X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הערכה: הקונה, חברה פרטית, תשלם כ-200 מיליון שקל העסקה תניב לאמות רווח ברוטו של 60-50 מיליון שקל המגדל יהיה בן 52,000 מ"ר משרדים, מן היקרים במדינה, ליד בורסת היהלומים ההשקעה עד היום - יותר מ-400 מיליון
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

אמות השקעות מנהלת מו"מ התחלתי על עסקה, שבה תמכור לחברה פרטית 30% ממגדל המשרדים אמות אטריוום, שהיא בונה במתחם בורסת היהלומים ברמת גן. על-פי הערכה, ישלמו הקונים כ-200 מיליון שקל. אמות מעריכה שהמכירה, אם תצא לפועל, תניב לה רווח ברוטו לפני מס של 60-50 מיליון שקל.
אמות אטריום יהיה אחד ממגדלי המשרדים הגבוהים במדינה. שטח המשרדים יהיה 52,000 מ"ר, ובנוסף כבר נבנה חניון בן 24,000 מ"ר. אמות השקיעה עד היום, על-פי הערכה, כ-460 מיליון שקל, מתוך השקעה כוללת של 770 מיליון שקל.
הקונה ישלם 30% מההשקעה עד היום, כלומר כ-140 מיליון שקל, ועוד פרמיה של 60-50 מיליון שקל - יחד קרוב ל-200 מיליון שקל. בנוסף, יתחייב הקונה לממן 30% מההשקעה הדרושה לגמר הבנייה. נתונים אלו הם בגדר הערכה בלבד, והם עשויים להשתנות על-פי מבנה העסקה כפי שיסוכם בין הצדדים.
15,000 שקל לפחות למ"ר משרדים
מנתונים אלו עולה, שזו תהיה אחת מעסקות המשרדים הגדולות והיקרות בשנים האחרונות. אמות תשקיע כאמור 770 מיליון שקל למ"ר מבונה (כולל חניון), שהם כ-15,000 שקל למ"ר. העסקה האמורה, כולל הפרמיה, עשויים לשקף את מחיר גבוה יותר למ"ר משרדים.
אמות רכשה את המגרש ב-2007, והחלה בבניה במחצית השנייה של 2011. עד סוף 2013 נבנו 29% מהמגדל. החברה מתכננת לסיים את הבנייה במהלך 2015. המגדל מיועד, ככל הנראה, להשכרה. עד לאחרונה לא נחתמו חוזי השכרה, אך בשוק המשרדים מקובל לחתום על חוזים בשנת הבנייה האחרונה.
מתחם הבורסה ידוע כאחד ממוקדי המשרדים המובילים במדינה. הוא כולל לא רק את שלשת בנייני הבורסה, אלא גם את מגדל משה אביב, מגדל המשרדים של הראל (שחברת הביטוח עומדת לבנות עליו קומות נוספות), בית הקריסטל שגם הוא בבעלות הראל, מגדל איילון ומגדלי משרדים נוספים.
האופציה התייקרה ב-14%
אף כי מדובר, לדברי אמות, במשא-ומתן "התחלתי", נראה שמאחורי הקלעים מתנהל מו"מ רציני, אולי לקראת חתימה. הערכה זו נובעת מהודעת אמות,שלפיה היא מייקרת ב-14% את מחיר האופציה לרכישת מניות החברה. המחיר יעמוד מעתה על כ-12.4 שקל למניה, במקום 10.9 שקל עד עתה. עליית מחיר האופציה משקפת הערכה שהעסקה תחתם, ושתניב לאמות רווחי הון ניכרים, כאמור לעיל.
קבוצת אלוני-חוץ, בראשות יו"ר החברה נתן חץ, היא בעלת 59% באמות השקעות. חברת הביטוח מגדל מחזיקה ב-14%. יתר המניות נמצאות בידי יזמים שונים ובידי הציבור בבורסה. בבעלות אמות שורת מגדלי משרדים, קניונים, מרכזים מסחריים ובנייני נדל"ן אחרים מן המובילים במדינה. החברה הרוויחה אשתקד כ-230 מיליון שקל נטו לאחר מס.

תאריך:  16/06/2014   |   עודכן:  16/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה אביב / Moshe Aviv
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמות במו"מ למכור 30% מהמגדל ברמת גן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מדובר בגיוס הגדול ביותר שאל על תבצע במועד אחד מאז הקמתה    הקורסים צפויים להתחיל בחודש נובמבר 2014
עופר וולפסון
המפקח על הבנקים פרסם טיוטה בנושא תנאי הסף להקמת אגודות בנקאיות בישראל    זקן: "המסמך שאנו מפרסמים יקל על אגודות בנקאיות פוטנציאליות לעבור את התהליך, ולהתחיל לפעול כגוף בנקאי שיתופי"
יצחק דנון
המדינה: חאלד זוביידאת היכה חשוד שביקש ממנו להתייחס אליו כיאות, ניער אותו והלם בו באגרופיו
אלעזר לוין
מחירי מבצע לפתיחה: 3 חדרים ב-1.28 מיליון שקל, 4 חדרים ב-1.4 מיליון, 5 חדרים ב-1.65 מיליון    150 מיליון שקל לבניית 169 דירות ראשונות, ועוד 530 יבנו בעתיד    1,400 פניות    אלעד רכשה את "שכונת הארגזים" לשעבר מחקשורי ויוחנן
מחלקה ראשונה
שביתת עובדי הוט מובייל נכנסת ליומה ה-12    לעובדי אגף הרדיו ועובדי חטיבת המוצרים ושירותי התוכן, מצטרפים הבוקר גם עובדי אגף הנדסת הרשת להפגנה מול תחנת השירות של החברה בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il