X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסרה למאבטח שחקרה את השוטר נגדו התלונן - אך בתיק שהוגש לבית המשפט לא נמצא כל זכר לחקירה זו השופט שלמה לבנוני: השוטר, שניסה להתפרץ לקניון, התנהג כאחרון הפרחחים ופורעי החוק
▪  ▪  ▪
"שתי אפשרויות חמורות" [צילום: מן הטלוויזיה]
זה לא התיק היחיד
אני מתקשה להאמין שהתיק היחיד של מח"ש בו נאמר למתלונן בצורה כוזבת שהשוטר נחקר, הוא זה שהגיע לבית המשפט. ההסתברות עומדת נגד הנחה כזאת. לכן, מומלץ לכל מתלונן ולכל מי שמייצג מתלונן שלא להסתפק באמירה כזו של מח"ש, אלא לדרוש לקבל פרטים ואולי גם לראות את עדותו של אותו שוטר.

המחלקה לחקירות שוטרים הסתירה מידע מבית המשפט, או שיקרה למתלונן כאשר מסרה לו שבדקה את תלונתו נגד שוטר שהרביץ לו. מדובר בשתי אפשרויות שכל אחת מהן חמורה מאוד. כך קובע (29.5.14) סגן נשיא בית משפט השלום בחיפה, שלמה לבנוני, בפסק דין יוצא דופן בחומרתו כלפי שוטר ומח"ש.
רס"ב נחום מזרחי החנה בדצמבר 2010 את קטנועו המשטרתי במקום אסור לחניה בכניסה לקניון לב המפרץ, וכאשר דרש ממנו המאבטח בן ה-60 אלכסנדר אגול להזיז את הקטנוע - ניסה הלה להתפרץ בכוח לקניון. כאשר תפס אותו אגול בחולצתו, הוא נחבל קשות בידו. רק התערבותו של אחראי המשמרת מנעה ממזרחי להתפרץ לקניון. לבנוני דחה את גירסתו של מזרחי לגבי האירוע וקבע שהמשטרה תפצה את אגול ב-48,000 שקל.
חלק ניכר מפסק הדין מוקדש להתנהגותו הפרועה של מזרחי ולכשלים החמורים של מח"ש, לה הגיש אגול תלונה נגד מזרחי. לבנוני אומר, כי מזרחי התנהג "כאחרון הפרחחים" ו"כאחרון פורעי החוק", התנהלותו הייתה נפסדת ועדותו בבית המשפט הייתה שקרית וסתרה את תיעוד האירוע שהונצח במצלמות האבטחה. "מבזה הסיטואציה שהשוטר נכשל באורח כה מביש", אומר לבנוני.
התנהלותה של מח"ש נגעה לצורה בה טיפלה בתלונתו של אגול. רפ"ק איגור אוברוצקי כתב לאגול, כי מח"ש גבתה ממזרחי עדות - אך בתיק מח"ש כפי שהוצג לאגול ולבית המשפט לא נמצאה כל עדות שלו ושום תיעוד לכך שאי פעם נגבתה עדות כזאת. על כך אומר לבנוני:
"משתובנות אלו ניצבות לנגד עיני אני יכול להסיק, לחובת מח"ש, אחד משני התרחישים הבאים. והגם שאני מתקשה לקבוע מי מהם חמור יותר, איני מתקשה לקבוע שכל אחד מהם חמור עד מאוד.
"התרחיש האחד הוא שאכן מצויה בתיק מח"ש הודעתו של השוטר, ושמא אף הודעות קודמות נוספות או זכרונות דברים. והרי הדבר מתיישב גם עם דרך העסקים הרגילה ובוודאי עם מכתבו של קצין תלונות הציבור. או-אז לא אוכל אלא להסיק שאלו הוסתרו מבא כוח התובע, והוסתרו מבית המשפט.
"והתרחיש השני הוא שאכן לא הוסתר דבר מב"כ התובע, אף לא הוסתר דבר מבית המשפט. או-אז אסיק שקצין תלונות הציבור, בציינו שנגבתה עדותו של השוטר, מסר דברים חסרי שחר. או-אז אוסיף ואסיק שלכל אורך הדרך לא ראתה מח"ש לנכון, ולו פעם אחת, לקבל את גרסתו של השוטר ולהציג בפניו שאלות נוקבות, נוקבות עד מאוד".
לדעת לבנוני, סביר יותר להניח שהתסריט השני הוא הנכון - ואזי אין לתאר את החלטת מח"ש לסגור את התיק נגד מזרחי ככזו שהתקבלה בכובד ראש (כפי שנמסר לאגול). "על-פי הנתונים שהוצגו בפני אין לי אלא להסיק, למרבה הצער, שהדברים לא התנהלו ב'כובד ראש', אלא בקלות דעת", קובע לבנוני.
בשולי פסק דינו אומר לבנוני, כי ייתכן שיש מקום לנקוט בצעדים משמעתיים נגד מזרחי, שלא נתבע אישית ושהמדינה העניקה לו הגנה מוחלטת מטעמה. אם לא כן, "מוצא עצמו השוטר מרוויח פעמיים: לאחר שזכה בייצוג על-ידי המדינה, ולא היה בעל דין, הוא אינו נושא בתשלום פיצויים, ואף לא משלם הוצאות; הוא אף ממשיך לא לשאת בסיכון האפשרי של נקיטה באמצעים משמעתיים. חבל". המדינה חויבה גם בתשלום הוצאות בסך 8,000 שקל. את אגול ייצג עו"ד איגור גלידור.

