X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור

עיריית רמת גן הרחיבה משרדים בלא היתר

מהנדס העיר נתן לה הכשר בדיעבד משרד החינוך מבטיח להסיע תלמידות חרדיות לבתי ספר שמגישים לבגרות תיעוד לקוי בוועדה לבחירת דירקטורים בבנק לאומי
▪  ▪  ▪
שפירא. הבקשה נדחתה [צילום: פלאש 90]

מהנדס העיר רמת גן הכשיר בדיעבד עבירות בנייה של העירייה עצמה. כך מגלה (יום ג', 24.6.14) הדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור.
התלונה הוגשה בידי אדם החוכר דירה בסמוך לבניין שבקומתו הראשונה מצויים משרדים של העירייה. זו טענה, כי תוספת הבנייה באותם משרדים נעשתה על-פי היתר שנתנה הוועדה המקומית, אך בדיקת הנציבות העלתה שההיתר ניתנה לבעלי הנכס שמעל המשרדים. כדי להכשיר את הבנייה, כלל מהנדס העיר בהיתר זה בדיעבד גם את הרחבת משרדי העירייה. רק בעקבות התערבות הנציבות, בוטל ההיתר והעירייה חויבה לבקש היתר כדין.
עוד מגלה מבקר המדינה, יוסף שפירא, כי חבר בוועדה המקומית ברמת גן השתתף בדיון על בקשה להיתר בנייה, למרות שבבעלותו דירה בבניין הסמוך לאותו נכס. הנציבות גילתה, כי ההשתתפות באה למרות הנחיית היועץ המשפטי לעירייה ולמרות הבטחתו של אותו חבר לציית לה - והלה טען שבידיו חוות דעת משפטית אחרת המתירה זאת.
תלונות נוספות הנוגעות לרשויות המקומיות שנמצאו מוצדקות: עיריית גבעת שמואל גבתה שלא כדין מהורי תלמידים תשלומים עבור התקנת מזגנים ומחשבים בבית הספר; עיריית חיפה גבתה היטל תאורה ולא החזירה אותו למרות שאחרי שלוש שנים לא ביצעה עבודה כלשהי.
הנציבות מצאה ליקויים בהליכי מיון לתפקיד דירקטורים בבנק לאומי, בעקבות תלונות של חמישה מועמדים, אשר טענו שלא זומנו לראיונות ושלא נרשמו פרוטוקולים המתעדים את תהליך הבחירה. שפירא מציין, כי המפקח על הבנקים, דודו בן-זקן, דחה את בקשתו לעכב את כינוס האסיפה הכללית של הבנק עד לסיום בדיקת הבדיקה. הבירור העלה, שאכן התיעוד של הליך הבחירה לא היה מספק - בעוד בדיקת אותם מועמדים הייתה תקינה. שפירא קבע שאין מקום לביטול החלטות הוועדה, אם כי הפנה את תשומת ליבה לצורך לתקן את הליקויים שהתגלו.
הנציבות טיפלה אשתקד גם בשתי תלונות בנוגע להשתתפות תלמידים בעלי לקויות נפשיות במסעות לפולין. בעקבות אחת התלונות הודיע משרד החינוך, כי למשלחות כאלו יצורף פסיכיאטר והן יצוידו בתרופות מתאימות. במקרה אחר עודדה הנציבות בית ספר למצוא דרך לשלב במסע תלמידה בעלת בעיות התנהגותיות. שפירא מציין, כי למסעות לפולין יש חשיבות רבה והוא ימשיך לפעול באותה רוח.
עוד בתחום החינוך: תלמידות חרדיות בזכרון יעקב ובנוף איילון התלוננו, שמשרד החינוך מסרב לממן להן נסיעות לבתי ספר המגישים את התלמידות לבגרות, בנימוק שיש בתי ספר סמוכים יותר - בהם לא ניגשים לבגרות. משרד החינוך הבטיח לשנות את נהליו בנושא והנציבות הבהירה שתמשיך לעקוב אחרי הנושא.

תאריך:  24/06/2014   |   עודכן:  25/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית רמת גן הרחיבה משרדים בלא היתר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מהעוד צריך לעשות חיים כהן
תתתת  |  24/06/14 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
מגדיר אותם כ"קרקע פורייה להעדר שקיפות והעדר טוהר מידות"    אומר שהפרקליטות חותמת לעיתים קרובות על הסדרי טיעון בשל מצוקת זמן וכוח אדם - ולא רק בשל קשיים ראייתיים
איתמר לוין
מנכ"ל משרד מבקר המדינה העביר ללבני תלונה אנונימית, המצביעה על חששות לנפוטיזם, משוא פנים וניגוד עניינים בבחירה הצפויה של דיינים לבתי הדין הרבניים
עופר וולפסון
כמה ימים אחרי ששר התחבורה ישראל כ"ץ חנך את המחלף החדש בצומת דרור התגלו בו שקעים חמורים המסכנים את הנהגים    News1" חשף כי החברה שפיקחה על הפרויקט כשלה בתקפידה    לא ברור עדיין מה תהיה עלות התיקונים, במחלף בו הושקעו כ-350 מיליון שקל
איציק וולף
מבקר המדינה העניק לאלי ביטון, שסייע למשטרת ישראל בחקירת פרשיית ראש העירייה הקודם מוטי מלכה והיחסים האסורים עם עובדות העירייה, צו הגנה זמני מפני פיטורין    "קשר סיבתי לכאורי מתקבל על הדעת בין התרעות המתלונן על מעשי שחיתות בעירייה לבין החלטת העירייה לפטרו"
צ'לו רוזנברג
הנפוטיזם, סידור עבודה עבור המקורבים ביותר, כולל בני משפחה, בתפקידים רק כדי להרוויח הון עתק על אפס מעשה, נסיעות לחו"ל על חשבון משלם המיסים מבלי לתת דין וחשבון לאף אחד, כל אלה הם קצה הקרחון של המציאות הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il