X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כוללת העברת קווים מנהריה-עכו לחיפה מאגד לנתיב אקספרס קו הלילה לנהריה יבוטל בספטמבר: שיפורים בעכו, בצפת, בחורפיש ובג'וליס-ירכא
▪  ▪  ▪
נתיב אקספרס. האם יש מספיק נהגים?
החלטה מנותקת
ההחלטה לבטל את קו לילה 216 אינה מחוברת לצרכים האמיתיים של האיזור. נכון היה לשנות את מסלול קו 216 כך שיאפשר פיזור ברחובות המרכזיים בנהריה [במסלול הבא: שדרות זלמן שז"ר, סחלב, ויצמן, ההגנה, דוד בן גאון, כביש 4, הר-מירון, החלוץ, טרומפלדור, כביש 4, הר תבור, קיבוץ גלויות, רבי עקיבא, הזיתים, כביש 89, שפרינצק, איסי לה מולינו, כביש 4, תחנה מרכזית נהריה]. במקביל, נכון יהיה לקצר את מסלול קו 471 הארוך ממילא. הקו לא ייכנס לנהריה (דרך שכונת עין שרה), אלא ייסע ישר בכביש 4 עד צומת נהריה ויפנה ימינה בכביש 89 לכיוון מעלות. כך גם יינתן מענה למבקשים להגיע במהירות לשכונות נהריה שממזרח לכביש 4.
עידכון: בעקבות הפרסום ב-News1 הוחלט במשרד התחבורה לשקול שוב את ההחלטה.

רק קו אחד בנהריה
אגד יוצא מנהריה כמעט לגמרי. רק קו אחד של אגד ייצא מהעיר. מדובר בקו 909 לתל אביב העושה רק נסיעה אחת בשבוע - ביום שבת. במשרד התחבורה מסבירים שההיגיון באי-העברת הפעלת הקו האמור לידי נתיב אקספרס הוא שקו 909 פועל במהלך השבוע כקו חיפה-תל אביב ואינו מגיע לנהריה.

ביום שישי הקרוב (20.6.14) תחל הפעימה השלישית של חברת נתיב אקספרס בגליל. במרכזה של הפעימה, העברתם של הקווים הבין-עירוניים המקשרים בין הערים נהריה, עכו וחיפה.
בין היתר יועברו מאגד לנתיב אקספרס הקווים 270, 271, 272, 273, 281 ו-296. יועברו גם קווי כפרים בגליל וקו נהריה-כרמיאל. אגד תמשיך להפעיל קווים בכרמיאל והאיזור.
הפעימה המתוכננת כוללת העברת הקווים של אגד במסלוליהם הנוכחיים. אולם במשרד התחבורה אומרים כי במהלך ספטמבר 2014 צפויה להתבצע פעימה נוספת שתכלול שני קווים עירוניים חדשים בצפת, קו עירוני חדש בחורפיש, שני קווים עירוניים חדשים בעכו ופיצול קו 64 (עכו-ירכא-ג'וליס) לשני קווים (עכו-ירכא ועכו-ג'וליס).
ומה באשר לנוסעים שבכרטיסי הרב-קו שלהם מוטענים חוזים של אגד? בחברת נתיב אקספרס מתחייבים לאפשר לנוסעים להשתמש בהם עד לתום החוזה. כמו-כן, תכבד החברה את האפשרות לנסיעות המשך בכל מרחב חיפה כפי שקיים כיום באגד.
בניגוד להבטחת משרד התחבורה כי לא ייעשה כל שינוי בתקופת המעבר בין המפעילים, איפשר משרד התחבורה לחברת נתיב אקספרס שלא להפעיל יותר את קו 216, קו לילה מבוקש במיוחד בין נהריה לחיפה.
יושב-ראש ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בגליל ובעמקים, מרינה לבדב, מתרעמת על ההחלטה ואומרת כי מדובר בהחלטה תמוהה, שכן במקום לייעל את שירות קווי הלילה לטובת הצעירים בצפון באמצעות הפיכת קו 216 לאטרקטיבי באמצעות העברתו דרך כל שכונותיה המרכזיות של נהריה ובמקביל קיצור קו 471 למעלות-תרשיחא באופן שיעבור דרך צומת נהריה בלי להיכנס לעיר, בוחר משרד התחבורה בביטול הקו.
לדברי לבדב, איתות ל"חשיבות" שרואה משרד התחבורה במתן קווי לילה לפריפריה ניתן היה לראות בערב ל"ג בעומר, כאשר בוטלו חלק ניכר מקווי הלילה בצפון, לרבות ביום שישי בלילה בו לא נסע אף אוטובוס למירון.
ממשרד התחבורה נמסר כי "מדובר על קו לילה שבוטל ללא קשר לפעימת הגליל. הקו חופף במלואו לקו 471 ממעלות-תרשיחא דרך נהריה-עכו ללב המפרץ בחיפה".
בימים אלה מתנהל מאבק משפטי בין הנהלת נתיב אקספרס לעובדים על-רקע התאגדות העובדים בהסתדרות. אתמול ניתן צו של בית הדין לעבודה בנצרת האוסר על החברה להתערב בהתאגדות. מאבק זה אינו מנותק מיישום הפעימה השלישית ועלול להשפיע עליה באופן ישיר או עקיף. לנתיב אקספרס חסרים נהגים ויש לקוות כי לא תהיה לכך השפעה על השירות שאמורה החברה לתת.

