X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ד"ר יעקב שיינין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "הנתונים מתחילת 2013 מלמדים שישראל נמצאת בשלב שבו היכולת להמשיך ולרדת במספר ההרוגים נעשית קשה יותר ויותר.. כדי להמשיך ולצמצם את מספר ההרוגים בכבישים ולהגיע ליעד של בין חמשת המדינות הבטיחותיות בעולם יש להחזיר את תקציב הרשות ל-550 מיליון שקל ולהגדיל בצורה חדה את האפקטיביות של הרשות"
▪  ▪  ▪
אין תקציב [צילום: פלאש 90]

לאחר שנים רצופות של ירידה מתמשכת ודרמטית במספר ההרוגים בתאונות דרכים, מצביעים נתוני 2013 והמחצית הראשונה של 2014 כי המגמה הזאת הואטה מאוד.
דברים אלו הוצגו (24.6.14) בפני ועדת הכלכלה על-ידי יו"ר הרשות הלאומית בבטיחות בדרכים, ד"ר יעקב שיינין, שהבהיר שעל-מנת לפעול בנחישות כדי להגיע ליעד שנקבע לשנת 2020 להציב את ישראל בין חמש המדינות המובילות בעולם, מבקשת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להגדיל את תקציב הפעילות שלה לשנת 2015 ו- 2016, ולהעמידו על 550 מיליון שקל, בדומה להיקף התקציב המקורי שנקבע לה עם הקמתה ולפני שקוצץ משמעותית. בנוסף חשוב להזכיר שהרשות עברה בשנתיים האחרונות תהליך התייעלות בכול המישורים שמאפשר לה היום לנהל תקציב בסדר גודל של 550 מיליון שקל בצורה יעילה ואפקטיבית.
האתגר המרכזי של הרשות בא לידי ביטוי בחודשים האחרונים כאשר בחודשיים הראשונים של 2014 נרשמה אומנם ירידה של כ-20 הרוגים, בהשוואה לשנת 2013 אבל זו הייתה תוצאה של 14 ימי גשם פחות בחודשיים הראשונים של 2014. לעומת זאת בחודשים מארס-יוני 2014, נראה שאין כל ירידה בהרוגים בהשוואה לשנת 2013. לאור נתונים אלו, צופים ברשות קשיים בשמירה על קצב הירידה במספר ההרוגים.
על-פי התחזית המנחה את עבודת הרשות, צפויה מצבת כלי הרכב בישראל להיות מוכפלת כמעט פי שניים עד שנת 2030, מ-2.8 מיליון ל-5.4 מיליון כלי רכב. כך, ללא מערכת להסעת המונים מודרנית ויעילה, עלולה להיווצר בעיית בטיחות חמורה.
למעלה מ-30% מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל
בעיה קשה במיוחד עליה מתריעה הרשות, הינה ריבוי ההרוגים והנפגעים מקרב הולכי הרגל. בשנת 2014 התופעה מחמירה מאוד. 35%-30% מכלל ההרוגים בתאונות בארץ הינם הולכי רגל זאת לעומת מתחת ל-20% במדינות המפותחות. הולכי הרגל הפגיעים במיוחד הם ילדים במגזר הערבי, זקנים במגזר היהודי בתחום העירוני, ונפגעים מקרב העוצרים בשולי הדרכים הבינעירוניות.
ברשות מעריכים כי נדרש טיפול אפקטיבי באוכלוסיות הפגיעות, ובכלל זה המגזר הערבי ובמיוחד ילדים במגזר; קשישים הולכי רגל במגזר היהודי; רוכבי אופנועים ובמיוחד אופנועים כבדים; נהגים צעירים; רוכבי אופניים תוך דגש מיוחד על אופניים עם מנוע חשמלי; וטיפול בהתנהגות נהגים בשולי כבישים מהירים.
מוקד לבעיות בטיחות בשילוב עם מוקד 100
במסגרת פעילות הרשות השנה ובשנה הבאה, יושם דגש על מיפוי ממוחשב של כל הכשלים והאזורים המסוכנים בכל כבישי ישראל, בזמן אמת. מוקדנים למענה לבעיות בטיחות, שיפעלו במסגרת הרשות, יהיו זמינים 24 שעות ביממה במוקד מיוחד, ויחוברו למוקד 100 של המשטרה.
על-מנת להקטין את מספר ההרוגים כתוצאה מעצירה בשולי הכביש, מציעה הרשות לייעד מכוניות גרר ותיקונים שיהיו זמינות בקרבת הכבישים המהירים, ויגיעו למתן עזרה בתוך 15 דקות מהפנייה אליהם. קריאה לרכב גרר תעשה באמצעות מוקד בטיחות של הרשות, והניידת שתגיע לרכב שעצר בשלולים תחנה מאחוריו.
הרשות תמפה את הכבישים המהירים ותציע מקומות לחניונים למנוחה שיהיו מצוידים בשירותים (ולפעמים גם בדוכני אוכל ושתיה), בצדי הכבישים המהירים.
