X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך קובע דוח חדש שהוכן במשרד התחבורה 18 מתוך 64 סעיפים בהסכם הבטיחות מ-2011 אינם מבוצעים וקיים חשש לתאונה רבת-נפגעים ביקורת במשרד התחבורה על התנהלות הנהלת רכבת ישראל בתחום מיקור-החוץ
▪  ▪  ▪
דליקה בקרון רכבת ליד באר שבע [צילום: דובר כבאות דרום]
אכזבה ממיקור החוץ
ל-News1 נודע כי במשרד התחבורה מאוכזבים מתפקודה של רכבת ישראל בכל הקשור לתחזוקה הנעשית במיקור-חוץ ע"י אלסטום. מקור מסר כי אגף רכבות בכיר קיבל הוראה לבחון את התנהלות ראשי רכבת ישראל שהובילה לאי-מילוי התחייבויותיה לכאורה כלפי המשרד. מסקנות בנושא יימסרו לשר התחבורה ולמנכ"ל משרדו, ואז יוחלט האם להמשיך את ההתקשרות מול חברת אלסטום.

למרות הגדלת מספר הרכבות ותדירות הנסיעות, נמשכת סכנת הבטיחות לנוסעי רכבת ישראל. דוח שהגיע לידי News1 מגלה כי הסכם תוכנית הבטיחות בחברת רכבת ישראל אינו ממומש כנדרש.
על-פי הדוח, אותו חיבר אגף בכיר רכבות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, בראשות משה אמסלם, 18 מתוך 64 סעיפי ההסכם שנחתם באוגוסט 2011 לא בוצעו. לרובם המכריע אין אפילו לוח זמנים לסיום ביצוע, שלא ברור ממנו האם בכלל קיימת תוכנית ישום כלשהי ברכבת ישראל. אי-מילוי 28% מהסעיפים שנועדו להבטיח כי תחזוקת הקטרים הקרונות תהיה כנדרש ותבטיח את בטיחות הנוסעים מהווה סכנה של ממש, שעליה התריע מבקר המדינה בכמה דוחות שכתב.
זהו הדוח הראשון שמחובר בנושא. הוא נכתב באפריל 2014, ומאז ככל הידוע חלק מהסעיפים אכן בוצעו. במשרד התחבורה אומרים כי "הבקרה על התקדמות ביצוע תוכנית הבטיחות מבוצעת בשותף על-ידי אגף רכבות בכיר במשרד התחבורה ותדון עם הרכבת במסגרת דיון מעקב שנקבע בנושא".
ציון אפס למשרד התחבורה
הדוח של המאסדר (רגולטור) נותן ציון 0 למשרד התחבורה בכל הקשור לקידום סעיפי הבטיחות ברכבת ישראל, באמצעות קידום חקיקה מתאימה וכדומה. הדוח מפרט את התאונות שאירעו ברכבת ישראל בשנים 2013-2012, שחלקן הגדול אינו מדווח לציבור. כשני שלישים (65%) ממקרי ההתנגשויות אירעו בתוך מתחמי התחזוקה של רכבת ישראל. נאמר כי לחלקו של התאונות שאירעו היה פוטנציאל לגרימת נזק רב ולהרוגים רבים באירוע אחד. אירוע שכזה ברכבת הנושאת חומרים מסוכנים מגדיל את הפוטנציאל לפיצוץ, להתנדפות חומרים מזהמים ולפגיעה בשטח רחב יותר ובאוכלוסייה באיזור.
מן הדוח עולה כי לרובן המכריע של התאונות, הכוללות גם שימוט קרונות ושריפות, אחראי הגורם האנושי. קרי: אנשי תחזוקה, נהגי קטרים ובעלי תפקידים אחרים ברכבת שאינם פועלים לפי הנהלים, אינם בעלי הכשרה מתאימה וכדומה.
בסעיפי הסכם הבטיחות שלא מולאו ניתן למצוא בין היתר אי-מינוי בעלי תפקידים האחראים לבטיחות, אי-הקמת מערכי פיקוח וידע על בטיחות, חוסר בנהלים, נהלים לא מעודכנים ואי-הפעלת בודקים.
