X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך נקבע בוועדה לביקורת המדינה בעקבות תחקיר עיתונאי, ועקב יחסים עכורים ביחידת מבקר מערכת הביטחון יו"ר הוועדה אמנון כהן: לא ייתכן שסגן הרמטכ"ל ינחה "לצמצם את הביקורת בצה"ל"
▪  ▪  ▪
המבקר חגי ארז-טננבאום
דה-לגיטימציה למבקר החדש של מערכת הביטחון
אבי דוידוביץ
רמטכ"ל פוסל למעשה את מבקר מערכת הביטחון החדש, מונע מהמבקר למלא את תפקידו ושולל את הלגיטימיות של המינוי * המבוקר מבקש לבחור את המבקר שלו * אם המינוי של המבקר תקין אך אינו מוצא חן בעיני המבוקר, עומדות בפניו שתי אפשרויות: לשתף פעולה עם המבקר, או לעזוב את משרתו. במנהל תקין אין אופציה לגיטימית נוספת
לרשימה המלאה

מבקר המדינה יבדוק טענות לגניזת דוחות-ביקורת במערכת הביטחון, כך נקבע (יום ד', 26.6.14) בישיבת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת. זאת, בעקבות תחקיר בנושא עיתונאי, ועקב יחסים עכורים ביחידת מבקר מערכת הביטחון.
בדיון נמסר כי כהונתו של מבקר מערכת הביטחוןף חגי ארז-טננבאום, שהייתה אמורה להסתיים בחודש ספטמבר לא תוארך. ארז-טננבאום אמר כי הוא "מצטער על הכתבה שנעשתה מתוך כוונה לפגוע בי. דוח-סופי וחתום ע"י המבקר יכול להיחשב "גנוז", אך נירות-עבודה בלתי-רשמיים אינם יכולים "להיגנז", אלא רק לא להתפרסם, כי הם לא היו בשלים דיים או שמסד הנתונים שלהם לא מספק, או שהמתודה לא טובה וכדומה.
"בשלוש השנים האחרונות שאני בתפקידי לא נגנזו דוחות. הדוח על ההתאבדויות לא החל בזמני, אך הוא הופסק כי חרג מנהלי עבודה בארגונים דומים. מוניתי כי סמכו על שיקול-דעתי, וכמו כל מבקר אחר, אני צריך להכריע בין נושאים חשובים לחשובים-יותר. התמשכות עריכת הביקורת, היא נושא חשוב וקריטי - שכל המבקרים מתמודדים איתו. בכל שנות כהונתי לא שמעתי הערה אחת משר הביטחון הנוכחי (משה יעלון) או הקודם (אהוד ברק), ודווקא סגן הרמטכ"ל חושב שביצעתי יותר מדי ביקורות".
יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) מתח ביקורת חריפה על הנחיה בכתב של סגן הרמטכ"ל "לצמצם את הביקורת בצה"ל". כהן הבהיר כי כתוצאה ממעקב ומהתמדת צוות הוועדה מישיבות קודמות, החל בתפקידו מבקר לצה"ל, וקרא לו לפעול לתיאום עם מבקר מערכת הביטחון, כדי למנוע עבודה כפולה. לדברי כהן, העובדה שחלק מעובדי מבקר מערכת הביטחון הם חיילים המתחלפים כל שלוש שנים - היא כשל מערכתי הפוגעת בעבודה רצופה ומתמשכת. כהן ביקש ממבקר המדינה לבדוק את שיקולי מבקר מערכת הביטחון בהפסקת ביקורות ואת הטענות לגניזת דוחות כאלו, ולשקול להעניק הגנה לסגנית המבקר - שמתחה עליו בדיון ביקורת חריפה. כהן אף פנה לשר הביטחון לפעול לכך שהמבקר החדש למערכת הביטחון, ייבחר ללא רבב וללא משקעי-עבר.
