X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מוחה על אי-קיום הבטחת שר אוצר להעביר כמיליארד שקל למשרדו אבסורד: תוכנית "מחיר מטרה" אושרה ללא נוכחות השר שיזם אותה מתח-שיא בין שני השרים אריאל הודה למנכ"ל ראש הממשלה על סיועו לתוכנית, והתעלם מלפיד
▪  ▪  ▪
אריאל. נעדר מהדיון [צילום: פלאש 90]

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל החרים (יום ב', 23.6.14) את ישיבת ועדת השרים לענייני דיור, שהתכנסה בירושלים כדי לדון ולאשר את תוכנית "מחיר מטרה" להוזלת הדיור. אריאל הודיע רשמית, כי הוא מחרים את הישיבה כמחאה על כך שמשרד האוצר אינו מקיים סיכומים מלפני שבועות אחדים שלפיהן יעביר כמיליארד שקל לתקציב משרד השיכון.
אריאל: "אחזור לדיוני הוועדה לאחר שהאוצר יאשר את ההערה, כפי שסוכם. חלק מתקציב זה מיועד לקיום נושא הדיור הציבורי".
החרם שהטיל שר השיכון מכוון בראש ובראשונה נגד שר האוצר יאיר לפיד, שהוא יו"ר ועדת השרים (המכונה "קבינט הדיור"), ומשרדו הוא האחראי לאי-העברת הכספים. חרם זה, שהוא ללא תקדים בממשלה בשנים האחרונות, מצביע שוב על היחסים המתוחים בין שני השרים.
כך נוצר מצב אבסורדי, שבו מאשרת ועדת השרים את תוכנית "מחיר מטרה", ללא נוכחות השר שיזם אותה ונאבק עליה במשך חודשים, מול התנגדות שר האוצר.
לפני התפוצצות
המתיחות בין שני השרים הגיעה היום לשיא חדש, ועשויה להוביל להתפוצצות, אולי עם השלכות פוליטיות. שרי השרים חלוקים ממילא בנושאי אחרים, כגון תמיכה כספית בהתנחלויות. אריאל פרסם הודעה מפורטת על תוכנית "מחיר למטרה". הוא הודה למשרד ראש הממשלה ולמנכ"לו הראל לוקר על עזרתם, והתעלם בצורה מופגנת מיאיר לפיד.
השנה - מגרשים ל-6,000 דירות מוזלות
על-פי התוכנית, תשווק רשות מקרקעי ישראל - שאריאל עומד בראשה - מגרשים לכ-6,000 דירות השנה ולעוד 12.000 דירות בשנת 2015, תוך התחייבות היזמים למכור 80% מהדירות במחירים קבועים מראש. המחיר המירבי של הדירות יהיה 16,000 שקל למ"ר בנוי. כלומר, כ-1.28 מיליון שקל לדירת 80 מ"ר ו-1.6 מיליון שקל לדירת 100 מ"ר. השנה ישווקו בעיקר מגרשים ל-3,000 דירות בראש העין ולכ-1,500 דירות במודיעין, כחלק מהסכמי הגג שנחתמו בערים אלו. רשות מקרקעי ישראל תפסיד הכנסות, מאחר שהיזמים ישלמו בעד המגרשים מחירים נמוכים, בשים לב לאילוץ של מחירים נמוכים לדירות.
רשות מקרקעי ישראל תמכור את המגרשים תוך קבלת התחייבות מהרוכשים למכור את הדירות במחירים נמוכים ב-20% ממחירי השוק. לצורך קבלת מידע על מחירי השוק, תערך בדיקה של השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי.
בארבע השנים 2019-2016 תשווק רשות מקרקעי ישראל מגרשים לכ-12,000 דירות בשנה. בסוף 2019, על-פי התוכנית - שאין לדעת אם תתממש - ישווקו סך הכל מגרשים לבניית 66,000 דירות מוזלות.
רק 750 מיליון שקל
ועדת השרים החליטה להקצות לפי שעה רק 750 מיליון שקל למימוש התוכנית. לאמיתו של דבר, לא מדובר בהוצאה תקציבית, אלא בנכונות משרד האוצר לוותר על הכנסות ממכירת מגרשים על-ידי הרשות, המועברים אליו מדי שנה. זוהי אחת הסיבות להתנגדות פקידי האוצר לתוכנית, מאחר שהיא תקשה עוד יותר על הכנסת התקציב ל-2015.
בארבע השנים שלאחר מכן, עד סוף 2019, תשווק רשות מקרקעי ישראל מגרשים לבניית כ-42,000 דירות נוספות בשיטה זו. אולם יש לזכור כי במהלך תקופה זו תוקם ממשלה חדשה, וייתכן מאוד שיהיו שרים חדשים עם מדיניות שיכון אחרת.
ועדת השרים לענייני דיור אישרה גם את תוכנית "נתיב לדירה", שלפיה תשקיע המדינה עד 2020 כ-4 מיליארד שקל בבניית כבישים ומחלפים, כדי לקצר את הדרך בין הפריפריה למרכז הארץ, וכך להגביר את הביקוש לדירות בערי השדה. כתבנו עידן יוסף מציין כי החלק בתוכנית המוקדש לשיפור התחבורה הציבורית מזערי, ועומד בניגוד להצהרותיה של הממשלה.

תאריך:  23/06/2014   |   עודכן:  23/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר השיכון החרים ישיבת "קבינט הדיור"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
אלעזר לוין
דוברת רשות מקרקעי ישראל הודיעה כי ועדת השרים לענייני דיור אישרה החלטות של מועצת מקרקעי ישראל    האמת: ההחלטות אינן טעונות אישור של ועדת שרים כלשהי, אלא רק אישור של שר האוצר
עידן יוסף
הממשלה דנה ואישרה תוכנית עידוד עלייה ממדינות אירופה ומאוקראינה בפרט ופרויקט לאומי לעידוד עלייה מכלל ארצות העולם    דנה גם דנה בהסרת חסמים בתעסוקת עולים בישראל    18% עלייה במספר העולים לעומת אשתקד
עידן יוסף
הממשלה אישרה תוכניות רב-שנתיות לחיזוק הישובים הצפוניים בחמש השנים הקרובות    דגשש על פתרונות דיור, עידוד הצמיחה ופיתוח כלכלי
אלעזר לוין
ועוד 1,000 לחקלאות או ענפים אחרים    מספר פועלי הבניין הפלשתינים יגדל ב-12%    הממשלה מכסה את עצמה: זו לא הבטחה ולא התחייבות
עידן יוסף
מחריפות המהלומות בין האישים: ראש בממשלה אומר שללפיד אין ניסיון ומצטט כיצד הוא פועל בניגוד לדברים שאמר בעבר    לפיד: לא לעשות כלום - זו לא מנהיגות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il