X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה העברית הודיעו על פתיחה בעיצומים בשל הרעת שכרם ובשל הפרה שיטתית של ההסכמים שנחתמו עמם המרצים לא יזינו ציונים למבחנים ולעבודות של הסטודנטים
▪  ▪  ▪
"האוניברסיטה רומסת זכויותינו" [צילום: איתמר לוין]

חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה העברית הודיעו (יום ה', 26.6.14) על פתיחה בעיצומים בכל הקמפוסים של האוניברסיטה. כחלק מהעיצומים, שעליהם הוחלט בישיבת הוועד שהתקיימה ביום שלישי האחרון, לא יוזנו ציוני המבחנים והעבודות שייבדקו חברי הסגל עד ליישוב המחלוקת מול הנהלת האוניברסיטה.
ארגון חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה העברית - מו"ח (מורים וחוקרים)- הודיע על סכסוך עבודה עוד בתחילת חודש מאי 2014. ואולם, במגעים שהתקיימו בין הארגון לבין הנהלת האוניברסיטה לא נמסרו כל פרטים לגבי תוכנית הפיטורים המתוכננת והצידוק לה, אם בכלל. "לכן לא היה מנוס מלממש את ההכרזה על אמצעים ארגוניים שהיותה חלק מההכרזה על סכסוך עבודה", נמסר מן הארגון.
בשבועות האחרונים נחשפה כוונת האוניברסיטה העברית בירושלים לבצע מהלך של הרעת תנאים וקיצוצים נרחבים בקרב חברי הסגל הזוטר בכל ארבעת הקמפוסים של האוניברסיטה. לטענת חברי הסגל האקדמי הזוטר, האוניברסיטה מפרה באופן שיטתי את ההסכמים שעליהם חתמה בשנת 2012 ופוגעת באופן אנוש בביטחון התעסוקתי והכלכלי של חברי הסגל הזוטר.
כך למשל, בניגוד להסכמים האוניברסיטה לא עומדת בהתחייבויותיה למינויים רב-שנתיים לעמיתי הוראה ודוקטורנטים, לא מקפידה לשלם לכולם את תוספת השכר שנקבעה עבור הוראה פרונטלית. הפרות אלו נוספות להחלטת האוניברסיטה על מהלך הכולל קיצוץ תקציבי של כ-20% בתקציב ההוראה של הפקולטה למדעי הרוח, אשר יבוא לידי ביטוי בפיטורים רחבי היקף של חברי הסגל הזוטר. זאת, לאחר שבשנת הלימודים הקודמת, לאחר קיצוץ של 3 מיליון שקל שהוביל לפיטורי עשרות מרצים התחייבה כי לא תבצע הליך פיטורים נוסף מבלי שהנושא יובא לידיעת הארגון עוד בחודש פברואר 2014. ההודעה על פיטורי המרצים במועד זה, סוף הסמסטר, לא מאפשרת למרצים למצוא משרות חלופיות במוסדות אקדמיים אחרים כיוון שתוכניות הלימודים מסוכמות.
"בעוד שבימים האחרונים נחשפו חריגות השכר של בכירים באוניברסיטה העברית, אשר זוכים לקביעות, תנאים סוציאליים ושכר הוגנים, חברי הסגל הזוטר - עמיתי הוראה ומורים מן החוץ, ודוקטורנטים - האמונים על מרבית ההוראה באקדמיה - מועסקים בדומה לעובדי קבלן ונאלצים בכל שנה להתמודד עם חרב הפיטורים, להיאבק על זכותם להתפרנס בכבוד ולהמשיך ללמוד וללמד תוך שזכאותם לביטחון תעסוקתי נרמסת", נמסר בהודעת הסגל הזוטר.
יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר - מו"ח - באוניברסיטה העברית, ד"ר אסתר סרוק, הסבירה כי המרצים נוקטים בצעד כואב זה כמוצא אחרון לאור התנהלות האוניברסיטה אשר מגלה חוסר רגישות כלפי עובדיה, שאת זכיותיהם היא רומסת ועשרות חוקרים ומרצים מהשורה הראשונה שהיא מתעתדת לפטר. "אנו מקווים להגיע לסיום הסכסוך בהקדם לטובת כולם ובאופן שישמור על זכויות חברי הארגון וימנע את הפגיעה המתמשכת בהם", אמרה.

ההנהלה: השביתה פגעה בתהליך ההידברות

מהנהלת האוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי בימים האחרונים הנהלת האוניברסיטה נמצאת בעיצומם של דיונים עם ארגון הסגל הזוטר, הנוגעים להליכי התייעלות בפקולטה למדעי הרוח. עוד נמסר כי במהלך דיונים אלו סוכם כי צוות מצומצם של נציגי הארגון והאוניברסיטה, ייפגש שוב ביום ראשון הקרוב על-מנת לדון בנושא העסקת הסגל הזוטר בפקולטה למדעי הרוח.
"בשעה שדיונים אלו עדיין מתנהלים, החליט ארגון הסגל הזוטר להכריז על שביתה אשר פוגעת בתהליך ההידברות הנוכחי. הסיבות לשביתה שאותן מציג הארגון הן חסרות כל בסיס. ההחלטה על שביתה מנוגדת לדו-שיח ולמאמץ האמיתי והכן להגיע לפתרון תוך התייעצות משותפת", נמסר מדוברות האוניברסיטה.
"האוניברסיטה קוראת לארגון לשוב לדיונים שנקבעו ולא לצאת בצעדים קיצוניים אשר פוגעים פגיעה מיותרת בציבור הסטודנטים".

תאריך:  26/06/2014   |   עודכן:  26/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרצי העברית שובתים; לא יהיו ציונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכי קשה בגלל הבירוקרטיה
שחצן מהעברית..  |  26/06/14 15:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תומך במגמה בבית המשפט העליון לצמצם את שיקול הדעת הרחב בנושאי נזיקין, אותו יצר ברק    השופטת אבניאלי: לקבוע בחוק שנשיא המדינה יושעה מהרגע בו תיפתח נגדו חקירת משטרה
איציק וולף
צוות מיוחד של שירותי כבאות והצלה יתחיל הבוקר לחקור את דליקת הענק ביער ירושלים    15 מבנים ניזוקו ול-5 מהם נגרם נזק כבד
מיטשל א' לוין
בפראג קשרו משפחות סוחרים יהודיים אמידים קשר נגד התוספות יום טוב
עידן יוסף
הנשיא הנבחר: "אני רואה בדבריו של מחמוד עבאס הזדמנות לבניית יחסי אמון בין הצדדים"
עידן יוסף
כך נקבע בוועדה לביקורת המדינה בעקבות תחקיר עיתונאי, ועקב יחסים עכורים ביחידת מבקר מערכת הביטחון    יו"ר הוועדה אמנון כהן: לא ייתכן שסגן הרמטכ"ל ינחה "לצמצם את הביקורת בצה"ל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il