X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההפסד לרשות - רק 47 מיליון שקל בשנה המשמעות: בעלי וילות וקוטג'ים יקבלו את הבעלות על הבית והמגרש בחינם חסכון בביורוקרטיה הוקטן הפטור מדמי היתר, כדי לעודד רכישת הנכס ההחלטות עדיין לא פורסמו רשמית
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

117 אלף דיירים נוספים המתגוררים בוילות, קוטג'ים או בתים בודדים, יוכלו לקבל ללא תמורה את הבעלות המלאה על הבית והמגרש הצמוד. זו משמעות ההחלטה שאושרה (יום א', 22.6.14) על-ידי מועצת מקרקעי ישראל, ההחלטה טעונה אישור שר האוצר.
כל מי שמתגורר בבתים מעין אלו, בחכירה לטווח ארוך, והם בנויים על מגרשים שגודלם עד 540 מ"ר, יוכל לקבל את הבעלות המלאה ללא תשלום. עד כה ניתן פטור מעין זה לכל דיירי הדירות הרגילות בכל הארץ, וכן לדיירים בבתים על מגרשים של עד 280 מ"ר. היושבים על מגרשים גדולים יותר חויבו לשלם, כדי לרכוש את הבעלות, 6% משווי הנכס. הרוב המכריע של הקוטג'ים ודומיהם נבנו על מגרשים גדולים יותר, ומכאן המספר הרב של הנהנים.
עם זאת, הפסד ההכנסות לרשות יהיה, על-פי הערכת הרשות, קטן יחסית. מדובר ב-47 מיליון שקל בשנה, פחות מ-1% מכלל הכנסותיה של הרשות. נתון זה סייע לקבל את ההחלטה, המקלה על רבים וכמעט ואינה פוגעת בהכנסות השוטפות. נימוק מכריע לקבלת החלטה זו הוא, ש"החוכרים" הם בדרך כלל בעלים-למעשה, ששילמו כמעט את כל שווי הקרקע בעת שחכרו את הקרקע ממינהל מקרקעי ישראל או מהרשות. נימוק נוסף: חסכון בביורוקרטיה.
לפטור זה מספר חריגים:
  • הוא לא יחול על מי שחכרו בעבר בתים בקיבוצים ולא שילמו בעדה.
  • הוא לא יחול על מי שקיבלו בעבר קרקע בחינם ללא תשלום, ושילם רק על זכויות הבנייה.
  • הוא לא יחול על מגרשים בישובי עולים, שבזמנו שילמו החוכרים בעד הקרקע סכום מופחת מהמקובל.
הוקטן הפטור מדמי היתר תוספת בניה
במקביל - כפי שפורסם ב-News1 החליטה המועצה גם על החמרה: מי שיקבל מהרשות אישור לתוספת בניה, יהיה חייב לשלם דמי היתר בגובה 31% מעליית ערך הנכס, אם סך שטחו של הבית (עם התוספת) יותר מ-160 מ"ר. עד היום היה פטור עד 240 מ"ר. המטרה: לעודד דיירים אלו לרכוש את הבעלות המלאה, ואז יוכלו כמובן לבנות כרצונם מבלי לשלם דבר. החמרה זו לא תחול על תוספת בניה באזורי עדיפות לאומית.

מגרש בהתנייה לשערי צדק

החלטות נוספות שהתקבלו אתמול:
  • בית החולים שערי צדק: הרשות תקצה לבית החולים 40 דונם, להרחבה. לאור ניסיון "הדסה" קובעת ההחלטה, כי אם בית החולים ייקלע לקשיים שיחייבו סיוע ממשלתי, תוכל הרשות לשקול את ביטול החוזה.
  • עיריית ירושלים תקבל ללא מכרז ובדמי חכירה סמליים שני נכסים: מגרש של דונם ברחוב המערבים בעיר, ועליו "בית הטנא" העומד ריק. העירייה תהפוך את הבניין למוקד תרבות ואמנות. אולם אם תכניס בו שימושים מסחריים, תשלם דמי חכירה מלאים. כמו-כן תקבל מגרש לבניית בריכת שחייה, במיקום שעדיין לא נקבע.
כל ההחלטות עדיין לא פורסמו רשמית (נכון ליום ב', 23.6.14, שעה 10.45) באתר מועצת הרשות. על סדר היום עמדו נושאים נוספים, שלא ברור אם נדונו או לא, ואם כן, מה הוחלט.

תאריך:  23/06/2014   |   עודכן:  23/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
117 אלף דיירים ירכשו המגרש בחינם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
עורך דין שהתמודד על התפקיד מעלה טענות נגד בחירתה של ועדת האיתור במי שמילאה אותו בפועל במשך מספר שנים וטוען שהחברה מסרבת למסור לו את המידע בנושא
איציק וולף
חוקרי היעלמות הטיסה המלזית לפני כשלושה חודשים גילו כי קברניט המטוס תרגל בתקופה שקדמה לה נחיתה על מסלול קצר באי באוקיינוס ההודי    עוד התגלה כי הקברניט לא תכנן דבר בחייו האישיים בתקופה שלאחר אותה טיסה
יצחק דנון
אליעזר פטרמן טוען, כי הפקיד את כספו בידי הנרי זלניק ובנו סמואל שהבטיחו להשקיעו בנדל"ן - אך בפועל הם גזלו את כספו וכעת אם מבריחים נכסים מפני נושיהם
עופר וולפסון
בן דב יפוטר עקב "חילוקי דעות", אך ימשיך לכהן כדירקטור בחברה    הדירקטוריון מתפורר: שני דח"צים הודיעו על עזיבה מיידית ושני דירקטורים נוספים לא ינסו לחדש כהונתם    את מהלך ההדחה הוביל יעקב לוקסנבורג, ממחזיקי האג"ח הגדולים של סקיילקס
אדריאן פילוט
שר האוצר קבע את העקרונות בניגוד לעמדת פקידי האוצר ובנק ישראל, שממליצים להעלות מיסים    לפיד אישר גרסה מצומצמת ביותר של חוק ההסדרים, בהתאם להבטחת הבחירות    בכיר באוצר: "לפיד נכווה מהתקציב הקודם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il