אוטובוסי נתיב אקספרס ואגד בתחנה המרכזית בנהריה
תאריך:  17/06/2014   |   עודכן:  17/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיום שישי: פעימה שלישית בקווי הגליל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מנהלי אגד יצאו עם ממון לא קטן.
לצחוק או לבכות  |  18/06/14 02:43
2
המדינה יצאה מדעתה
טירוף מערכות  |  18/06/14 11:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חשיפה: מחוזה-עבודה חדש שהגיע לידי News1 עולה כי חברת התחבורה הציבורית מתנה עבודה בחברה בכך שנהגים יסכימו לעבוד בשבת    משרד התחבורה אינו מתערב, נותן הסכמה בשתיקה ולמעשה מעודד הדרת שומרי שבת
עידן יוסף
התוכנית שהכינה עבור עדליא למשרד התחבורה לא תעוכב עוד ותמומן ב-30 מיליון שקלים בשנה    בעוד כשנה: כלי רכב ישנים לא יוכלו להיכנס לאזורים מסוימים בירושלים ובתל אביב
עידן יוסף
9% מהרכבות בשעות השיא איחרו    ההסתדרות מאיימת בסכסוך עבודה    עיצומים: מכונאים וחשמלאים אינם מלווים את הרכבות    הנהלת רכבת ישראל: "טענות שווא ולחץ שנועד לסחוט את הקופה הציבורית"
עידן יוסף
כך קובע דוח חדש שהוכן במשרד התחבורה    18 מתוך 64 סעיפים בהסכם הבטיחות מ-2011 אינם מבוצעים וקיים חשש לתאונה רבת-נפגעים    ביקורת במשרד התחבורה על התנהלות הנהלת רכבת ישראל בתחום מיקור-החוץ
יעקב וולך, ראובן פלג
במסגרת הטור "ראש בראש" בעלון מכון לב מתקיים רב שיח המונים (כלומר אנחנו כותבים, וכל השאר קוראים) בנושאים מגוונים שעל סדר היום הציבורי אותו קבענו. אז למה מטריקס כמציאות אוטופית מהווה טיעון לסגירת האוטובוסים בשבת? ולמה ברכאוזאורוס הפלסטיק הכחול מהווה טיעון נגדו?
עידן יוסף
הממשלה בוחנת כלכלית תוכנית בעלות מיליארדי שקלים ולפיה מסלול נסיעתה של הרכבת הכבדה בירושלים יהיה מתחת לאדמה ויגיע לעיר העתיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il