X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רגשות שמובעים דרך רשתות חברתיות באינטרנט משפיעים על מצב הרוח של אחרים, כך קבעו חוקרים שבחנו את הנושא, שמאמינים כי הרגשות יכולים להתפשט בין המשתמשים ברשת
▪  ▪  ▪
החברים מושפעים [צילום: פלאש 90]

כשדברים פשוט לא מסתדרים לכם, האם אתם פונים לפייסבוק כדי לזכות בתמיכה רגשית מחברים? אם כן, המשיכו לעשות זאת, משום ש"הדבקה רגשית" זו עובדת בשני הכיוונים.
רגשות שמובעים דרך רשתות חברתיות באינטרנט משפיעים על מצב הרוח של אחרים, כך קבעו חוקרים שבחנו את הנושא, שמאמינים כי הרגשות יכולים להתפשט בין המשתמשים ברשת.
הם גילו כי אנשים שהתכנים החיוביים שלהם בפייסבוק הופחתו במסגרת ניסוי, לאורך שבוע, השתמשו במילים שליליות יותר בעידכוני הסטטוס שלהם.
חשיפה לאושר
כאשר ירדה רמת השליליות בזרימת החדשות (news feed) שלהם, הופיע דפוס הפוך - המשתמשים בחרו במספר משמעותי יותר של מילים חיוביות בעידכון הסטטוס שלהם.
לצורך המחקר, עקבו החוקרים, מאוניברסיטת קורנל, אחר זרימת החדשות של 689,003 משתמשים רנדומליים.
הם תהו אם חשיפה מקוונת לתוכן שקשור למצב הרוח יכולה לשנות אותו. כמו-כן הם רצו לבדוק אם חשיפה לאושר של אחרים יכולה למעשה לדכא, ולתרום להשפעה של השוואה חברתית.
כשסיננו את זרימת החדשות של המשתמשים הם גילו כי הבעת הרגשות של הגולשים בפייסבוק ניבאה את הבעת הרגשות של חבריהם, אפילו מספר ימים מאוחר יותר.
כמו-כן זוהתה השפעה של נסיגה - אנשים שנחשפו לפחות פוסטים רגשיים בזרימת החדשות שלהם הביעו את עצמם פחות בימים שלאחר מכן.
המסקנה אליה הגיעו החוקרים: מסרים מקוונים משפיעים על החוויה הרגשית שלנו, שיכולה להשפיע על מספר התנהגויות גם בחיים הלא מקוונים.
ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Proceedings of the National Academy of Science.

תאריך:  16/06/2014   |   עודכן:  16/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
האמת מאחורי ההודעה על ההסכם לפינוי שדה התעופה התל אביבי: השדה אומנם יפונה, אבל באיחור של שנה עד שנה וחצי לעומת התאריך הקודם    את זה כמובן לא מזכירים בהודעות הרשמיות
עידן יוסף
נתניהו: "עצרנו יותר ממאה פעילי חמאס, ואנו מבצעים גם פעולות נוספות עליהן לא ארחיב"    יעלון: "נידרש לאורך רוח ולסבלנות"
עידן יוסף
מבקש להחזיר את כוח ההרתעה למדינת ישראל    "אם תיפול שערה מראש הילדים - נרדוף את האחראים ונגיע לכל אחד מהם"
אלעזר לוין
מועדון "ממברס" חתם על הסכם עם קנדה-ישראל למכירת 60 מגרשים לווילות בהנחה של 10%
איתמר לוין
סניגורו של אולמרט טוען: משקל הקלטות הוא דל; העיקר הוא היומנים - שאותם ניתן היה להגיש במחוזי    פוגלמן: איך נדע מה משקל הראיות אם לא ניחשף אליהן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il