X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יחידת האכיפה באוצר הביאה להשבה של כ-17 מיליון שקל מטיפול בחריגות שכר ב-2013 ב-3 שנים האחרונות חסכה המדינה 1.5 מיליארד שקל מטיפול בחריגות עם זאת, יותר ממחצית הכסף הציבורי לא עבר בדיקה
▪  ▪  ▪
הממונה על השכר והסכמי עבודה, קובי אמסלם [צילום: דוברות האוצר]

הממונה על השכר והסכמי עבודה, קובי אמסלם, הגיש (יום ג', 24.6.14) ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, את דוח חריגות השכר לכאורה בגופים הציבוריים לשנת 2012 ואת דוח פעילות יחידת האכיפה ויחידת החקירות לשנת 2013.
פעילות יחידת האכיפה בראשה עומדת סגנית הממונה על השכר, אתי גבאי-מורלי, הביאה לחיסכון לקופת המדינה ב-3 השנים האחרונות של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל מטיפול בחריגות שכר. פעילות יחידת האכיפה ויחידת החקירות לשנת 2013 הביאה להשבה של כ-17 מיליון שקל מטיפול בחריגות שכר. החיסכון השנתי הנובע מפעולות אלו עומד על כ-159 מיליון שקל, ובא לידי ביטוי בכ-600 מיליון שקל בחיסכון האקטוארי.
עם זאת, עלות השכר בגופים שטרם נבדקו על-ידי יחידת האכיפה מוערכת בכ-34.4 מיליארד שקל בשנה, מתוך עלות שכר כוללת של 57.4 מיליארד שקל בכלל הגופים המפוקחים - יותר ממחצית.
יחידת החקירות בראשה עומד סגן הממונה על השכר, יובל מכפש, הביאה בשנה האחרונה לפתיחת 15 תיקי חקירה משמעתיים נגד מאשרי חריגות שכר, ונערך שיתוף פעולה עם רשויות האכיפה ומשרדי הממשלה השונים במקרים בהם נחשפו אי-סדרים. כתוצאה מפעילות יחידת החקירות הוגשו מספר כתבי תובענה לביה"ד למשמעת וכן הוטלו סנקציות מרתיעות על מאשרי חריגות שכר.
כך למשל, הועברה מתפקידה סמנכ"לית בכירה ברשות מקומית לתקופה של 30 חודשים. זאת בנוסף על השעייתה מתפקידה למשך 9 חודשים, במהלכם התנהל ההליך המשמעתי כנגדה. בנוסף, הוטלו סנקציות כלכליות על בעלי תפקידים בכירים בגופים נתמכים ומתוקצבים.
הפחתה בהיקף החריגות בזכות הגברת האכיפה
בדוח צוין כי בשנה האחרונה, שוקד אגף השכר על פיתוח מערכות ממוחשבות שמאפשרות זיהוי חריגות שכר בזמן אמת. מערכות אלו יזהו חריגות שכר המשולמות בחודש השוטף ובכך ימנעו תשלומים חורגים ויותר מכך, ימנעו את הצורך בהליכים מנהליים ומשפטיים בעתיד.
דוח חריגות השכר לכאורה בגופים הציבוריים לשנת 2012 מתייחס ל-743 גופים שדיווחו לממונה על השכר המעסיקים כ-350 אלף עובדים: 255 רשויות מקומיות, 133 מועצות דתיות, 122 חברות עירוניות, 72 חברות ממשלתיות, 72 חברות ממשלתיות, 68 איגודי ערים 52 תאגידים ו-41 גופים נתמכים.
מניתוח השינויים בשכר בשנת 2012 עולה, כי ב-76 מתוך 743 מהגופים הציבוריים קיימות חריגות שכר לכאורה המהווים כ-10% מהגופים הציבוריים, לעומת כ-19% אשתקד. עוד עולה כי המגזר שבו נמצא שיעור החריגות הגבוה ביותר הינו מגזר הגופים הנתמכים - 19 גופים חורגים מתוך 41 גופים, כ-46%. רוב הגופים החורגים לכאורה במגזר זה הינם מוסדות להשכלה גבוהה.

תאריך:  24/06/2014   |   עודכן:  24/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיליארדים בחריגות שכר בגופים הציבוריים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
העיקר שכולם יודעים להתעלל ...
דחליל  |  24/06/14 23:50
 
- חבל שלא פרשו משפיטה! ל"ת
גחלילית  |  25/06/14 09:35
 
- חבל שלא פרשו משפיטה! ל"ת
גחלילית  |  25/06/14 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
החוק יאושר סופית ביום שני    "כשמדינה מתרגלת להשתמש במעצרים מנהליים כדבר שבשדרה, היא מוצאת את עצמה מפרה זכויות אדם בסיסיות ומביאה חוקים שלא היו צריכים לבוא"
יפעת גדות
בהקלטה של דיון, במסגרת מסיבת עיתונאים, נשמעו הדברים הבאים: "את זו שצריכה להינשא תחילה", "היא בטח רווקה", ו"את לא יכולה לפחות שיהיו לך ילדים"?    פרש מהמפלגה בגלל המבוכה לה גרם
מירב ארד
נייר עמדה שפרסם האיגוד הישראלי לרפואת ילדים חוזר על ההמלצה לכלול מוצרי חלב בתזונת ילדים כחלק מתזונה בריאה וקובע כי אין קשר בין צריכת חלב פרה לתופעות של נזלת ושיעולים
איתמר לוין
בעלי חנות אופניים בתל אביב החנה אותם במשך 12 שנים על המדרכה, וכאשר קנסה אותו העירייה - טען שהיא פוגעת בחופש העיסוק ומפלה אותו אל מול "תל-אופן"    ביהמ"ש דחה את עתירתו
עופר וולפסון
ההשקעה לפי 1.9 שקל למניה; בנוסף תעניק לבית ההשקעות 2 מיליון אופציות במחיר מימוש 2.50 שקל למניה לתקופה של שנתיים וחצי, שיכניסו לה 5.1 מיליון ש"ח בהנחת מימוש מלא    ילין לפידות יחזיק ב-5.9% מהון המניות של אינסוליין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il