X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"בכיה לדורות" "יוזילו דירות ל-7,000 איש, ואחר כך יעלו המחירים " "כל הדירות המוזלות ירכשו תוך כמה שבועות" "גלולת הרגעה" "חוק מסובך" "יהרוס את מערך המע"מ" הפתרון המוצע: מענקים
▪  ▪  ▪
תמיר דגן. עוד מתנגד חריף [צילום: רמי זרנגר ]

ששת היזמים המובילים בנדל"ן למגורים מתנגדים לביטול מע"מ על דירות יד ראשונה. הששה הם מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר דגן, מנכ"ל אפריקה-ישראל-מגורים אורן הוד, מנכ"ל אזורים ארנון פרידמן, מנכ"ל אזורים דרור נגל, מנכ"ל מליסרון אבי לוי ויו"ר מבני תעשיה אליעזר פישמן. הששה דיברו בכינוס הנדל"ן השנתי הנערך (יום ג', 17.6.14) בתל אביב, מטעם חברת רואי החשבון ארנסט את יאנג. איש מהדוברים לא הגן על התוכנית.
  • תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי: ביטול המע"מ הוא גלולת הרגעה, עצירה זמנית של עלית המחירים. הוצאות הבנייה עולות כל העת, ולכן מחירי הדירות בעליה. במכרז שהיה בשבוע שעבר, למגרשים לכמה מאות דירות בכפר יונה, התחייבו הזוכים לשלם מחירים גבוהים מאוד, וכמובן שהדירות שם לא יוזלו.
  • אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: התנהגות הממשלה בירושלים היא של כותרות. אנחנו מדברים עם השרים, וגם הם לא יודעים להגיד מה לעשות ומה יהיה.
"ספק אם החוק יופעל ב-1 בספטמבר"
  • ארנון פרידמן, מנכ"ל אזורים: אני בספק אם המע"מ יבוטל ב-1 בספטמבר, כפי שהבטיח לפיד,בין היתר כי יש צורך בבדיקה יסודית של מחירי הדירות בכל הערים והישובים בארץ.. נניח שהתוכנית תופעל לקראת סוף 2014.. כל הזכאים ירוצו לקנות דירות בהנחה. תוך שבועות קרובים ירכשו את כל מלאי הדירות . ייווצר שוב פער בין הביקוש להיצע, הקונים-בכח לא יוכלו לקנות, ויישבו על הגדר, והמחירים ישובו ויעלו.
  • דרור נגל, מנכ"ל אזורים:החוק מסובך. קוני הדירות מבולבלים, רובם לא מבינים את פרטי החוק. מקריאת תגובות של גולשים באינטרנט עולה, שרובם אינם מאמינים שהתוכנית תוזיל את הדירות.
  • אבי לוי, מנכ"ל מליסרון: מע"מ 0% יהיה בכיה לדורות. הלקח יהיה, שב-40 השנים הכאות לא יעז אף שר אוצר לבטל מע"מ על דירות. לפיד, באובססיביות שלו, זנח את כל עקרונותיו. תחילה אמר שלא יהיו דירות בהנחה לחרדים וערבים. אחר כך קבע תקרה של 600 אלף שקל. עכשיו קבע תקרה של 950 אלף שקל.
  • אליעזר פישמן, מבני תעשיה וכלכלית ירושלים: קויתי כל הזמן שהתוכנית לא תצא לפועל. הדבר היחיד שהתוכנית הזו תעשה יהיה ביטול מערך המע"מ. מחר יתנו פטור ממע"מ על תרופות, וכן הלאה. מי שיש לו כוח - דורש ומקבל. ביטול המע"מ יסייע ל-7,000 עד 9,000 קוני דירות. היזמים יפסיקו לבנות, ואז תוך שנה-שנתיים שוב יהיה מחסור והמחירים לכלל הציבור יעלו.
