כשדברים פשוט לא מסתדרים לכם, האם אתם פונים לפייסבוק כדי לזכות בתמיכה רגשית מחברים? אם כן, המשיכו לעשות זאת, משום ש"הדבקה רגשית" זו עובדת בשני הכיוונים.
רגשות שמובעים דרך רשתות חברתיות באינטרנט משפיעים על מצב הרוח של אחרים, כך קבעו חוקרים שבחנו את הנושא, שמאמינים כי הרגשות יכולים להתפשט בין המשתמשים ברשת.
הם גילו כי אנשים שהתכנים החיוביים שלהם בפייסבוק הופחתו במסגרת ניסוי, לאורך שבוע, השתמשו במילים שליליות יותר בעידכוני הסטטוס שלהם.
חשיפה לאושר כאשר ירדה רמת השליליות בזרימת החדשות (news feed) שלהם, הופיע דפוס הפוך - המשתמשים בחרו במספר משמעותי יותר של מילים חיוביות בעידכון הסטטוס שלהם.
לצורך המחקר, עקבו החוקרים, מאוניברסיטת קורנל, אחר זרימת החדשות של 689,003 משתמשים רנדומליים.
הם תהו אם חשיפה מקוונת לתוכן שקשור למצב הרוח יכולה לשנות אותו. כמו-כן הם רצו לבדוק אם חשיפה לאושר של אחרים יכולה למעשה לדכא, ולתרום להשפעה של השוואה חברתית.
כשסיננו את זרימת החדשות של המשתמשים הם גילו כי הבעת הרגשות של הגולשים בפייסבוק ניבאה את הבעת הרגשות של חבריהם, אפילו מספר ימים מאוחר יותר.
כמו-כן זוהתה השפעה של נסיגה - אנשים שנחשפו לפחות פוסטים רגשיים בזרימת החדשות שלהם הביעו את עצמם פחות בימים שלאחר מכן.
המסקנה אליה הגיעו החוקרים: מסרים מקוונים משפיעים על החוויה הרגשית שלנו, שיכולה להשפיע על מספר התנהגויות גם בחיים הלא מקוונים.
ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Proceedings of the National Academy of Science.