X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קוראת גם לתת תפקיד מרכזי למערכות החינוך והרווחה במאבק באלימות גרוניס: ברקע פסיקתה עמד תמיד הצורך לקיים את ערכיה הדמוקרטיים של המדינה ולהגן על קבוצות מוחלשות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שרת המשפטים, ציפי לבני, הודתה (יום א', 22.6.14) לשופטת הפורשת עדנה ארבל בשמם של הפוליטיקאים. "הדבר עלול להיראות מוזר, כי נחשבת לאימת הפוליטיקאים. אבל היית אימת הפוליטיקאים שלא הלכו בדרך הישר, ועזרת לפוליטיקאים שלא רצו לשקוע במדמנה זו", הסבירה. לבני גם הדגישה את התנגדותה של ארבל לפשיעה האידיאולוגית, וציינה את הקידום שנתנה לנשים.
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ציין את עמידתה של ארבל על עמדותיה ועקרונותיה כאשר שימשה כפרקליטת המדינה, למרות לעיתים ספגה התקפות בשל כך. עוד אמר, כי בפסיקתה בתחום הפלילי בלטה ארבל בהגנתה על זכויותיהם של קטינים ונפגעי עבירות מין ואלימות.
פרקליט המדינה, שי ניצן, עורר גלי צחוק כאשר הזכיר, כי המשוררת רחל כתבה שיר ושמו "עדנה" ושיר ושמו "שי". הוא אמר, כי הגדרתו של אהרן ברק, לפיה ארבל היא "שופטת עם נשמה", היא הטובה ביותר. לדבריו, בראש מעייניה של ארבל עומדת משפחתה, ולצד זאת - היא אשת תרבות במלוא מובן המילה. "משפחה ושירה הן אהבותיה הגדולות", אמר ניצן, והוא חתם בשיר שכתבה בתה הרופאה של ארבל.
נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, אמר, כי חוט השני של עבודה ופסיקותיה של ארבל הוא רגישותה ויכולתה לראות את האחר, כפי שנתנה למשל מעמד לקורבן העבירה בהיותה פרקליטת המדינה ועוד לפני שהחוק קבע זאת. "ברקע פסיקתה עמד תמיד הצורך לקיים את ערכיה הדמוקרטיים של המדינה ולהגן על קבוצות מוחלשות", הוסיף. גם הוא ציין את תרומתה הניכרת לגיבוש המשפט הפלילי ואת ההחמרה שהובילה כלפי עבירות מין, לצד ההקפדה על זכויות נאשמים והשמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי.
ארבל סקרה את הסוגיות הרבות עימן התמודדה, הן בפרקליטות והן בבית המשפט העליון. "את העשור האחרון בבית המשפט העליון ניתן לתאר כעשור של זכויות האדם", אמרה, וזאת לנוכח ריבוי העתירות על-רקע התרחבות הפערים החברתיים. היא הדגישה את הצורך להכיר בזכויות חברתיות ובמיוחד באלו של השכבות החלשות, והביעה התנגדות להפרטת שירותים חברתיים מרכזיים. ארבל קראה למחוקק לשים דגש על זכויות חברתיות, והזהירה שבלא ביסוסן - תתקשה ישראל להתגאות בזכות לבחור ולהיבחר.
"בליבת השיפוט ניצבת חובתו של השופט להפעיל את שיקול דעתו כדי לעשות צדק. בלב פסיקתי עמד המצפון. לא הקלתי ראש בפרוצדורה, אך הייתי נכונה להגמיש אותם, ולעיתים - כשהעניין זעק - לרבע את המעגל", הוסיפה ארבל. היא התריעה על התרחבות האלימות בכל שדרות החברה, היוצרת סביבה של "כל דאלים גבר", וקראה לתת תפקיד מרכזי למערכות החינוך והרווחה במאבק בה.
עוד אמרה ארבל, כי נגע השחיתות פוגע גם הוא קשות בחברה, ואמרה שנורמות פסולות מחלחלות עד לדרגים הנמוכים של השירות הציבורי, וסופן פגיעה אנושה באמון הציבור בעובדיו. "זוהי מלחמה על דמותה של ישראל כמדינת חוק ולביצור יסודותיה כמדינה דמוקרטית. אין להרפות ממנה", קראה.

תאריך:  22/06/2014   |   עודכן:  22/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבל: לא להרפות מהמלחמה בשחיתות ובאלימות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
להלחם עם מי?
עצמאי  |  22/06/14 14:30
2
להלחם בשחיתות?
אורח  |  22/06/14 14:49
3
הפורשת
שמ  |  22/06/14 17:45
4
היותר גרוע הוא ...
ליפקה העגלון  |  23/06/14 03:16
5
לו ידעת"העובדות"לא היית ממליצה
מיכל מירושלים  |  23/06/14 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שמעון צבר גנב את הכסף מ-44 בני אדם בהונאת פונזי    סכום הגניבה בפועל היה גבוה בהרבה, אך על חלק ממנו חלה התיישנות
עיד יוסף
סופרבוס השלימה את גיוס ההון לאשכול העמקים ושילמה תמלוגים    זכתה במרס השנה במכרז העמקים ותפעיל את קווי התחבורה הציבורית בטבריה, בעפולה וביקנעם באמצעות 292 אוטובוסים
איתמר לוין
יצחק גולדנברג גנב את הכסף מקופתה של חברת נגה, שהייתה בורסאית באותה עת ובכך הביא לקריסתה    ביהמ"ש: הסדר הטיעון מקל מאוד, אך אינו פוגע באינטרס הציבורי
אלעזר לוין
13,000 פלשתינים אינם מגיעים לעבודה זה שבוע ויותר    קוני הדירות לא יקבלו פיצוי על איחור במסירה    נשיא הקבלנים דורש לזרז חתימה על הסכמים להבאת עובדים זרים
יצחק דנון
טוען שהשבועון משפחה עיוות את פעילותו בזמן הסערה הגדולה בחורף שעבר, הציג עובדות חלקיות ומעוותות, ולא ביקש את תגובתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il