גם מנכ"ל האוצר נגד
גם דורון כהן, שהיה המנכ"ל הקודם של משרד האוצר, יוצא נגד התוכנית. בדברו בכינוס אמר: "כל עוד לא מגדילים את הצע הדירות, מע"מ 0% יגדיל את הביקוש ויעלה את המחירים. ביטול המע"מ הוא פגיעה במדיניות המיסים, ומעדיף את קוני הדירות במרכז הארץ, כי הם קונים דירות יקרות, וממילא יקבלו הנחה גדולה יותר.
הפתרון: מענק במקום ביטול מע"מ
המשתתפים נשאלו, מה לעשות במקום ביטול מע"מ כדי להוזיל את הדירות. רובם הציעו לתת לקונים מענק. דורון כהן הציע לתת מענק של 100 אלף שקל לכל זוג צעיר הקונה דירה. אליעזר פישמן הציע לתת לכל קונה המחאה - הוא לא נקב בסכום - במקום לבטל את המע"מ. גם אבי לוי הציע לתת מענקים לקוני דירות, וכן הציע לשים דגש על ישובים שהממשלה מבקשת לחזק אותם, כמו חיפה ובאר שבע. גם תמיר דגן הציע לתת מענקי מקום במקום לבטל מע"מ.
כמה מהמשתתפים אמרו, שאפשר להוזיל את הדירות על-ידי ביטול או הקטנת הסכומים הגבוהים שהרשויות המקומיות גובות מיזמים. פישמן: "אני עומד לבנות פרויקט בתל אביב, והעירייה דורשת ממני 200 מיליון שקל".
קודם לכן תקף גם עו"ד דני הרינג, ממשרד עורכי הדין שטינמץ-הרינג-גרמן, האחראי לתיק הנדל"ן של המשרד, את התוכנית לביטול מע"מ.

תאריך:  17/06/2014   |   עודכן:  17/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ששת היזמים המובילים - נגד מע"מ 0%
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מתנגד לתוכנית 0 מע"מ
נבו  |  17/06/14 15:01
2
מעמ 0 כסתח למוסס וועדת חקירה
כותבי תרחישים  |  17/06/14 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אזולאי: "אני תושב עכו משלם מיסים כחוק שירתי בצה"ל ואני לא מבין מדוע הילדים שלי אשמים ששלחתי אותם לחינוך החרדי מה פשעם?!"    פירון: "רק תלמיד הלומד בחינוך הציבורי יזכה ליהנות מהתוכנית"    ח"כ אזולאי יעתור לבג"ץ: "התוכנית אותה מציג השר פירון לא תעמוד במבחן בג"ץ"
יפעת גדות
ראש עיריית נתניה קוראת לשר החינוך שי פירון לקבוע תוכנית פעולה הדרגתית עד לצמצום מספר התלמידים ל-30 בכיתה    "כיום למורים אין יכולת להגיע לכל תלמיד    הנפגעים העיקריים הם תלמידים מאוכלוסייה חלשה, אשר אין לה משאבים לרכוש שיעורים פרטיים"
יפעת גדות
ראש העיר ירושלים ניר ברקת העניק שי לשיאני הקריאה בירושלים    השיאנים: הלל קידר, תלמיד כיתה ד' מבית הספר "תורת חיים" ואחיו, שיר-חדש תלמיד כיתה ג', קראו בשנה האחרונה את אותם 558 ספרים
איתמר לוין
בעלי דוכן פלאפל ברמת גן מפר מזה 20 שנה צווי הריסה ופסקי דין שהוצאו על בנייה בלתי חוקית    נקנס גם ב-240,000 שקל וביהמ"ש הסמיך את המדינה להרוס את המבנה
איתמר לוין
הנער נעדר חודשיים רצופים, לאחר שנעדר עשרות פעמים קודם לכן    ביהמ"ש קבע: האם לא סיפקה הסברים של ממש להיעדרויות ונמנעה ממיצוי הנסיונות להביא את בנה לספסל הלימודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il