X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טרכטנברג בכינוס מכון כת"ר: "התפלגות השכר בתחומים מסוימים אינה הוגנת ביחס לכללי כלכלת השוק עצמה, הקובעת כי כל אדם אמור לקבל לפי תרומתו השולית" פרופ' אומן: מה אכפת לי אם לעשיר יש הרבה? הבעיה - ביחס למונופוליסטים"
▪  ▪  ▪
אומן וטרכטנברג. ברוח טובה [צילום: מירי צחי]

"תוכנית לפיד למיסוי שכר הבכירים אינה יעילה, במשחק הכלכלי המדינה תפסיד" - כך אמר (יום ב', 16.6.14) פרופ' מנואל טרכטנברג, כשנשאל על פערי השכר במשק, במסגרת חבר-דיון שנערך בכינוס השנתי בסוגיות כלכלה והלכה ביוזמת מכון כת"ר לכלכלה על-פי התורה.
"התפלגות השכר בתחומים מסוימים אינה הוגנת ביחס לכללי כלכלת השוק עצמה, הקובעת כי כל אדם אמור לקבל לפי תרומתו השולית", אמר טרכטנברג. "בין מקבלי השכר הגבוהה הדבר הבולט במיוחד נובע משתי סיבות: אופן ניהול החברות ומונופוליזציה של החברות. השכר הישר אינו מקבל שכר של עשרות מיליונים לאדם. גם בקצה של השכר הנמוך ישנם קשרי שוק בעייתיים ובעיקר צורת ההעסקה של עובדי הקבלן שם לא מתקבלת אותה תחרות משוכללת. אין לזה הצדקה כלכלית שלא לדבר על הצדקה אתית. לרמות כאלו של פערים ואי-שוויון יש השכלות קשות, השלכות חיצוניות שליליות, שכן רבים עלולים להטיל ספק בהוגנות של השיטה והמדינה, הגולם יקום על יוצרו. אם התוצאה היא אי-שוויון שרק גדל אז אוי לה".
כשנשאל ע"י המנחה עמית סגל על יוזמת שר האוצר לפיד למסות החל ממרכיב מסוים את שכר הבכירים, אמר: "התערבות המדינה באופן נקודתי אינה יעילה שכן במשחק הכלכלי תמיד המדינה תפסיד. לכן יש צורך להסתכל על הדברים מבחינה מערכתית. כרגע, אם כל מה שיש לנו הן תשובות נקודתיות אז זה לא ילך".
פרופ' ישראל אומן, שהשתתף גם הוא בחבר-הדיון, אמר כי אינו מבין את טרכטנברג. "לדבריו, צריך להוריד את השכר המקסימלי - ממש ימות המשיח. הוא טוען שיש להתנגד לזה כי זה יוביל לפיצוץ. מה אכפת לי אם לעשיר יש הרבה? ביחס למונופוליסטים ישנה בעיה - צריך להיות פיקוח על יושר, שקיפות ותחרות. אני רואה חברות הנסחרות בבורסה - לא כאילו בעלי המניות הם בעלי החברה המממנים את המנהלים".
יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי, התייחס לנושא החברות הציבוריות ואמר: "המחיר שמקבלים אותם אלה זו שערורייה שאין כדוגמתה, היא מביאה לבעיה חברתית של פערים ולשחיתות. צריכה להתקיים במדינה תחושה של פיקוח, צריך להשגיח שכל העובדים יקבלו שכר הוגן שלא יצור פערי שכר עצומים. יכול להיות שלא תהיה ברירה ונצטרך לתת תקרה כדי למנוע את הדבר הזה. הועדים הגדולים זה אם כל חטאת, הם מקבלים בלי סוף גם בעמלות, בשכר ובתנאים, למעשה ההסתדרות דואגת להם".
פרופ' טרכטנברג סיכם: "זו פעם ראשונה בה אני משתתף בכינוס המשלב כלכלה והלכה, לא יכול להיות שאין דבר כזה שכל אותו אוצר אדיר של הלכה לא בא לידי ביטוי בלימודי הכלכלה בארץ. אנחנו מדינה אחת, חברה אחת, יש לנו מאגרים אדירים - אם לא נדע להביא את שני העולמות הדבר יהיה בכייה לדורות".

תאריך:  16/06/2014   |   עודכן:  16/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלוקת בין אומן לטרכטנברג על פערי השכר במשק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עוד הוסיפה ואמרה כי בתור מי שמחזיקה בחגורה שחורה בטאיקוונדו היא למדה "להיות בטוחה בעצמה ולהצליח להגן על עצמה... משהו שיש, לדעתה, ליישם בקרב נשים רבות
עופר וולפסון
יו"ר רשות ניירות ערך בכנס איגוד החברות: "אי-שוויון כלכלי פוגע באמון הציבור בשוק הסחיר, במשק הכלכלי ובמרקם החברתי"    "אנחנו מתכוונים לטפל בבעיה דרך הצעה לתיקון מבחני החלוקה, בפרט לתיקון מבחן הרווח"
אלעזר לוין
תשלם כ-420 מיליון שקל    בידי המוכרים ישארו שני פנטהאוזים למכירה
יצחק דנון
עו"ד עמוס ויצמן טוען שנאלץ לפרוש מתפקידו כפרקליט ועדת האתיקה המחוזית בשל קיצוץ חד-צדדי של 30% בשכרו
אלעזר לוין
אי-אפשר יהיה לעשות כבר עתה עסקות אופציה    מי שלא שירתו יקבלו פטור על דירות שמחירן עד 950 אלף שקל    המטרה: אישור החוק ב-3 באוגוסט    אין פטור לרווקים ורווקות ומי שיש לו ילד שאינו בחזקתו    מה שיעשו מי שאין להם מחשב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il