X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התעודות בספר מראות כיצד התגבשה בישיבות הממשלה ההחלטה לצאת למבצע "שלום הגליל" מישיבת הממשלה ב-20.12.1981, דרך ישיבת הממשלה ב-10.5.1982 ועד לישיבות הממשלה ב-4 וב-5 ביוני כל אלה נחשפות כאן לראשונה
▪  ▪  ▪
בגין. נחשף לראשונה [צילום: משה מילנר/לע"מ]

ארכיון המדינה שמח להודיע על הוצאתו לאור של כרך ההנצחה לראש הממשלה השישי מנחם בגין. בספר 191 תעודות, רובן מתפרסמות כאן לראשונה וחלקן נחשפו במיוחד לצורך הכנת הספר.
עיקרו של הספר מוקדש לתקופת ראשות הממשלה. המבואות והתעודות, ובהן דבריו בישיבות ממשלה, אגרות אל מנהיגים בעולם, מכתבים לאזרחים ועוד, שופכות אור וחושפות בדרך שאינה מוכרת עד כה את רגעי האור והצל שאפיינו את התקופה.
בין התעודות שמתפרסמות לראשונה בציבור ישנו מכתב של בגין אל יגאל אלון מ-23.2.1961 בו הוא שואל אותו האם אכן כינה את האצ"ל: "חבורת טרוריסטים חסרי אחריות שנהגו להטיל רימוני יד לתוך בית קפה, לרצוח כמה חיילים בריטיים עולי ימים, לברוח ולהשאיר את האוכלוסייה העברית לנקמתו של הצבא הבריטי".
בפרק הדן בתהליך השלום עם מצרים ישנו דיווח של בגין לחברי המשלחת לקמפ דייוויד על שיחותיו עם קרטר וסאדאת ב-7.9.1978 ודיווחיו המפורטים של בגין אל ראש ממשלת בריטניה ג'יימס קלהאן.
הדרך להתסבכות
הספר מציג לראשונה איגרות ששלח בגין אל רייגן וסאדאת לאחר הפצצת הכור העירקי ביוני 1981.
התעודות בספר מראות כיצד התגבשה בישיבות הממשלה ההחלטה לצאת למבצע "שלום הגליל" מישיבת הממשלה ב-20.12.1981, דרך ישיבת הממשלה ב-10.5.1982 ועד לישיבות הממשלה ב-4 וב-5 ביוני. כל אלה נחשפות כאן לראשונה.
התעודות שנחשפות כאן לראשונה מציגות גם את התפנית בהשקפתו של בגין לגבי ביירות. תחילה שלל לחלוטין את הכניסה לשם. אולם ב-27.6.1982 שינה את השקפתו. כמו-כן מסכם הספר את החלטת הממשלה ב-12.8.1982 לקחת משר הביטחון אריאל שרון את סמכותו הבלעדית על הפעלת חיל האוויר ושינוי המצב בשטח בלבנון ולהעבירה לבגין. ואכן לאחר רצח בשיר ג'ומייל (14.9.1982) החליטו בגין ושרון במשותף לפרוס את כוחות צה"ל בביירות - החלטה שפתחה את הדרך להסתבכות הישראלית בטבח שביצעו "הפלנגות" במחנות הפליטים הפלשתינים סברה ושתילה.
לרגל צאתו של ספר ההנצחה למנחם בגין יתקיים ב-15 ביוני 2014 בשעה 19:00 ערב השקה לספר במרכז מנחם בגין בירושלים בשיתוף עם ארכיון המדינה.

תאריך:  12/06/2014   |   עודכן:  12/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חתמה עם חברת "ידע" של מכון ויצמן על הסכם לפיתוח חומרים ירוקים להגנת הצומח    ההשקעה במחקר ובפיתוח: 10 מיליון דולר לכל מוצר    צפי ההכנסות: עשרות מיליוני דולרים בשנה
עופר וולפסון
המגמה בשער האירוי מגבירה את הסיכוי שבנק ישראל יבצע הורדת ריבית בישיבתו הבאה, וזאת כדי למתן במידת מה את הסחף השלילי בשערי החליפין
עופר וולפסון
הודיעה על הסכמי השקעה לגיוס של 7 מיליון שקל    ניסוי קליני שערכה הראה הפחתה בכ-93% בצורך בשימוש במכשיר הברונכוסקופ המתחרה בפרוצדורות שנבדקו
עידן יוסף
יקבע האם ארוחת השבת שמארגנת חב"ד בתל אביב לכאלפיים צעירים היא הסעודת שבת הכי גדולה בעולם
אריאל י. לוין
יגיש הצעת חוק להקמת מועצה לאומית שתופקד בין היתר על לימודי הליבה    טוען שחלק מראשי ההשכלה הגבוהה מונעים שינויים חיוניים    "שילוב חרדים בהשכלה הגבוהה חשוב יותר מהגיוס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il