X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התכנון צפוי להסתיים עד 2016 בינתיים לא ברור כיצד תשפיע רכבת העמק על קו המטרו-נשר וכיצד יושפע כלכלית-תחרותית מערך התחבורה הציבורית באזור כולו
▪  ▪  ▪
דרך בר יהודה. כיצד יושפעו יתר הקווים בכביש? [צילום: סטריט וויו]

חברת יפה נוף מקדמת את סלילתו של קו מטרונית חדש לעיר נשר. הקו, שמספרו 4 ייקרא גם "מטרו-נשר". תוכניות ראשונות בעניין הוצגו לאנשי העירייה לפני כמה חודשים בידי חברת יפה נוף. רוח גבית לקידום הקו, כמו גם לקידומה של פתיחת תחנת רכבת בעיר במסגרת מיזם "רכבת העמק", ניתנה על-ידי שר התחבורה ישראל כ"ץ במהלך ביקורו (יום ג', 24.6.14) בנשר, ביקור בו הנחה לקדם שורת פרויקטים תחבורתיים בעלות כוללת של כמיליארד שקלים.
על-פי ההצעה של יפה נוף, ניתן יהיה להקים בתוך 3 שנים קו מטרונית נוסף. הקו לא יעלה אל תוך נשר, אלא יהיה קו מישורי לאורך שדרות בר-יהודה. תחילתו של הקו תהיה בלב המפרץ, וסיומו מסתמן ביגור, ואולי באחת משתי החלופות הנוספות - בטירת הכרמל או בשכונת הדר, שאליה מגיע קו 3 של המטרונית.
אורך הקו בחלופת יגור מתוכנן לכ-7 ק"מ. על-פי המתוכנן, מסלול התחבורה נשר לא יהיה ייעודי רק למטרונית, אלא גם ליתר קווי התחבורה הציבורית, ככל הנראה לקח מחיפה שבמרביתה לא הורשו קווי אגד לנוע בנתיבי המטרונית, מגבלה שיצרה בעיה במעברים בין הקווים. מנתוני חברת יפה נוף עולה כי אזור נשר "מייצר" קרוב ל-4,600 נסיעות תחבורה ציבורית ליום. השר כ"ץ אמר בביקורו כי "נשר הולכת לצמוח בקרוב ל-35 אלף תושבים, ואנחנו במשרד התחבורה רוצים להניח את התשתיות המתאימות לכך". גורמי מקצוע במשרדו העריכו כי עם השלמת התכנון ניתן יהיה לצאת לביצוע כבר בשנת 2016.
פתיחת קו BRT לנשר מעלה לא מעט שאלות סבוכות, ובהן האם נשקלה חלופת רכבת קלה (LRT), כיצד תשפיע כניסת תחנת רכבת "נשר" של "רכבת העמק" על מידת השימוש בקו מטרו-נשר והאם נשקלו ההתנגדויות האפשריות מצד החברות הפועלות באזור שעשויות להידרש לצמצם שירות ולבטל קווים - ג'י בי טורס והחברות של קבוצת עפיפי בנצרת, בנתיב אקספרס ובאומני אקספרס, וכן יש להשוות את התכנון הנוכחי ל"הסעת המונים במטרופולין חיפה - תוכנית אב" שהוגנה בעבר עבור האיזור. כמו-כן, על התוכנית לתת מענה למערכת התעריפים הסבוכה באזור בדומה למטרופולינים הגדולים באופן שלא יפלה בין המשתמשים השונים וישגע אותם כפי שקיים בגבולות אזורי התעריפים כיום במטרופולין חיפה. מיפה נוף נמסר כי "קו המטרונית לנשר נמצא בשלבי תכנון ראשוניים בלבד. התכנון מבוצע, על-פי הנחיית משרד התחבורה, על-ידי צוות תוכנית אב לתחבורה של יפה נוף בתיאום עם עיריית נשר".
במהלך סיורו של שר התחבורה בנשר, הציג בפניו ראש העירייה אברהם בינמו גם את תוכנית העירייה לסלילת "עוקף נשר" (כביש 705) ולהגברת הבטיחות בכבישי העיר, הסדרת התנועה והחנייה.
נשר צפויה ליהנות פעמים: גם מהחיבור של רכבת העמק וגם מקישורה לזרוע הצפונית של כביש 6. תחנת הרכבת של נשר מתוכננת על תוואי הרכבת ההיסטורי בין כביש 75 המוביל אל הצ'ק פוסט לכביש בר יהודה הפנימי. בעבר היה הרחוב המרכזי בעיר התחתית של חיפה, וכיום כביש בר יהודה בנשר הפך לציר מרכזי. נשר הפכה למרושתת מכל הכיוונים ונהנית גם מפתיחת מנהרות הכרמל ובעתיד מהרכבל המתוכנן מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה. זמן הנסיעה לצומת לב המפרץ יתקצר בחצי ל--5דקות ברכבת ויחזק עוד יותר את הקשר בין נשר למטרופולין חיפה. בהמשך, בסמוך לתחנת הרכבת מתוכננת הקמת מרכז תעסוקה ומסחר ענק בשטח כולל של 600 אלף מ"ר.

מפת קווי התחבורה הציבורית בנשר
תאריך:  25/06/2014   |   עודכן:  17/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתכנון: תחנת רכבת בנשר וקו מטרונית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המטרונית כשלון מחץ קטסטקרופה
הרס מוחלט  |  28/06/14 16:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
החוזה מאפשר הנחה של 30-50 אחוזים ממחיר הנסיעה    התעריפים בישובים רבים זולים ממילא יחסית למקביליהם בשאר הארץ
יצחק דנון
הנהגים השכירים טוענים שההנהלה מפרה את ההסכם שנחתם רק לפני שלושה חודשים, דורשת שעות נוספות מעבר לתקרה החוקית ומבצעת רישומים שנועדו להסתיר עובדה זו
עידן יוסף
בעיות תקשורת ובעיות ביורוקרטיות מונעות השלמת מכונות להנפקת כרטיסים בבסיסים לקווים דחוסים    אגד בפתרון ביניים: הזמנה טלפונית מוקדמת לשיזפון ולבסיסי הסיירים
עידן יוסף
דבר לא ישתנה עד שיקרה אסון: משרד התחבורה מגדיר קווי תלמידים כקווי שירות לכל דבר. הוא מאפשר הסעת תלמידים צפופים בעמידה וללא חגורה באוטובוסים עירוניים תוך סיכון של ילדים
עיד יוסף
סופרבוס השלימה את גיוס ההון לאשכול העמקים ושילמה תמלוגים    זכתה במרס השנה במכרז העמקים ותפעיל את קווי התחבורה הציבורית בטבריה, בעפולה וביקנעם באמצעות 292 אוטובוסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il