להסדיר את תחום האופניים החשמליים
נוכח הכמויות הגדלות והולכות של אופניים חשמליים, מדגישה הרשות את ההכרח לחדש את "הוראות השעה" לאימוץ התקן האירופאי לאופניים עם מנוע עזר חשמלי, ובמיוחד להקפיד על מנוע המופעל רק בעת דיווש, ומגבלת מהירות של עד 25 קמ"ש. על-פי ההצעה, אופניים חשמליים עם מצערת יהיו כלי רכב המחויב ברישיון.
הרשות מבקשת גם לקבוע גיל מינימלי של 14 שנה לרכיבה על אופניים עם מנוע עזר חשמלי, לאכוף תקן של מהירות ועוצמת מנוע לאופניים עם מנוע עזר חשמלי, להכשיר מסלולים מיוחדים לאופניים - ולאכוף איסור נסיעה על מדרכות לכל סוגי האופניים.
100 ניידות חדשות למשטרת ישראל ו-1500 סטודנטים שיועסקו כשוטרי תנועה מוסמכים
במסגרת הסכם אסטרטגי עם המשטרה, בשנים הקרובות תספק הרשות למשטרת התנועה עוד כ-100 כלי רכב כך שמספר כלי הרכב של משטרת התנועה והמתנדבים יעמוד על 400 כלים, בתוספת 50 אופנועים, שיופעלו כולם ב-3 משמרות. בנוסף, תממן הרשות עד 1,500 סטודנטים שיועסקו כשוטרי תנועה מוסמכים. זה בנוסף ל-100 ניידות שהרשות כבר מספקת למשטרה.
הרשות תהיה שותפה מלאה בקביעת התפוקות, המדדים, סוגי הפעילויות והאזורים לפעילויות אותן היא מממנת. בכל ניידת אותה מספקת הרשות למשטרה יותקן GPS, שיאפשר לדעת בזמן אמת את מיקומו ולבצע ניתוח אפקטיביות של פעילותו. משטרת התנועה תזין ותעלה את נתוני המיקום המדויקים של כל תאונה, על גבי מפת ה- GPS - ותבדוק בכל תאונה קטלנית האם נעשה שימוש בטלפון סלולרי על-ידי הנהג.
רפורמה בסיווג חומרת הפציעה של פצועי תאונות דרכים
על-מנת להרחיב את בסיס הידע ולשפר את איכות הנתונים בתחום תאונות הדרכים, חתמה הרשות הסכם עם הלמ"ס ומכון גרטנר למחקרי בריאות. מכון גרטנר יסווג את כל פצועי תאונות הדרכים שיגיעו לבתי החולים ולמרכזי טראומה, לפי סיווג רפואי של חומרת הפציעה, בקטגוריות: קל, בינוני, קשה וקשה מאוד. הסיווג הזה יאפשר לסגור את הפערים בין שיטות הדיווח הקיימות כיום, כאשר משטרת התנועה מסווגת את נפגעי תאונות הדרכים לשתי קבוצות: האחת המוגדרת "תאונות דרכים" והשנייה של קבוצת "נפגעים כללי" - כאשר בשתיהן נכללים נפגעים בדרגת חומרה גבוהה מקל.
לצורך מיון פצועי תאונות הדרכים תשלב הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) בין קבוצת נפגעי תאונות דרכים לבין הפצועים בדרגת חומרה מעבר לקל, שבקבוצה השנייה והכל עלפי הקריטריונים הרפואיים - ובאופן שיאפשר לקבל תמונה אמיתית יותר של היקף הפגיעות בתאונות.

תאריך:  24/06/2014   |   עודכן:  24/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עצירה בירידה במספר ההרוגים בתאונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
העילה הנטענת: ליקוי בחישוב דמי האבטלה המביא לאפליה לרעה של עובדי המגזר העסקי, משום ששבוע העבודה שלהם נמשך חמישה ימים ולא שישה
עופר וולפסון
יחידת האכיפה באוצר הביאה להשבה של כ-17 מיליון שקל מטיפול בחריגות שכר ב-2013    ב-3 שנים האחרונות חסכה המדינה 1.5 מיליארד שקל מטיפול בחריגות    עם זאת, יותר ממחצית הכסף הציבורי לא עבר בדיקה
יפעת גדות
החוק יאושר סופית ביום שני    "כשמדינה מתרגלת להשתמש במעצרים מנהליים כדבר שבשדרה, היא מוצאת את עצמה מפרה זכויות אדם בסיסיות ומביאה חוקים שלא היו צריכים לבוא"
יפעת גדות
בהקלטה של דיון, במסגרת מסיבת עיתונאים, נשמעו הדברים הבאים: "את זו שצריכה להינשא תחילה", "היא בטח רווקה", ו"את לא יכולה לפחות שיהיו לך ילדים"?    פרש מהמפלגה בגלל המבוכה לה גרם
מירב ארד
נייר עמדה שפרסם האיגוד הישראלי לרפואת ילדים חוזר על ההמלצה לכלול מוצרי חלב בתזונת ילדים כחלק מתזונה בריאה וקובע כי אין קשר בין צריכת חלב פרה לתופעות של נזלת ושיעולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il