X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסכסוכים שאישרה הוועדה לתיאום ולביצוע: משרד הרווחה והשירותים החברתיים, הטלוויזיה החינוכית, המנהלים במוסדות החינוך של הרשויות המקומיות וחברת נמל אשדוד
▪  ▪  ▪
טח"י. סכסוך עבודה [צילום: אורן גולן]

הוועדה לתיאום ולביצוע של ההסתדרות התכנסה ואישרה היום (ה') מספר סכסוכי עבודה, תוך שהיא מנמקת כל סכסוך שאושר.
הסכסוך הראשון שאישרה ההסתדרות הוא סכסוך עבודה במשרד הרווחה והשירותים החברתיים. העניינים שבסכסוך נוגעים להפעלת רפורמה חד-צדדית תוך התעלמות והיעדר שקיפות כלפי נציגות העובדים. כך לדוגמה, המשרד ביצע שינוי של הגדרת תפקיד המפקחים, לרבות בנושא של אחריות מקצועית, מבלי שקיים על כך מו"מ עם נציגות העובדים ותוך השמעת איומים על העובדים לבל יתנגדו למהלך זה. מלבד ההתנכלות ורדיפת העובדים בשל היותם חברי ועד, ההנהלה של המשרד מתמידה בסירובה לשתף את העובדים בתהליך קבלת ההחלטות אשר נוגעות לתנאי העסקתם.
סכסוך עבודה שני שאישרה ההסתדרות נוגע לעניינם של כ-180 עובדי הטלוויזיה החינוכית. על-אף שהמעסיק במקרה זה קיבל החלטה על רפורמה שכוללת כוונה לפיטורי העובדים, הנושא נוהל באופן חד-צדדי, תוך הצבת עובדות מוגמרות בפני העובדים ונציגותם ומבלי שנוהל משא-ומתן.
עוד סכסוך עבודה שאושר עוסק בעניינם של המנהלים במוסדות החינוך ברשויות המקומיות. אחת הסוגיות המרכזיות שבהן עוסק סכסוך זה, נוגעת להחלטות החד-צדדיות בדבר הארכת שנת הלימודים במסגרת "בית הספר של החופש הגדול", לכיתות היסוד של בתי הספר, ללא ניהול מו"מ בדבר ההשלכות על העובדים. העובדים גם מוחים על העברת מטלות מצוותי החינוך וההוראה לאחריות מזכירות בתי הספר וכן על השינויים החד-צדדיים בקריטריונים לזכאות לקבלת תוספת מינהל בית ספרי.
כמו-כן, ההסתדרות אישרה סכסוכי עבודה בעיריית צפת, בעיריית בת-ים ובעיריית פתח תקוה. בעיריית צפת הסכסוך עוסק בהתנהלות שיטתית של המעסיק באופן אשר פוגע ביחסי העבודה הקיבוציים. בבת ים, העירייה נוהגת בחוסר שקיפות כלפי העובדים ונוקטת בשורה של צעדים חד-צדדיים כדי להנהיג תוכנית הבראה, תוך פגיעה חמורה בתנאי עבודתם של העובדים. גם בעיריית פתח תקוה הסכסוך קשור, בין היתר, ליישום תוכנית התייעלות ללא שיתוף נציגות העובדים.
ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה גם בבית החולים "בני ציון" בחיפה. הסיבה לסכסוך היא סירוב ההנהלה להחיל שכר עידוד על חלק מעובדי בית החולים, תוך יצירת אפליה בשכר בין עובדים המועסקים באותן יחידות עבודה.
סכסוך עבודה נוסף שאושר הוא סכסוך עבודה בחברת נמל אשדוד. שורשי הסכסוך נעוצים בהתנהלות החד-צדדית של המעסיק במספר חזיתות. אחת מליבות הסכסוך נוגעת לחשיפת העובדים לסכנות בטיחותיות. כך למשל: דרישת המעסיק מהעובדים לנסוע בכלים תפעוליים שלא עברו בחינה של משרד הרישוי או סירובו העיקש של המעסיק לספק לעובדים אמצעי בטיחות הולמים למצבים של נסיעה לאחור באמצעות כלים תפעוליים כבדים.
עילה חשובה נוספת לסכסוך שאושר בנמל אשדוד עוסקת בניסיונה של הנהלת הנמל להעביר את עבודת עובדי הרכש המועסקים בהסכם קיבוצי למיקור חוץ. כמו-כן, הסכסוך עוסק גם בהתנהלות של הפוגענית החברה בכל הקשור לכספי היעודה של הפנסיה התקציבית.

תאריך:  12/06/2014   |   עודכן:  12/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרות אישרה סכסוכי עבודה חדשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ועוד בוק הסתדרותי ירום הודו
צורי  |  13/06/14 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפרקליטות הצבאית פועלת לעיגון משפטי של זכויות אנשי הקבע    עלייה של 16% במספר כתבי האישום נגד חיילים ושל 26% נגד פלשתינים בשנת 2013    ניסיונות לפגוע בכלים משפטיים באימוני צה"ל ביו"ש
יפעת גדות
מוסך רק בנות" שבצרפת משרת נשים שמרגישות שמכונאים גברים ׳עובדים' עליהן    "כשאת אישה, זה כמו שיש לך קעקוע של 'פראיירית' על המצח"
יפעת גדות
התעודות בספר מראות כיצד התגבשה בישיבות הממשלה ההחלטה לצאת למבצע "שלום הגליל" מישיבת הממשלה ב-20.12.1981, דרך ישיבת הממשלה ב-10.5.1982 ועד לישיבות הממשלה ב-4 וב-5 ביוני    כל אלה נחשפות כאן לראשונה
עופר וולפסון
חתמה עם חברת "ידע" של מכון ויצמן על הסכם לפיתוח חומרים ירוקים להגנת הצומח    ההשקעה במחקר ובפיתוח: 10 מיליון דולר לכל מוצר    צפי ההכנסות: עשרות מיליוני דולרים בשנה
עופר וולפסון
המגמה בשער האירוי מגבירה את הסיכוי שבנק ישראל יבצע הורדת ריבית בישיבתו הבאה, וזאת כדי למתן במידת מה את הסחף השלילי בשערי החליפין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il