ככל הידוע, לא מומשו סעיפי מתן חסות. מה שברור הוא, שתשלום חסות ב-90,000 שקל הוא סכום מקובל בענף הכינוסים. לו היה מדובר בתשלום מופרז, הייתה אפשרות שפקיד השומה לא היה מכיר בו כהוצאה לצורך מס.
ארנון פז נמצאת בבעלות חברת התחבורה "קוים" 67%, ועו"ד דנה הירשברג. היא הפעילה מועדון חברים בשם "ממברס", שהשיג הנחות שונות לחברי שתי הלשכות. ארנון פז הבהירה, שהמתת הכפולה תינתן, רק אם עורכי הדין ורואי החשבון יסכימו להאריך את ההסכם אתה בשנתיים, עד 1 בינואר 2016. אם ההסכם יבוטל לפני כן, הן יחזירו לארגון פז חלק יחסי מהסכום. למשל, אם ההסכם יבוטל לאחר שנה, הן יחזירו לארנון פז 50% מהסכומים.
מאחר שהעסקה לא יצאה לבסוף לפועל, אין לדעת האם בתמורה לחסות היו ארנון פז ובעליה מקבלים גם תמורה נוספת. למשל, פרסום פעילות המועדון במסגרת הכינוסים, או מודעות פרסומת של חברת התחבורה "קוים".
גם ארגונים אחרים משלמים ללשכות עורכי הדין ורואי החשבון "חסות", אך הסכומים והנסיבות אינם מתפרסמים. עסקת ארנון פז היא מקרה בודד, שבו מתפרסמים הסכומים, וכן נסיבות העסקה והתנאים הכרוכים בה.

תאריך:  11/06/2014   |   עודכן:  11/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ארנון פז / Arnon Paz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארנון פז הציעה חסות ב-180 אלף שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מי שכמעט היה נשיאה העשירי של מדינת ישראל שילם 270,000 שקל לעוזרת שעבדה בביתו ואשר טענה כי הטריד אותה מינית    העוזרת טענה כי בידיה ראיות התומכות בטענותיה    היועמ"ש הודיע: אין היתכנות לחקירה
עופר וולפסון
יו"ר ועדת הכלכלה עיכב אישור בהצבעה לקריאה ראשונה על הצעת החוק לתיקון ענף הגז    ח"כ אילטוב: לחברות האחרות שכבר משווקות גז טבעי יש זיקה עמוקה למאגרים    משרד האנרגיה קרא להטיל מגבלות על בתי הזיקוק ו משרד האוצר קבע כי הצעת החוק לא בשלה    היו"ר ברוורמן דרש מנציגי הממשלה נוסח מתוקן ואמר: "הוועדה לא תאשר הצעה לא בשלה - הדחיפות גורמת לי חששות"
איציק וולף
שוטרי יחידה להב 433 חקרו את חבר הכנסת והשר לשעבר על קבלת כספים באופן לא חוקי
איציק וולף, אריאל י. לוין
עיר הולדתו ותפיסתו של סדאם חוסיין נשלטת בידי מיליציות קיצוניות במיוחד    כוחות המיליציה מתכוונים לכבוש את בית הזיקוק הגדול בעירק ובינתיים תפסו ציוד צבאי אמריקני רב
יצחק דנון
בקשה לייצוגית בסך 3 מיליון שקל נגד העיתון, בטענה שיצר קנס יציאה העולה על דמי המנוי שנותרו - וכך למעשה מונע מהמנויים להפסיק את ההתקשרות איתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il