ישראלה מרוז, מבקרת לשעבר ביחידה, סיפרה כי "ערכתי ביקורת על מחלקת בריאות הנפש בצה"ל ותוך כדי כך הערתי הערות-תחזית חמורות לנושא ההתאבדויות בצה"ל. בעקבות זאת, התחילו מלחמת-אגו וכיפופי-ידיים מצד המבקר טננבאום, למרות שלא נפל בדוח או בהערותי כל פגם ולא הייתה כל חריגה בלוח-זמנים או בנהלים - טיוטת הדוח נגנזה על ידו ובתקופתו. שלושה ראשי אכ"א פנו לטננבאום והתחננו אליו שיפרסם אותו, אך הוא סירב. מדובר בעוול למבוקרים, לצה"ל ולמדינת ישראל".
העיתונאי שחר גינוסר, שערך את התחקיר בעניין הוסיף בדיון כי "לפני הפרסום ביקשתי להיפגש עם מבקר מערכת הביטחון, אך הוא סירב. שוחחתי עם רבים מהקצינים ביחידת הביקורת, ואלה אמרו במפורש כי המבקר מבקש להקטין את השפעת הביקורת. בנוסף, לדבריהם ארז-טננבאום מבקש מסמכים על דברים שאי-אפשר לגבותם במסמכים".
אילת שפירא, סגנית מבקר מערכת הביטחון, הצטרפה לדבריו, וציינה כי הכתבה בנושא "היא קצה-קרחון על התנהלות מר טננבאום. אני מוותיקות היחידה וזכיתי לפרסי הצטיינות והוקרה משר הביטחון על עבודתי, ואילו המבקר שולל ממני את סמכויותיי הקבועות ע"פ חוק, יוצר אוירה עכורה, מפיץ נגדי מכתבים רווים בהשמצות ולשון הרע במערכת הביטחון, פוגע בשמי הטוב ורדף אותי על שעות עבודתי בהערות מכוערות". שפירא האשימה כי בשנות כהונתו של טננבאום, ירד היקף הדוחות ביותר מ 50% - ואילו שכר היועצים ביחידה עלה מ-100 אלף ש"ח ליותר מ-2.5 מיליון ש"ח. דורון כהן, נשיא איגוד המבקרים טען כי "מדובר באירוע חמור ותופעה מגונה שעובדי מערכת הביטחון, מדברים עם עיתונאים ומעבירים לו חומרים ודוחות מבצעיים".
אילן הררי, מבקר צה"ל החדש, סיפר כי "מטרתנו לסייע לצה"ל להשיג את מטרותיו ועמידתו בייעודו. גיבשנו נהלים, לוח זמנים, סדרי עבודה וקוד אתי ליחידת ביקורת צה"ל, ואנו מתואמים עם מבקר המדינה ומבקר מערכת הביטחון".

תאריך:  26/06/2014   |   עודכן:  26/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אהוד ברק  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  אילן  הררי  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא תוארך כהונת המבקר שגנז דוחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
ח"כ אלעזר שטרן שלח מכתב לאורי לופוליאנסקי בו שיבח אותו על פועלו    כינה את גזר דינו "סערה משפטית" והביע חשש שאם בית המשפט העליון לא יקבל את ערעורו הדבר יפגע בערכים ובאמון במערכת המשפט
מחלקה ראשונה
התקנות לא אושרו    ח"כ גפני תוקף: חוק הגיוס הוא ניסוי בבני אדם    שקד: הקשיים מקורם בחבלי לידה לנוכח הזמן הקצר שעבר מאז אושר החוק
מחלקה ראשונה
אומר כי החמאס הוא ארגון שחרור
עידן יוסף
ועדת הכנסת אישרה את המלצות הוועדה הציבורית הנוגעות לתנאי עבודתם של העוזרים הפרלמנטריים    ההחלטה התקבלה פה אחד וללא מתנגדים
מחלקה ראשונה
יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים ח"כ צור: אסור שיחזור על עצמו המצב שבמשך חצי שנה אין לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקציב מאושר    יו"ר הרשות שיינין: הדבר נבע מבעיה בין ההנהלה למועצת הרשות - נגיש את התקציב לשנה הבאה במועד; המשטרה: עד לפני שבוע לא קיבלנו כלום מהרשות - אם לא ירכשו ינשופים חדשים ב-1 בינואר 2015 לא נוכל לאכוף עבירות שכרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il