אם הדבר מוצא חן בעיני ישראל כ"ץ,
שר התחבורה, אם לאו, אפליקציות סלולריות יהיו האמצעי דרכו יזמינו הסעות בעתיד. טכנולוגיות פורצות דרך הצמיחו מונופולים. כך קרה במערכות ההפעלה עם התפשטות המחשב האישי ("חלונות" של
מיקרוסופט); במנועי החיפוש, עם התפשטות השימוש באינטרנט ("גוגל"), וכך מסתמן גם בתחום אפליקציות התחבורה.
אבל, אף אחד לא מתעניין בהתהוותו של מונופול חדש. במקום לאמץ את הטכנולוגיה ולאלף אותה לטובת הנוסעים, עוסקים קברניטי ענף התחבורה במשחקי כוח ומלחמות על שטחי מרעה: האם יותר לגטקסי לעבוד בנתב"ג, או שהמונופול בה יישמר לזכיין של רש"ת? האם יורשה ל-Uber לגייס נהגים בתל אביב?
לפני שהגולם יקום על יוצרו
לכ"ץ יש הזדמנות להירשם כשר התחבורה הטכנולוגי ביותר בתולדות ישראל. תפקידו של השר להשתלט על הידע, ולאלף את מוצריו לטובתנו, כדי שהגולם לא יקום על יוצרו.
אנחנו לא רוצים לעבור ממונופול תחבורה אחד למונופול תחבורה אחר, אפילו הוא טכנולוגי ומתקדם. אנחנו רוצים להשתמש בטכנולוגיה כדי להשתחרר, ליהנות מתחרות, ולקבל שירות טוב בהרבה ובפחות כסף.
כן-כן, כ"ץ. בפעם האחרונה שבדקנו אתה השר שלנו, לא של נהגי המוניות.