X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לוח זמנים חדש לרכבת ישראל
חשש להשבתת רכבת ישראל
יום ראשון ללו"ז: דיוק הרכבות לא מושלם
9% מהרכבות בשעות השיא איחרו ההסתדרות מאיימת בסכסוך עבודה עיצומים: מכונאים וחשמלאים אינם מלווים את הרכבות הנהלת רכבת ישראל: "טענות שווא ולחץ שנועד לסחוט את הקופה הציבורית"

חברת רכבת ישראל יצאה (יום א', 15.5.14) בלוח זמנים חדש, הכולל הגדלת תדירות הרכבות על-ידי הוספה של כ-50 רכבות ביום ומעל ל-500 עצירות נוספות בתחנות.
ניתוח נתוני הדיוק של החברה ביום ההפעלה הראשון מראה כי בשעות השיא של יום ראשון בבוקר (09:00-06:00) 9 אחוזים מהרכבות לא הגיעו ליעדן בזמן. בשעות אחר כך (15:00-09:00) חל שיפור ורק 1.5% מהרכבות לא הגיעו בזמן. משעה 15 ועד השעה 19 עמד דיוק הרכבות על 100%.
אולם השקט התעשייתי ברכבת ישראל לא צפוי להימשך לאורך זמן. יושב-ראש ההסתדרות, אבי ניסן קורן, נתן להנהלת רכבת ישראל אולטימטום עד יום רביעי הקרוב. הוא איים כי אם המשבר מול העובדים לא ייפתר באופן מיידי, יוכרז סכסוך עבודה. בישיבה יחד עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ועם ועדי העובדים ברכבת ישראל לדון בעומסים הבלתי סבירים.
הבוקר פתחו העובדים בעיצומים ללא פגיעה בנוסעים: מכונאים וחשמלאים המלווים את הרכבות לא התייצבו לעבודה.
בוועד העובדים הסבירו כי גם הנהלת הרכבת הודיעה בבית הדין לעבודה כי ליווי המכונאים והחשמלאים ברכבות הוא אבסורד נוכח העובדה שמדובר בעובדים המגיעים ללא ציוד וללא מיגון הולם ללא נוהל קיים המסדיר את תנאי עבודתם והעקתם בעבודה מחוץ למוסכים.
מהוועד נמסר כי "למרות הקמפיין הראוותני של הנהלת הרכבת באשר ללו"ז החדש שאמור להיות מופעל החל מהיום, מדווחים עובדי הרכבת כי בשל חוסר ההיערכות של ההנהלה, הן בנושא כוח אדם והן בנושא ציוד וקרונות, אירעו כבר הבוקר תקלות רבות וחמורות של איחורים, עומסים חריגים ואף השארת נוסעים ברציפים עקב כך. "חמור ומצער שהנהלת הרכבת, שהודתה לא אחת במחסור הקשה בכוח אדם, לא לקחה בחשבון את כל הנושאים שהתרענו עליהם במשך חודשים. עכשיו, לצערנו, נוסעי הרכבת ישלמו את המחיר של אוזלת היד של ההנהלה", הוסיפו בוועד.
ניקה שימחוביץ', יו"ר וועד עובדי הרכבת, ציין כי ישנה בעיית תקינה חמורה ומחסור בציוד, אך למרות זאת הנהלת הרכבת בחרה להתעלם ולצאת ללו"ז האביב למרות שאין לרכבת שום יכולת לבצע אותו. "הבוקר קרה מה שחששנו ממנו ויש אינספור תקלות, עיכובים ועומסים חריפים. ההנהלה מפקירה את שלום הנוסעים והעובדים וזאת בניגוד לאמירותיה בבית הדין לעבודה. התנהלות ההנהלה היא מחדל שעלול לעלות בחיי אדם. אני לא ממליץ לאיש לנסוע עם נהג שעובד עשרה ימים ברצף, ללא מנוחה, דבר שקורה ברכבת כמעט כל יום". הוא איים בהחרפת העיצומים.
מדוברות רכבת ישראל נמסר כי הפעלתו של לוח הזמנים נעשתה תוך שמירה על כל ההסכמים הקיבוציים בין הנהלת הרכבת וועד העובדים, תוך קיום כל הוראות הבטיחות.
לדבריה, נציגי ההנהלה מקיימים הידברות שוטפת ומתמשכת עם נציגי הוועד, ובמסגרת זו התקבלו והוטמעו בלו"ז החדש הצעות רבות של נציגי העובדים הנוגעות לתפעולו של הלו"ז.
"צר לנו כי דווקא באירוע כה משמעותי לחברת הרכבת, בוחר ועד העובדים לנצל את כוחו לרעה ולאיים בשיבוש הלו"ז החדש, אשר נועד לשפר את השירות לנוסעים. זאת על בסיס טענות שווא ובניסיון שתכליתו היחידה הינה הפעלת לחץ בלתי ראוי, על-מנת לסחוט פעם נוספת את הקופה הציבורית. ככל הידוע לנו, פעולת הוועד אינה נתמכת על-ידי כלל ציבור העובדים".
ברכבת ישראל מציינים כי במהלך השנה האחרונה קיבלו עובדי הרכבת תוספת שכר של כ-25% ומענק על-סך 40 אלף שקלים, בהתאם להסכם עבודה בו התחייבו לשקט תעשייתי ל-3 שנים. ההנהלה הדגישה כי לדרישות שהעלו נציגי ועד העובדים בימים האחרונים, אין קשר לשינויים החלים בשל המעבר ללו"ז החדש. כדוגמה, דרישות להחזרים על טסט לרכב, חלוקת כריך ושתייה לנהגים בכל סידור, מתן סוף-שבוע זוגי לכל נהג בשנה, או הגדלת דמי הכלכלה של כל נהג.

תאריך:  15/06/2014   |   עודכן:  15/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום ראשון ללו"ז: דיוק הרכבות לא מושלם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יעקב וולך, ראובן פלג
במסגרת הטור "ראש בראש" בעלון מכון לב מתקיים רב שיח המונים (כלומר אנחנו כותבים, וכל השאר קוראים) בנושאים מגוונים שעל סדר היום הציבורי אותו קבענו. אז למה מטריקס כמציאות אוטופית מהווה טיעון לסגירת האוטובוסים בשבת? ולמה ברכאוזאורוס הפלסטיק הכחול מהווה טיעון נגדו?
עידן יוסף
הממשלה בוחנת כלכלית תוכנית בעלות מיליארדי שקלים ולפיה מסלול נסיעתה של הרכבת הכבדה בירושלים יהיה מתחת לאדמה ויגיע לעיר העתיקה
עידן יוסף
חשיפה: מחוזה-עבודה חדש שהגיע לידי News1 עולה כי חברת התחבורה הציבורית מתנה עבודה בחברה בכך שנהגים יסכימו לעבוד בשבת    משרד התחבורה אינו מתערב, נותן הסכמה בשתיקה ולמעשה מעודד הדרת שומרי שבת
עידן יוסף
בקרים יפקחו לראשונה על עמידתה של רכבת ישראל במדדי שירות לנוסע    ייבדקו דיוק זמני היציאה וההגעה של הרכבת, צפיפות ברכבות ועיכובים בתחנות
יצחק דנון
נוסע ברכבת טוען כי המדובר בנוסעים אשר הטעינו לכרטיסי הרב קו שלהם תוכנית מסוג "גמיש" כאשר כניסת מועד התוכנית לתוקף נעשתה קודם לתום סיום התוכנית הקודמת שהוטענה ועל אף שמדובר בתשלום בגין אותו מרחק נסיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il