X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמנון כהן משבח את רשות שדות התעופה על הכנסת מערכת בידוק-ביטחונית-אוטומטית, והפרדת מסלולי המראה ונחיתה להגברת הבטיחות. ב-2014 יעברו בנתב"ג כ-16 מיליון נוסעים, שיא כל הזמנים
▪  ▪  ▪
מימין לשמאל: ח"כ משה גפני, ח"כ אמנון כהן, מנהל נתב"ג שמואל זכאי [צילום: דוברות רשות שדות התעופה]

חברי הכנסת של הוועדה לביקורת המדינה סיירו במתקני רשות שדות התעופה ובנמל התעופה בן-גוריון, בעקבות הפרדת המסלולים לנחיתה והמראה, הכנסת מערכת בידוק-ביטחונית-אוטומטית, ובדיקת מיזמי-בניה של הרשות בשנים הקרובות. זאת, בעקבות דוח מבקר המדינה בעניין, ומספר ישיבות בנושא שערכה הוועדה בכנסת.
יו"ר הוועדה, אמנון כהן, קרא לחלק את רעש המטוסים הנוחתים באופן שוויוני בין יישובי סובב-נתב"ג - ולקדם בניית נמל נוסף בדרום, כדי להוריד את נפח הטיסות במקום. כהן ציין כי התרשם מקצב הפיתוח של נתב"ג וכי רשות שדות התעופה פועלת להכפלת כמות הטיסות תוך שמירה מרבית על בטיחות וביטחון הטיסות, ואיכות השירות לנוסעים. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הדגיש כי התייעלות נתב"ג מרשימה ביותר גם בהיבט הפיתוח הטכנולוגי, ובשירות אותו חווים הנוסעים והתיירים העוברים בו.
יו"ר הרשות, עובדיה עלי, הוסיף כי שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג נועד בראש ובראשונה להגברת הבטיחות, והפרדה בין מטוסים ממריאים לנוחתים, הגדלת קיבולת המטוסים בנתב"ג וחלוקת רעש באופן מאוזן יותר בין יישובי הסביבה. הוא הדגיש כי "רשות שדות התעופה מבצעת את הפרויקטים לפיתוח התעופה בישראל - בהסתמכות על תקציבה הפנימי".
שיא של כל הזמנים בנתב"ג
מנהל נתב"ג שמואל זכאי, ציין כי השנה (2014) יעברו בנתב"ג כ 16 מיליון נוסעים, שיא של כל הזמנים, וכי בנמל פועלות 110 חברות תעופה, מתוכן 10 חדשות. לדבריו, "הרשות סיימה את המהפך הבטיחותי החשוב ביותר ב 60 השנים האחרונות בתעופה הישראלית. שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג הינו מיזם-תשתיות מהמורכבים שידעה ישראל, המשפר דרמטית את בטיחות התעופה תוך הגדלת קיבולת המטוסים ואפשרות נחיתות והמראות מטוסים בו זמנית, אשר יאפשר גם את פיזור הרעש בין הישובים סובב נתב"ג באופן הגון יותר".
במסגרת מיזם המסלולים, הוארך מסלול הנחיתות בקילומטר דרומה תוך הרחבתו, כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג האוויר, ובכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת. בנוסף כל המסלולים בנתב"ג שודרגו, נסללו מסלולי הסעה חדשים ומסלולי יציאות מהירים, שטחי הבטיחות בקצה המסלול הורחבו וחוזקו בהתאם לרמה הגבוהה ביותר, וכן שינויים ברמות בינלאומיות מובילות של בטיחות שדות תעופה.
במהלך המיזם, הוכנסו בכל המסלולים מערכות תאורה מתקדמות ביותר, נוספו מערכות בקרה למסלולים שחוברו למגדל הפיקוח, שודרגו והורחבו תחנות הכוח, נוספו מערכות ניווט מתקדמות למטוסים, נסללו כבישים עוקפים שיתאימו למנחת המסלולים החדש, פורקו ונבנו מחדש מתקנים, נסללו 22 ק"מ מסלולים, בוצעו מעל 2 מיליון מ"ק עבודות עפר ו-2 מיליון מ"ק מצעים, מעל 1.5 מיליון טון אספלט, 1,000,000 מטר כבלי תאורת מסלולים, 50,000 מטר קווי מתח גבוהה והועמדו עשרת-אלפים גופי תאורה.
מנכ"ל הרשות, יעקב גנות, אמר בסיור כי מרבית מיזמי-הבניה, ובניהם הקמת מגדל הפיקוח ושינוי מערך המסלולים בנתב"ג, צפויים להסתיים עד תחילת שנת 2015. בין המיזמים גם שדרוג מערך המסלולים בנמל בהשקעה של כמיליארד שקלים, הקמת מגדל פיקוח חדש בעלות של 100 מיליון שקלים, בניית מכשירי-הדמיה לאימון פקחי-טיסה, הטמעת מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, ועוד.

תאריך:  16/06/2014   |   עודכן:  16/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יש לחלק רעש המטוסים באופן שוויוני"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התקיפות בוצעו בבנייני מגורים, בתי מלון, סניף בנק ותחנת משטרה    "זה מה שעשו לנו", כך אמרו כשירו למוות בגברים ואילצו את הנשים לצפות בכך
איציק וולף
ראש הממשלה קרא לראש הרשות הפלשתינית לסייע במאמצים לאיתור ולהשבת שלושת הנערים הישראלים החטופים    "הטרוריסטים חוטפים ילדים חפים מפשע ואנחנו מטפלים בבתי החולים שלנו בילדים פלשתינים חולים"
איתמר לוין
קובע: מי שהושעה בשל העמדתו לדין, אינו רשאי להשתתף בישיבות אליהן לא מוזמנים חברי מועצת העיר, אסור לו להציג את עצמו כראש העירייה ואסור לו לפנות לעובדי העירייה
אלעזר לוין
הערכה: הקונה, חברה פרטית, תשלם כ-200 מיליון שקל    העסקה תניב לאמות רווח ברוטו של 60-50 מיליון שקל    המגדל יהיה בן 52,000 מ"ר משרדים, מן היקרים במדינה, ליד בורסת היהלומים    ההשקעה עד היום - יותר מ-400 מיליון
מירב ארד
מדובר בגיוס הגדול ביותר שאל על תבצע במועד אחד מאז הקמתה    הקורסים צפויים להתחיל בחודש נובמבר 2014
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il