ברכבת ישראל בחרו להתעלם משאלות שהפנה News1 בנושא. ממלא-מקום דובר רכבת ישראל, שחר וייסמן, סירב להסביר מדוע לא ממלאת רכבת ישראל אחר סעיפי הבטיחות שנחתמו לפני 3 שנים ומדוע עד היום לא נקבע לוח זמנים לביצוע סעיפים אלה. הוא הסתפק בתגובה סתמית ולפיה "תוכנית הבטיחות של רכבת ישראל היא תוכנית רב-שנתית המובלת על-ידי הנהלת חברה ומפוקחת על-ידי משרד התחבורה. התוכנית מתנהלת כסדרה". כאמור, בניגוד לדבריו של וייסמן, הדוח קובע כי התוכנית אינה מתנהלת כסדרה.
על-פי ההסכם, שנחתם ב-4.8.11 בידי מנכ"ל משרד התחבורה, רכבת ישראל, ועד העובדים וההסתדרות, 70% מהתחזוקה תישאר בידי עובדי רכבת ישראל, ואילו יתר התחזוקה (30%) יועברו למיקור-חוץ. החברה החיצונית המבצעת את התחזוקה (בעיקר בציוד החדש) היא אלסטום.

דוח בטיחות בתפעול המסילה הארצית 2013-2012 / דוח
במסגרת הדוח הראשון המובא בפניכם יפורטו עקרי הנושאים אשר להם קשר ישיר לבטיחות בהפעלת הרכבת במסילה הארצית. כמו כן מוצג בדו"ח מודל לניתוח סיכונים, שמפותח באגף, המבוסס על המודל האירופאי, שבאמצעותו מנותחים אירועי הבטיחות ברכבת ישראל. מטרת המודל להעריך את תוחלת הסיכון במונחים של מספר נפגעים בשנה כתוצאה מאותם אירועים. בנוסף ניתן להפיק מהמודל מגמות ומדדי בטיחות שבאמצעותם ניתן להביא לשיפור מתמיד בבטיחות ההפעלה של הרכבת. (89 עמ')
הסכם עקרונות בנושא מימוש השלכות מימוש תכנית הבטיחות על העובדים בחברת רכבת ישראל
עקרונותיו של הסכם הבטיחות ברכבת ישראל נחתמו באוגוסט 2011, לאחר שביתות מצד ועד עובדי הרכבת, ועיקרו השארת התחזוקה ברובה בידי עובדי הרכבת
תאריך:  15/06/2014   |   עודכן:  15/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכנה ברכבת: הסכם הבטיחות לא מיושם כנדרש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יעקב וולך, ראובן פלג
במסגרת הטור "ראש בראש" בעלון מכון לב מתקיים רב שיח המונים (כלומר אנחנו כותבים, וכל השאר קוראים) בנושאים מגוונים שעל סדר היום הציבורי אותו קבענו. אז למה מטריקס כמציאות אוטופית מהווה טיעון לסגירת האוטובוסים בשבת? ולמה ברכאוזאורוס הפלסטיק הכחול מהווה טיעון נגדו?
עידן יוסף
הממשלה בוחנת כלכלית תוכנית בעלות מיליארדי שקלים ולפיה מסלול נסיעתה של הרכבת הכבדה בירושלים יהיה מתחת לאדמה ויגיע לעיר העתיקה
עידן יוסף
חשיפה: מחוזה-עבודה חדש שהגיע לידי News1 עולה כי חברת התחבורה הציבורית מתנה עבודה בחברה בכך שנהגים יסכימו לעבוד בשבת    משרד התחבורה אינו מתערב, נותן הסכמה בשתיקה ולמעשה מעודד הדרת שומרי שבת
עידן יוסף
בקרים יפקחו לראשונה על עמידתה של רכבת ישראל במדדי שירות לנוסע    ייבדקו דיוק זמני היציאה וההגעה של הרכבת, צפיפות ברכבות ועיכובים בתחנות
עידן יוסף
התאמה חלקית של קווי אוטובוס לרכבות תאפשר תזמון נסיעות בתחבורה הציבורית    רק ברבע מתחנות הרכבת ייפתחו קווים מזינים שימתינו עד 10 דקות להגעת הרכבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il