תאריך:  12/06/2014   |   עודכן:  12/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מח"ש הסתירה מידע מביהמ"ש או שיקרה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
מח"ש
פגוע מח"ש  |  12/06/14 11:08
2
זו הידיעה החמורה ביותר שפורסמה ל"ת
השבוע בתקשורת  |  12/06/14 11:08
3
99% מהשוטרים מוצאים שם רע ל"ת
לכל השאר...ערסים  |  12/06/14 11:26
4
הדג, כרגיל, מסריח מהראש
עידןסובול   |  12/06/14 11:35
 
- ולפעמים, בסופו של יום
הנ"ל  |  12/06/14 12:14
5
מח"ש שייכת לפרקליטות וזה אומר
גמלשלמה  |  12/06/14 11:47
6
מח"ש
אזרח שומר חוק  |  12/06/14 14:00
 
- מי ישמור על השומרים ?
עידןסובול   |  12/06/14 15:09
 
- הלוואי
תמימה  |  12/06/14 15:26
 
- הקמת בית משפט לדמוקרטיה
גמלשלמה  |  13/06/14 05:32
 
- המשך
גמלשלמה  |  13/06/14 08:08
7
מערכת המשפט
מאמין  |  13/06/14 06:53
 
- לעולם אסור להסתמך על אישיות1
חיפוי  |  13/06/14 08:16
 
- לעולם אסור להסתמך על אישיות2
חיפוי  |  13/06/14 08:56
8
בין שופטים לשׁוּפְטָניִם
עידןסובול   |  13/06/14 11:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
קבע שאין עילה להתערבותו במינוי, על-רקע הדברים הקשים שאמר השופט בנימיני על ברכה - הן משום שמדובר בפס"ד חלקי שבוטל והן משום שהדברים נלקחו בחשבון בעת המינוי
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי זיכה נאשם בהצתה, לאחר ששוטר העיד שהוא צפה בתמונות של מצלמות אבטחה מאזור הפשע, אך איש לא ידע לומר מדוע הן לא נתפסו וכיצד אבדו
איתמר לוין
יורם יולזרי ביקש את ההלוואה מבעלי מועדון בראשון לציון, לאחר שנמנע מלסגור אותו למרות קטטה שפרצה במקום    הסדר הטיעון המיר את עבירת השוחד בעבירת מירמה והפרת אמונים
חיים שאולזון
בדיקות הפוליגרף שעבר הרב פינטו מוכיחות: הוא דיבר אמת, ארביב וברכה שיקרו. כעת לא יעזרו לשני הקצינים הבכירים כל סיפוריהם ושליחיהם בתקשורת
עידן יוסף
במסגרת הסיכום עם פרקליטיו יגיע מארה"ב למסור עדות במח"ש    בתמורה יהפוך לעד מדינה    הפרקליטות תבקש להטיל עליו עונש של עד שנת מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il