X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור

מצעד האיוולת: רשות השידור תבעה עיוור

שלושה משרדי עורכי דין ניסו לגבות אגרת טלוויזיה מעיוור חברת החשמל שלחה חשבון של 45,000 שקל לבית שרוף רשות המיסים דרשה מס רכישה אחרי 35 שנים הביטוח הלאומי גבה דמי ביטוח מנעדר
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור לשנת 2013 כולל (יום ג', 24.614) שורה ארוכה של דוגמאות לתלונות שנמצאו מוצדקות. חלקן מלמדות על ביורוקרטיה סתם, וחלקן - על כזו הנעה בין אטימות לטמטום. הנה כמה מהן.
  • רשות המיסים דרשה בשנת 2012 מס רכישה מאדם בגין דירה שרכש בשנת 1977. לאחר שהוא לא שילם, עיקלה הרשות את מכוניתו ואת חשבון הבנק שלו. רק בעקבות התערבות הנציבות, שהגדירה את התנהלות הרשות כ"בלתי סבירה בעליל", בוטל החיוב.
  • בעליו של פטנט רשום גילה, כי הפטנט לא חודש בשנת 2010 בשל אי-תשלום אגרה. למעשה האיש שילם את האגרה באתר התשלומים הממשלתי, אולם בשל העדר ממשק בין האתר לבין רשות הפטנטים - לא נקלט התשלום אצל האחרונה.
  • אגף הרישוי במשרד התחבורה סירב להעניק תווי נכה לאישה בת 82 שמצבה גריאטרי, לאישה בת 70 הסובלת משיתוק מוחין ולחולת סרטן במצב אנוש.
  • המוסד לביטוח לאומי חייב בשנת 2010 בדמי ביטוח אדם הרשום במשטרה מאז שנת 2004 כנעדר, לאחר שהותיר אחריו שני מכתבי התאבדות, ואף עיקל מחשבונו 23,000 שקל. הכסף הוחזר בעקבות התערבות הנציבות.
  • רשות השידור חייבה עיוור באגרת טלוויזיה, למרות שבית המשפט פסק שהוא פטור ממנה, והיא הפעילה לא פחות משלושה משרדי עורכי דין כדי לגבות את האגרה ואף הגישה תביעה נגדו. הרשות כלל לא השיבה לפניותיהם של העיוור ועורך דינו, אלא המשיכה בהליכי הגבייה. רק בעקבות התערבות הנציבות הופסק המרדף והאיש קיבל פיצוי של 5,000 שקל.
  • עיריית לוד דרשה 42,000 שקל ממשפחותיהם של בעלי לקויות שכליות תמורת הסעתם למסגרת יום שיקומית, וזאת למרות שלא הודיעה על כך בעת שנרשמו לטיפול. הכסף הוחזר.
  • עיריית נצרת דרשה מחייבים לשלם הוצאות גבייה של פי עשרה מהקנסות המקוריים אותם לא שילמו. על-פי הוראת הנציבות, הוחזר הכסף במקרה המתואר בדוח.
  • חברת החשמל דרשה 45,000 שקל תמורת צריכת חשמל שייחסה לבית שנשרף כליל. הדרישה נשלחה למרות שהחברה כלל לא בדקה האם הבניין מאוכלס, אלא על בסיס הערכות צריכה - שגם הן נעשו שלא על-פי הנהלים. הדרישה בוטלה והחברה התנצלה.
  • עיריית רמת גן לא זימנה מועמד לשתי משרות, בנימוק שיש לו כישורי יתר: תואר שני לעומת דרישת סף של 12 שנות לימודים. הנציבות קבעה שהעירייה פעלה שלא כשורה, זו המשיכה לעמוד על דעתה, אך פיצתה את המתלונן ב-5,000 שקל.

תאריך:  24/06/2014   |   עודכן:  25/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצעד האיוולת: רשות השידור תבעה עיוור
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה אתה מלכלך אולי ברשות השידו
ראו את הלינק   |  24/06/14 20:46
2
למה אתה מלכלך אולי ברשות השידו
ראו את הלינק   |  24/06/14 20:46
3
יופי שיניים למבקר מטיל קנסות  ל"ת
כל הכבוד לשפירא  |  24/06/14 23:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
מהנדס העיר נתן לה הכשר בדיעבד    משרד החינוך מבטיח להסיע תלמידות חרדיות לבתי ספר שמגישים לבגרות    תיעוד לקוי בוועדה לבחירת דירקטורים בבנק לאומי
איתמר לוין
מגדיר אותם כ"קרקע פורייה להעדר שקיפות והעדר טוהר מידות"    אומר שהפרקליטות חותמת לעיתים קרובות על הסדרי טיעון בשל מצוקת זמן וכוח אדם - ולא רק בשל קשיים ראייתיים
איתמר לוין
מנכ"ל משרד מבקר המדינה העביר ללבני תלונה אנונימית, המצביעה על חששות לנפוטיזם, משוא פנים וניגוד עניינים בבחירה הצפויה של דיינים לבתי הדין הרבניים
עופר וולפסון
כמה ימים אחרי ששר התחבורה ישראל כ"ץ חנך את המחלף החדש בצומת דרור התגלו בו שקעים חמורים המסכנים את הנהגים    News1" חשף כי החברה שפיקחה על הפרויקט כשלה בתקפידה    לא ברור עדיין מה תהיה עלות התיקונים, במחלף בו הושקעו כ-350 מיליון שקל
איציק וולף
מבקר המדינה העניק לאלי ביטון, שסייע למשטרת ישראל בחקירת פרשיית ראש העירייה הקודם מוטי מלכה והיחסים האסורים עם עובדות העירייה, צו הגנה זמני מפני פיטורין    "קשר סיבתי לכאורי מתקבל על הדעת בין התרעות המתלונן על מעשי שחיתות בעירייה לבין החלטת העירייה לפטרו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il