X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סוכנות הרכב הירושלמית חיים לוי תבעה 20 מיליון שקל בשל הפסקת ההתקשרות ביהמ"ש: אין התקשרויות לעולם ועד; טענותיה של לוי מנוגדות לעובדות כפי שהתבררו
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, דחה תביעת ענק של סוכנות הרכב הירושלמית חיים לוי נגד יבואנית הרכב קרסו. וינוגרד קבע (11.6.14), כי טענותיה של לוי מנוגדות לפסיקה ברורה ולעובדות כפי שהתגלו בפניו.
לוי שימש כסוכן וכמוסך המרכזי של קרסו (יבואנית רנו ועוד) בירושלים במשך שנים רבות. ההסכם היחיד בכתב בין הצדדים נחתם בשנת 1999 והוגבל לעשר שנים. למרות זאת טענו בניו של חיים לוי, שהם כיום בעלי הסוכנות, כי הכוונה הייתה שהייצוג יימשך לעולם, וכי הייצוג הופסק חד-צדדית מתוך מטרה של קרסו להרוס את הסוכנות. קרסו מצידה טענה, כי לא הייתה כל כוונה כזאת, וכי ההתקשרות הופסקה לאחר שהתגלה שלוי שלשלה לכיסה מיליוני שקלים שהגיעו לקרסו.
לוי טענו לנזקים של 52 מיליון שקל, אך משיקולי אגרה העמידו את תביעתם על 20 מיליון שקל. קרסו הגיבה בתביעה שכנגד בסך 5.5 מיליון שקל. וינוגרד מביע את צערו על כך שנסיונות הפשרה לא עלו יפה, למרות עשרות שנים של פעילות עסקית משותפת.
וינוגרד מזכיר את פסק דינו של בית המשפט העליון משנת 1990, לפיו הסכם ייצוג לא יימשך לעולם ואין לסוכן זכות מוקנית לייצוג נצחי. עוד נקבע שם, כי כאשר מדובר בהסכם לתקופה בלתי קצובה - יכול כל צד להפסיק אותו בצורה חד-צדדית, תוך מתן התראה הולמת לצד שכנגד.
במקרה הנדון, אומר וינוגרד, מדובר היה בהסכם לעשר שנים שלא כלל אפילו מנגנון להארכתו. היה מקום לצפות שהצדדים ינהלו מו"מ להארכתו - ואכן כך היה. אלא שמהרגע בו המו"מ לא עלה יפה, ואין זה משנה מדוע, הייתה רשאית קרסו להפסיק את ההתקשרות עם לוי. בשולי הדברים מותח וינוגרד ביקורת על איומם של לוי להגיש תביעה נגד קרסו ולפגוע בהנפקתה, באומר שאין זה צעד ראוי מבחינה טקטית בעיצומו של מו"מ הבנוי על אמון הדדי. הוא גם דוחה את מה שכינה "תיאור דמיוני (או שמא דמוני)" של מעשיו של מנכ"ל קרסו, איציק וייץ, כפי שהוצגו בידי לוי.
עוד דחה וינוגרד כמעט במלואה את תביעת לוי לפיצוי בגין נזקים, שלטענתם נגרמו לסוכנות הרכב מאז התמנה וייץ למנכ"ל קרסו ועד לסיום ההתקשרות. הוא דן בפירוט בכל אחד מרכיבי התביעה, ומוצא שהם אינם נכונים מבחינה עובדתית, לא הוכחו או עוסקים בסכומים שהוציאו לוי מיוזמתם. וינוגרד קיבל את התביעה רק בנוגע לתשלומים של כ-250,000 שקל אותם הורה לקרסו לשלם ללוי.
וינוגרד דחה את התביעה-שכנגד של קרסו באומרו, כי לא הוכח שהסוכנות אכן נטלה לכיסה כספים שקיבלה מלקוחותיה ולאחר מכן הודיעה לקרסו שמכרה מכוניות בהנחה. לדבריו, גם אם היו מקרים בודדים כאלו - נראה שקרסו ויתרה על הכספים בזמן אמת.
למרות שכאמור תביעתם של לוי נדחתה כמעט לחלוטין, לא חייב אותם וינוגרד בהוצאות, בנימוק שקרסו נתנה לסוכנות התראה קצרה מדי על הפסקת ההתקשרות וזו הוארכה רק בהתערבותו של בית המשפט. את לוי ייצגה עו"ד אינגריד הר-אבן, ואת קרסו - עוה"ד אילן שביט-שטריקס, ד"ר נורית לזר, חן סדבון ועמית סרן.

תאריך:  23/06/2014   |   עודכן:  23/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת סוכנות רכב נגד קרסו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיטשל א' לוין
בהולנד התברר כי סוחר ושודד-ים יהודי שפיקד על צי הסולטן העות'מאני היה סוכן כפול
יצחק דנון
בועז שטרית טוען כי ראש אגף המינהל, דוד בצלאל, דרש ממנו לעקוב אחרי המנכ"ל, הקב"ט ונהגו של עמיר פרץ כדי להשיג מידע שיסייע לפטר אותם - ופוטר לאחר שסירב
עידן יוסף
תגובה לתקיפה מסוריה: הצבא תקף מן האוויר ובטילי תמוז תשע מטרות הכוללות מפקדות ועמדות ירי    המורדים מדווחים כי ניצלו את התקיפה בתל שאער לתקיפת צבא המשטר
אלעזר לוין
תרכוש מתחם ל-128 דירות בכ-93 מיליון שקל    בין היזמים - פרופ' אהרון נמדר    דירות 4 חדרים ב-1.5 מיליון שקל    מארגן הקבוצה - יהודה אוליבה    סגני ראש העיר מברכים    גברו על עמותות וקבלנים    צה"ל והמשטרה יבנו עוד 290 דירות
עידן יוסף
הצעת חוק: עיצום על מוכרי מוצרים שעבר התאריך האחרון לשיווק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il