X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצעת חוק להעמקת גביית המיסים והגברת האכיפה שאושרה בוועדת החוקה קובעת כי רשות המיסים לא תוכל לשוב ולעקל רכבים במחסומי דרכים, ולא לעקל רכבי נכים בגין חובות מס לא ניתן יהיה לעקל רכב על חוב הנמוך מ-10,000 שקל
▪  ▪  ▪
עיקול - רק עם הודעה מוקדמת [צילום: פלאש 90]

רשות המיסים לא תוכל לשוב ולעקל רכבים במחסומי דרכים, ולא לעקל רכבי נכים בגין חובות מס.
ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ד', 18.9.14) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק להעמקת גביית המיסים והגברת האכיפה. המצב המשפטי הנוכחי, לאור החלטת בג"ץ בפס"ד מנאע, לא מאפשר לרשות המיסים לעקל רכבים המצויים ברשות הרבים, עקב חובות מס. הצעת החוק מסמיכה את רשות המיסים לתפוס רכבים המצויים ברשות הרבים.
הצעת החוק מבקשת לתקן את פקודת מס הכנסה ומסמיכה במפורש את פקיד השומה לעקל ולתפוס רכבים של נישומים החייבים במס, ובלבד שחוב המס של הנישום, הפך לסופי, ואינו ניתן עוד להשגה או לערעור. פקיד השומה רשאי יהיה לעקל את רכבו של החייב, בתנאי שהרכב חונה בסמוך לחצרו של החייב. אם הרכב אינו חונה בסמוך לחצרו של החייב, לפני שפקיד השומה יהיה רשאי לעקל את הרכב, יש צורך שיתקיימו שני התנאים הבאים: נרשם עיקול על הרכב ונשלחה לחייב הודעה על העיקול. וכן נעשה ניסיון להודיע לחייב, בסמוך לפני העיקול, על הכוונה לעקל את הרכב. לפי התיקון לחוק, לא ניתן יהיה לעקל רכב במהלך נסיעה או במחסומי דרכים של המשטרה.
במהלך הדיונים בהצעת החוק נודע, כי ניתן לעשות שימוש באמצעי האכיפה לא רק ביחס לחוב מס סופי, חוב שלא ניתן עוד להשגה או לערעור, אלא גם ביחס לעיצומים כספיים או קנסות כספיים שהוטלו על-ידי רשות המיסים. וזאת אף אם מדובר בחובות שאינם סופיים ושהנישום הגיש ערעור או השגה עליהן.
יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, דרש כי ייכתב במפורש בחוק שלא יהיה ניתן לעקל רכבים בגין קנס כספי או עיצום כספי שאינו סופי, ובכל מקרה לא יהיה ניתן לבצע עיקול על חוב שערכו נמוך מסך 10,000 שקל. רותם הגיע להסכמה עם סמנכ"ל רשות המיסים זאב פורת, שהצהיר לפרוטוקול, והתחייב לכתוב בנוהל פנימי, כי רשות המיסים לא תעקל רכבים בגין עיצומים כספיים או קנסות כספיים שאינם סופיים וכן לא יבוצע עיקול רכבים, אם החוב אינו עולה על 10,000 שקל. הנוהל האמור, יובא לידיעת הוועדה.
לנוכח חוסר הבהירות שנוצרה בפסיקה באשר לעיקול רכב נכה, ולנוכח תביעתן של חברות הכנסת עדי קול וקארין אלהרר, סוכם בין ח"כ קול וח"כ אלהרר לבין נציגי הממשלה, כי חוק ההוצאה לפועל יתוקן באופן שיובהר שלא יהיה ניתן לעקל רכב של נכה, ובתנאי שהרכב רשום במשרד התחבורה כרכב נכה. בנוסף הוסכם, כי במקרה בו כן יהיה ניתן לעקל רכב נכה, לא ניתן יהיה לעקלו ברשות הרבים.
עוד נקבע בהצעת החוק, כי במקרים חריגים שלגביהם לפקיד שומה יש סיבה לחשש שמס לא ייגבה, בית המשפט יוסמך לתת צו גם שלא בפני הנישום, לתפיסת רכושו, או לעכב את יציאתם מהארץ של בעלים או מנהלים של חברת מעטים.

תאריך:  18/06/2014   |   עודכן:  18/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים לא תעקל רכב על חוב נמוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"יש לפטור ממע"מ גם זוג צעיר הבונה את ביתו בהרחבה קהילתית"    "מדובר ברבבות"    הערכה: לא ניתן כנראה לקבל את הדרישה, אך היא מצביעה על קו ההתקפלות של לפיד
אלעזר לוין
5 חדרים ברחוב יפת - 4.45 מיליון שקל    30,000 שקל למ"ר מבונה בדירות ישנות משופצות    שירת 115 מ"ר ברחוב הדולפין - 3.3 מיליון שקל    רק 20,000 מ"ר לדירה במתחם נוגה    קונים הקפיאו רכישת דירות, בציפייה לביטול מע"מ
יפעת גדות
ח"כ מירי רגב, יו"ר וועדת הפנים, לראשי ערים ליד נתב"ג הסובלים מרעש מטוסים: "אם תחליטו על קמפיין ציבורי נגד שר התחבורה - אני איתכם"    ח"כ מירי רגב: "תודה למנכ"ל משרד התחבורה שהגיע ולא אמר כלום"
עידן יוסף
המשטרה בודקת במקביל תלונות שהוגשו נגד חברת הכנסת    מירי רגב ליועמ"ש לממשלה: סיבות משפטיות מצדיקות הסרת חסינותה
איתמר לוין
בין העצורים: אורן אהרונסון, לשעבר מנהל סימנס בישראל שהיה עד מדינה נגד כהן, וחיים בר-נר, לשעבר מנהל היחידה לפיתוח עסקי-ייצור בחברת החשמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il